Betonrot en wtf-elektra

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
We zijn net terug van de tweede bezichtiging van een huis (met aankoopmakelaar). Bouwjaar 1980.
Nu gaat de aankoopmakelaar alle stukken nalopen en narekenen wat een reeel bod zal zijn.

Ik had wat foto's genomen van de woning, met name details waar ik in geïnteresseerd zal zijn.

Deze foto's wekken wat vragen op. Zijn er hier wat meer experts die iets kunnen zeggen? ;)

First of all
De kruipruimte. Ik kon (en wou) niet lekker in de kruipruimte kruipen. Dus heb ik maar wat foto's gemaakt.

Is dit nou een manta vloer en is er sprake van beginnend betonrot?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/252yN6b.jpg

Kruipruimte zit wel redelijk wat puin... :(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZwUWHYo.jpg

En second.
Heeft dit huis nou wel of niet 3x25A?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LZuZb2x.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GAL7PzZ.jpg

Wel zo belangrijk om mee te nemen in het bod.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Voor wat betreft de elektra meen ik dat je dan ook 3 aardlekschakelaars hebt, voor elke fase een. Dat zie ik niet terug in je groepenkast.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Op de Ferrarismeter staat 3x230V/400V. Lijkt mij dus een 3 fasen aansluiting. Je kan met behulp van je EAN code ook bij de netbeheerder navragen wat voor aansluiting in het huis zit.

De vloer is in elk geval niet geisoleerd en een aardige koudebrug. ( isoleren is in elk geval advies 1. ). Het lijkt erg vochtig in je kruipruimte als ik het zo bekijk.

Veder lijkt het inderdaad op een mantavloer maar ik kan je geen 100% uitsluitsel geven als leek.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 08:04
Het beton (de ribben) zelf ziet er zelf goed uit maar ik heb geen idee wat het roestkleurige voor iets is. Zou er toch eens in kruipen. Als het beton er na 37 jaar nog zo uit ziet dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Als er daadwerkelijk chloride bij de productie is gebruikt dan waren de gevolgen wel wat beter zichtbaar en ook oo de ribben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 21:16
https://www.liander.nl/consument/aansluitingen/capaciteit
Als je netbeheerder Liander is

Stedin:
https://www.stedin.net/aansluiting/capaciteit/

Volgens één van de eerste google hits op kwaaitaalvloer blijkt dat de merknaam erin gestort zit.
Vocht in de kruipruimte is funest omdat dit het oxidatieproces op gang helpt.
PS. Je kán een kwaaitaal/mantra vloer hebben die in de nachtproductie is geweest (of de dagproductie) en geen problemen hebben.
Ze hebben in één van de twee een toevoeging gedaan om de verharding te verspoedigen zodat ze twee storts konden doen.

[ Voor 80% gewijzigd door Kalevandaal op 26-07-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Bedankt voor de link. Het is dus 3x25A. Zeer gunstig. Dat scheelt weer 3 weken vertraging bij de verbouwing omdat er niet gewacht hoeft te worden op Stedin om 1x25>3x25 te gaan.
mkleinman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:24:
Op de Ferrarismeter staat 3x230V/400V.
Dit is toch geen Ferrarismeter? Er is geen draaiwieltje? (als dat wel zo is dan al het heel gunstig zijn natuurlijk. Voor zonnepanelen)
De vloer is in elk geval niet geisoleerd en een aardige koudebrug. ( isoleren is in elk geval advies 1. ). Het lijkt erg vochtig in je kruipruimte als ik het zo bekijk.
Vochtigheid valt mee. Er is wat muffe geur, maar niet nat..
Sowieso zal de vloer geïsoleerd worden omdat ik vloerverwarming ga laten installeren. Hierbij is de beschikbare ruimte wel gunstig.
GodDamage schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:26:
Het beton (de ribben) zelf ziet er zelf goed uit maar ik heb geen idee wat het roestkleurige voor iets is. Zou er toch eens in kruipen. Als het beton er na 37 jaar nog zo uit ziet dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Als er daadwerkelijk chloride bij de productie is gebruikt dan waren de gevolgen wel wat beter zichtbaar en ook oo de ribben.
Ik weet het ook niet, maar dit zal dus zeker aandacht krijgen (zal ik eisen) bij de bouwkundige keuring.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 14:47

Illusion

(the art of)

Je hebt een 3fasen meter en 2 stuks 3fasen aardlekschakelaars. Dan kan je er 99,9%zeker van zijn dat je ook 3fasen binnenkrijgt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

kmf schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:15:
First of all
De kruipruimte. Ik kon (en wou) niet lekker in de kruipruimte kruipen. Dus heb ik maar wat foto's gemaakt.

zou je niet liever gewoon een bouwtechnische keuring laten uitvoeren?
En second.

