Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kebabzaak
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09-2023
Goedendag,

Wat wil ik bereiken?

De laatste jaren game ik alleen maar op de PS4. Ik begin nu beetje te merken dat een aantal vrienden op de PC gaan spelen en dat er een aantal leuke games voor de pc zijn uitgekomen. Nu ga ik in de aankomende weken samen met iemand anders een nieuwe PC in elkaar zetten. Pas gelden heeft mijn monitor het begeven. Deze gebruikte ik meer in combinatie met mijn laptop voor school en films en gebruikte ik een TV voor mijn PS4. De tv vind ik een beetje te groot voor in mijn kamer.

Nu wil ik dus mijn aankomende monitor gaan gebruiken voor om te gamen op PC en PS4.
(Het is de 1e versie van PS4)

Budget
Maximaal 250,-

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Nee, Ik heb geen bepaalde voorkeuren.

Na zelf beetje te hebben rond gekeken kwam ik uit op Iiyama G-Master G2730HSU-B1.
Op internet kon ik nog weinig reviews en andere tests vinden.

Zou deze monitor een goede koop zijn voor het gene waar ik hem voor wilt gebruiken of is er binnen mijn budget nog een betere Monitor ?

Met vriendelijke groet, Kebabzaak

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
Specs van de pc? Games die worden gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kebabzaak
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09-2023
Specs van pc zijn er niet aangezien ik hem nog ga samenstellen.

Games : CS:GO / Playerunknows battleground / Just Cause 3 / Planet Coaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:36
27" 1080p is op armlengte afstand (zoals gebruikelijk bij PC's) niet optimaal. Je begint last te krijgen van pixel artefacten (bijvoorbeeld kleine cirkels die blokkerig aanzien in bijvoorbeeld letters). De een heeft hier meer last van dan de ander, dus zou ik minstens gaan kijken in de winkel.

TN monitoren hebben een iets snellere responstijd van de pixels, echter heb je het hier om 2 ms tegenover 4-5 ms van andere panelen. Een jaar of 8 geleden begon de discussie of je hier nog iets van merkt bij responstijden 3 keer zo hoog. De conclusie zou inmiddels toch wel een keer zijn dat dit een theoretische winst betreft. VA en IPS panelen hebben andere voordelen: grotere kijkhoeken, hoger contrast en betere kleurweergave.

Verder zou ik bij het kopen van een monitor samen met een PC een gecombineerd topic maken. AMD kaarten maken gebruik van FreeSync, Nvidia kaarten van Gsync. Ook is de resolutie of refresh rate afhankelijk van de gekozen grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:22
Wat je ook kunt doen is de V&A in de gaten houden. Hier komen regelmatig monitoren voorbij en tweedehands is eigenlijk altijd goedkoper dan nieuw.