Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen pc build +-900 euro

Pagina: 1
Acties:

• Kovuu
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-05 22:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen op 1080p op 1 scherm (lieft high settings 60fps) en op het andere scherm eventueel streamen/netflix/schoolwerk. (overigens ook 1080)
Daarnaast moet ik voor mijn opleiding zo af en toe vlogs kunnen bewerken (videobewerking) en zou fotoshop ook goed zijn, maar voornamelijk gaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het is mijn eerste pc die ik los ga kopen, het budget staat niet vast, want ik ben druk aan het sparen ervoor, maar ik wil toch wel rond de 900 euro blijven en als het even kan dat dat wel weer future proof is. Future proof hoeft niet op alles ultra, maar zolang ik niet binnen 2 -3 jaar alles hoeft te vervangen dan ben ik blij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Samsung Evo 250 GB SSD
Muis, toetsenbord en speakers/headset.
2 schermen: Acer - K242HQL en Samsung SyncMaster E2220
verder me oude HD voor opslag video en fotoshop. (500gb)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik denk dat ik met dit lijstje aardig op weg ben:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 211,95€ 211,95
1MSI B350 PC Mate€ 93,95€ 93,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 359,-€ 359,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,49€ 53,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 853,91

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik ben sinds ik hier op het forum kom verkocht voor ryzen en vooral het gedeelte future proof wat daar toch wat meer bij speelt dan bij intel op dit moment.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

ik wil graag een systeem wat een klein beetje stil is, vandaar de gekozen voeding.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Als ik eventueel later problemen krijg met de fps en de snelheid tijdens het gamen, dan wil ik dit wel als optie houden

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Allereerst is dit bang for buck. Hij staat onder me bureau, dus kijken ernaar doe ik toch niet.
Verder heb ik nog geen behuizing, dit is mijn enige knelpunt. Ik heb veel opties voorbij zien komen zoals de fractual design behuizingen, maar heb ook gehoord dat die weer enorm groot zijn?

Ik zou dus van jullie willen vragen welke ATX behuizing hier goed bij past (met standaard geleverde fans etc), waar wel alles in past, maar niet dus al te groot is? Overigens zou het fijn zijn als hij niet na 3 weken uit elkaar valt, maar dat laat ik aan jullie over.

Ook zou ik graag willen weten of deze voeding ook nog voldoende is, mocht ik later mijn videokaart moeten upgraden?

En... als laatste.. Dit wordt de eerste keer dat ik een pc zelf samenstel, ik weet dat alternate 75 euro assemblage kosten vraagt als je alles bij hun aankoopt met behoud van garantie.
Is dit het waard, of is het na veel youtube filmpjes kijken het best te doen om dit zelf in elkaar te zetten?

Mochten er nog op of aanmerkingen zijn buiten mijn vragen om, laat het me gerust weten :)

Danku all mighty tweakers. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Kovuu op 26-07-2017 12:21 . Reden: specifieker gemaakt van wens nieuwe systeem ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Fractal Design enorm groot? Neh. Ze maken wel groot spul, maar een Define C is prima voor jou. Die is niet groot, heeft prima stoffilters en dempt ook prima geluid. Helemaal de non windowed versie, dan zit er ook geluidsdempend spul op dat paneel.
2 fans zitten erbij, das genoeg met jouw componenten.

Even het grote zen topic lezen, dat staat bij overclocking en tweaking. Je steekt nog eens wat op wat goed uit kan komen. Met name memory stabiel krijgen is iets wat niet moeilijk is, maar ook niet zo simpel als op de XMP knop drukken zoals bij intel. Beetje zelf cijfertjes invoeren die op je ram kitje staan en een extra voltage verhogen.

Voor de rest allemaal prima. Zoek een niet te dure 1060 uit. Ze produceren weinig hitte (tdp van 120 Watt) dus erg luide varianten bestaan niet als je bij gigabyte, msi, evga, asus, kfa2 blijft. De standaard boardpartners.

• Kovuu
Heb even gekeken naar Define C en die lijkt inderdaad wat kleiner. ook een eventuele 1060 past er gewoon in, dus die heb ik er bij gezet op het lijstje.

Mocht je nog een betere bang for buck kast hebben, dan hoor ik het graag

• Kovuu
Even het grote zen topic lezen, dat staat bij overclocking en tweaking. Je steekt nog eens wat op wat goed uit kan komen. Met name memory stabiel krijgen is iets wat niet moeilijk is, maar ook niet zo simpel als op de XMP knop drukken zoals bij intel. Beetje zelf cijfertjes invoeren die op je ram kitje staan en een extra voltage verhogen.
Ik heb het uberhaupt nog nooit gedaan, dus heb geen idee waar je het over heb. ik denk dat ik het maar gewoon laat assembleren dan :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Met genoeg youtube instructional video's kom je er wel. Zo heb ik mijn eerste pc ook in elkaar gesleuteld. LinusTechTips build guides gaan altijd uitgebreid over het fysieke bouwproces. Nadat je er een aantal gekeken hebt kun je Linus napraten over de volgorde waarin je de pc bouwt. Vervolgens zijn er nog video's over hoe je met je bios/uefi omgaat. Je weet wel, dat stukje firmware waar je door middel van delete spammen als de pc opstart kunt komen. Paulshardware heeft Ryzen Overclocking guides waar je over memory ook kan leren, net als video's over het bouw proces nadat de pc voor het eerst opstart. Windows installeren, casefans instellen enzo.