Dan ben je wel echt een tweaker in hart en nieren zeg ;)

Vind het overigens lastig oordelen. Dat een kast geschikt is wil niet perse zeggen dat er ook een 3fase geïnstalleerd is.
Anders voor de zekerheid meterkast opentrekken en kijken welke draden er lopen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Illusion schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:50:
Je hebt een 3fasen meter en 2 stuks 3fasen aardlekschakelaars. Dan kan je er 99,9%zeker van zijn dat je ook 3fasen binnenkrijgt.
Betekent dit dat ik de groepenkast kan (laten) vervangen zonder dat stedin me een slimme meter aansmeert? Want behalve het afsluiten van de gas hoeven zij niks meer te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

kmf schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:51:
[...]

Betekent dit dat ik de groepenkast kan (laten) vervangen zonder dat stedin me een slimme meter aansmeert? Want behalve het afsluiten van de gas hoeven zij niks meer te doen ;)
Naar mijn weten hoeft het vervangen niet via de netbeheerder te lopen. Gewoon een willekeurig elektricien kan er een nieuwe kast voor je opzetten

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Switchie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:53:
[...]

Naar mijn weten hoeft het vervangen niet via de netbeheerder te lopen. Gewoon een willekeurig elektricien kan er een nieuwe kast voor je opzetten
Klopt!
Heb het onlangs laten vervangen en heb nog steeds een "domme" meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 21:16
3x25A is voldoende voor 3 fase krachtstroom (400V). Let op. Dit is afhankelijk van je totale gevraagde vermogen aan apparatuur :9
Zolang jij de netbeheerder niet gaat vragen voor een verzwaring, en jouw meter niet aan vervanging toe is verwacht ik geen heibel.

[ Voor 17% gewijzigd door Kalevandaal op 26-07-2017 13:56 . Reden: toevoeging vermogen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Switchie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:51:
[...]

zou je niet liever gewoon een bouwtechnische keuring laten uitvoeren?
Gaat zeker gebeuren. Maar dat gebeurt pas als er een geaccepteerd bod ligt. Er is nog niet eens een bod uitgebracht ;)
Dan ben je wel echt een tweaker in hart en nieren zeg ;)
Ik moet zeggen dat het tweakbaarheid van het pand een heel belangrijk aspect was ;) Even een opsomming:
grote dakoppervlak op zuidwesten (ik ben nu bezig om een voorcalculatie van mogelijke aantal zonnepanelen te maken)
Redelijke platte dakoppervlak voor zonnecollectoren en/of zonnepanelen. :9
grote mancave zolder en een powergarage :P

Maar die plannen komen hopelijk binnen afzienbare tijd in andere topics.
Vind het overigens lastig oordelen. Dat een kast geschikt is wil niet perse zeggen dat er ook een 3fase geïnstalleerd is.
Anders voor de zekerheid meterkast opentrekken en kijken welke draden er lopen.
Ik heb op stedin zelf gecheckt en het is een 3x25A

maar helaas:
Afbeeldingslocatie: https://www.budgetenergie.nl/bundles/budgetmaster/images/meter2.png
Analoge meter zonder draaischijf Deze meter is niet geschikt in combinatie met zonnepanelen. Wanneer je zelf energie wil opwekken en je hebt zo'n soort meter, dan moet deze vervangen worden. Neem hiervoor contact op met je netbeheerder.

[ Voor 14% gewijzigd door kmf op 26-07-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

De vloer zou ik laten inspecteren vanwege het bouwjaar. Zo op het eerste oog zien de ribben er niet heel slecht uit. Dus zelfs als het een Mantavloer van Van Woerden is, lijkt deze niet ernstig rot.

Let vooral op roestvlekken op de ribben, scheuren in het beton door uitzettend roestend staal en afgebrokkeld beton (geen kleine korreltjes, maar best flinke stukken). Als het staal zichtbaar is, dan hard wegrennen of heel weinig betalen i.v.m. een peperdure reparatie die je dan wel meteen kunt combineren met het leggen van vloerverwarming

Kwaaitaal vloeren zijn gewelfd, dus dat lijkt hier niet het geval te zijn. Weet je wat de afstand tussen 2 ribben is?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-07-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:00:
De vloer zou ik laten inspecteren vanwege het bouwjaar. Zo op het eerste oog zien de ribben er niet heel slecht uit. Dus zelfs als het een Mantavloer van Van Woerden is, lijkt deze niet ernstig rot.

Let vooral op roestvlekken op de ribben en afgebrokkeld beton. Als het staal zichtbaar is, dan hard wegrennen of heel weinig betalen i.v.m. een peperdure reparatie die je dan wel meteen kunt combineren met het leggen van vloerverwarming

Kwaaitaal vloeren zijn gewelfd, dus dat lijkt hier niet het geval te zijn. Weet je wat de afstand tussen 2 ribben is?
Helaas heb ik niet meer details dan de foto's. Ik had niet echt de ruimte om diep de kruipruimte in te gaan.
Ik zal het sowieso laten inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-05 22:45
Let wel op dat 1 x 35 en 3 x 25 A hetzelfde tarief hebben en dat er wel eens 3 x 25 A gepresenteerd wordt terwijl er maar 1 x 35 A zit.
Als ik me niet vergis staat er op mijn jaarrekening ook 3 x 25 A, terwijl ik toch echt 1 x 35 A heb.

Je zou voor de zekerheid een adres kunnen invoeren waarvan je zeker weet dat er 1 x 35 A zit en kijken wat er dan uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

kmf schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:06:
[...]
Helaas heb ik niet meer details dan de foto's. Ik had niet echt de ruimte om diep de kruipruimte in te gaan.
Ik zal het sowieso laten inspecteren.
Is inderdaad wel een behoorlijk understatement. Zou haast denken dat er wat krakers in de kruipruimte wonen :9
Wat ligt er precies? Kan het niet eens goed zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

De vorige eigenaar van mijn huis sloeg alle vloer- en wandtegels die hij overhield van zijn klussen op in de kruipruimte en nog wat andere zooi. De tegels blijven goed, maar de dozen eromheen vergaan. Dat geeft ook een wat raar tafereel als je de geschiedenis niet kent.

Maar het ziet er niet direct uit als stukken beton die van de vloer afkomen.

Ik kan mijn vloer niet eens zien in de kruipruimte. Helemaal dichtgezet met EPS platen. Maar mijn huis is van 88 en toen waren de firma's Van Woerden en Kwaaitaal al failliet. Heb wel gekeken naar een huis uit die bouwperiode in een wijk waarvan bekend is dat deze vloeren daar gebruikt zijn (daarom ken ik het verhaal een beetje), maar dat huis viel af voor we een tweede bezichtiging gingen doen en tijdens een eerste bezichtiging kruip ik ook de kruipruimte niet in. Zo'n zandpak staat zo raar bij het volgende te beizchtigen adres. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-07-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Switchie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:25:
[...]

[...]

Is inderdaad wel een behoorlijk understatement. Zou haast denken dat er wat krakers in de kruipruimte wonen :9
Wat ligt er precies? Kan het niet eens goed zien
Ik kan het ook niet goed zien. Lijken wel harde steen/tegels. Maar qua volume en aantal lijkt het me niet van de vloer afkomstig >:)

Dat wordt waarschijnlijk de goedkoopste pool vinden die het voor me ontruimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

kmf schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:56:
[...]

Ik kan het ook niet goed zien. Lijken wel harde steen/tegels. Maar qua volume en aantal lijkt het me niet van de vloer afkomstig >:)

Ik zou @Jellabie inschakelen.
Wel zorgen dat je Jupiler in de koelkast hebt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
Kruipruimte lijkt wel erg vochtig te zijn geweest, als je die foto van bovenaf het kruipluik ziet dan zie je allemaal ronde vlekken op het zand, lijkt op condensdruppels die op de grond zijn gevallen waardoor het zo is opgedroogd.

Meterkast is wel erg oude troep. Zou alles na de meter (laten) vervangen voor een moderne kast. Met wat zoeken hoeft dat niet eens de hoofdprijs te kosten. Meter moet je maar even zien, als je panelen wilt dan is het wellicht interessant om de oude meter aan te houden (als er geen terugloopblokkering op zit ten minste), anders kun je ook gratis een slimme meter laten monteren zodra je panelen neemt. Kun je gelijk makkelijk je elektra- en gasverbruik uitlezen.

Haal foto #4 even weg trouwens, staan allemaal privégegevens op en dit is een openbaar forum. Niet zo netjes.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 26-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Switchie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:02:
[...]

Ik zou @Jellabie inschakelen.
Wel zorgen dat je Jupiler in de koelkast hebt :9
Ben ik echt te koop voor wat Jupiler? :'(

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als er een Manta of Kwaaitaal vloer ligt, dan zijn ze verplicht dat in de brochure te zetten. Vaak in kleine letters, dat wel... Werd mij verteld door mijn aankoopmakelaar toen ik in 1999 een huis kocht waar zo'n vloer in lag.

Ik heb mijn bod toen afhankelijk gemaakt van een specifieke controle van de vloer voor tekenen van betonrot.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 21:44

Grvy

Bot

gambieter schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:31:
[...]

Als er een Manta of Kwaaitaal vloer ligt, dan zijn ze verplicht dat in de brochure te zetten. Vaak in kleine letters, dat wel... Werd mij verteld door mijn aankoopmakelaar toen ik in 1999 een huis kocht waar zo'n vloer in lag.

Ik heb mijn bod toen afhankelijk gemaakt van een specifieke controle van de vloer voor tekenen van betonrot.
Mijn huis heeft wel zo een vloer (Kwaaitaal) maar dat stond dan ook in het koopcontract. En werd bij interesse even tussendoor gemeld. Maar hoe dan ook; garantie tot 2020 (gelukkig) dus voordat dat voorbij is laat ik die nog eens checken.. :P

maar ik begreep wel (en een klein beetje een topickaap) dat zo een vloer helemaal niet zo erg is als soms gezegd wordt?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grvy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:40:
maar ik begreep wel (en een klein beetje een topickaap) dat zo een vloer helemaal niet zo erg is als soms gezegd wordt?
Wat ik er toen van begreep hangt het af van in welke fabriek de materialen waren gemaakt; de vloeren die het gewapend beton van bepaalde fabrieken gebruiken, kunnen betonrot geven. Maar van andere fabrieken dus weer niet.

Het kan heel erg zijn, dwz vervanging vloer nodig, of totaal geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 26-07-2017 15:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Voor zover ik gelezen heb zijn er maar bepaalde batches die problemen kunnen hebben. En dan kwaaitaal erger dan manta. Dus als je net niet in die batch zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Jellabie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:28:
[...]

Ben ik echt te koop voor wat Jupiler? :'(
De prijzen voor een professionele hobby tweakert hebben een dieptepunt bereikt zie ik.. Al wordt er stug gesuggereerd dat een biertje gelijk staat aan 2 sneeën bruinbrood, je kan toch maar moeilijk leven op bier alleen.. :| Leuk dat anderen alvast je prijs hebben bepaald, goed onderhandelen zo. Van 'een paar biertjes' naar 60€ per uur is direct onmogelijk.. :P

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

millman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:47:
[...]

De prijzen voor een professionele hobby tweakert hebben een dieptepunt bereikt zie ik.. Al wordt er stug gesuggereerd dat een biertje gelijk staat aan 2 sneeën bruinbrood, je kan toch maar moeilijk leven op bier alleen.. :| Leuk dat anderen alvast je prijs hebben bepaald, goed onderhandelen zo. Van 'een paar biertjes' naar 60€ per uur is direct onmogelijk.. :P
Ho ho.... Nooit gezegd dat @Jellabie enkel in Jups uitbetaald wil hebben.... Zie het als een soort secundaire arbeidsvoorwaarde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:16
Switchie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:53:
[...]

Let er wel op dat de elektricien zegel-recht heeft!
Voor kast-vervanging moet de hoofdzekering eruit en wordt dus het zegel verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
Ik zie op de foto's een hoofdschakelaar volgens mij (zwarte draaiknop net boven de meter). De installatie is dus prima spanningsloos te maken. Vervangen zou je dan evt. ook zelf kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Laatst online: 22-05 21:27
kmf schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:56:
[...]

Als je die zooi niet wilt gewoon eisen dat het netjes wordt opgeruimt
huis moet bezem schoon worden opgeleverd toch ?
dus ook kruipruimte hoort leeg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
rc5proxy schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:59:
Als je die zooi niet wilt gewoon eisen dat het netjes wordt opgeruimt
huis moet bezem schoon worden opgeleverd toch ?
Da's volgens mij gebruikelijk voor huurwoningen, maar bij koop is het volgens mij maar net hoe (of) er wat afgesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Laatst online: 22-05 21:27
vanaalten schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:14:
[...]

Da's volgens mij gebruikelijk voor huurwoningen, maar bij koop is het volgens mij maar net hoe (of) er wat afgesproken is.
Tja dan maak je het toch onderdeel van het koopcontract maar volgens mij staat het in een standaardkoopcontract.
https://www.eigenhuis.nl/docs/default-source/downloads/kopen/koopovereenkomst-bestaande-eengezinswoning-(model-2017).doc?sfvrsn=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:00
Da's zuur, huis is net gebouwd voor de distributiekast met automaten verplicht werd voor nieuwe installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tja.. ik zie het als een goede reden om up te graden naar een toekomstbestendige oplossing.

Net als een keuken die net nog goed genoeg uit ziet.. dan stel je toch het vervangen toch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:33
redfox314 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:57:
Da's zuur, huis is net gebouwd voor de distributiekast met automaten verplicht werd voor nieuwe installaties.
Ach als ik het zo zie is het een huis waar 37 jaar lang niet al te veel aan gemoderniseerd is, de kosten van een nieuwe groepenkast zijn peanuts op de rest van de verbouwing. Daarnaast heb je toch al meer groepen nodig als je bijvoorbeeld voor een nieuwe keuken gaat, omdat we nu een stuk meer apparaten in de keuken willen hebben dan 40 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:00
We zijn net terug van de tweede bezichtiging van een huis (met aankoopmakelaar). Bouwjaar 1980.
Nu gaat de aankoopmakelaar alle stukken nalopen en narekenen wat een reeel bod zal zijn.

Ik had wat foto's genomen van de woning, met name details waar ik in geïnteresseerd zal zijn.

Deze foto's wekken wat vragen op. Zijn er hier wat meer experts die iets kunnen zeggen? ;)

First of all

[afbeelding]

[afbeelding]

En second.

[afbeelding]
[afbeelding]

toon volledige bericht
Wat betreft de vloer, ik heb een huis met kwataai vloer (voor nog even). Bij de bouwkundige keuring waren er twijfels over de vloer. Hierop heb ik een specialistische inspectie laten uitvoeren.

Bij mij was er op sommige plaatsten de betondekkingen afgerukt of te dun, ook een aantal plekken met roestvorming. Het zag er erg uit, maar uiteindelijk maar 1% van het vloer oppervlak.
(Wel gaven ze een advies voor +3000 euro aan reparaties 8)7 )

Op de foto van jouw valt het niet duidelijk te zien, wil je zekerheid dan moet je een specialistische inspectie laten uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Oilman schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:42:
[...]

Ach als ik het zo zie is het een huis waar 37 jaar lang niet al te veel aan gemoderniseerd is, de kosten van een nieuwe groepenkast zijn peanuts op de rest van de verbouwing. Daarnaast heb je toch al meer groepen nodig als je bijvoorbeeld voor een nieuwe keuken gaat, omdat we nu een stuk meer apparaten in de keuken willen hebben dan 40 jaar geleden.
Dat is dan ook het geval. Maar ik heb dan liever oud elektraprul als de basis (vloer e.d.) maar goed zit. Want dan heb je geen reden om niet te vervangen. En dan kan je het doen zoals jij het echt wilt.

In mijn huidige huis, nieuwbouw toen, was alles al klaar. Alle WCDs en schakelaars op 1.2m en opbouw. Tja... dan is het niet echt te verantwoorden om deze toch maar naar 0.2m te verlagen en te vervangen met mooie schakelmateriaal... dan maar genoegen mee nemen.

Pagina: 1