Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 950269

Topicstarter
Mijn vraag

Ik zou me graag een nieuwe laptop aanschaffen, waarbij mijn voorkeur gaat naar een macbook pro.
Ik twijfel enorm tussen het model 2015 13 inch of het model 2017 13 inch.

Is het model 2015 13 inch een slimme keuze om aan te kopen in eind 2017? Of toch eerder opteren voor het nieuwste model?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Mijn dilemma; Kiezen voor verouderd model maar dan heb ik wel alle USB aansluitinge VS Nieuwe model 2017 met USB-C poorten (wat extra kosten met zich meebrengt voor kabels)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
Dit dilemma is al regelmatig besproken op dit forum, zoek even terug zou ik zeggen.

Bottom line; qua specs is het 2015 model een prima apparaat, dus probeer ze beide eens uit in de winkel en maak je keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-03 18:13
Ik heb zeer lang (sinds release van nieuwe gen. MBP's) getwijfeld tussen diverse MBP's.
-MBP 13" 2015
-MBP 15" 2015
-MBP 13" 2017

Uiteindelijk moest ik toch maar eens de keuze maken en ik heb voor de MBP 13" incl. touch bar gekozen.

Waarom? Het 'bouwjaar' van de laptop en de recente (Kaby Lake) CPU (snelheid) hebben me over de streep getrokken. Ik wil hier +/- 5 jaar mee verder en je betaalt hier een aardige som voor neer. Het 2015-model zal inderdaad nog prima meekunnen zoals aangegeven door Ascension, maar het prijsverschil tussen 2015 en 2017 model is in mijn inziens te klein om ineens voor de 2017-versie te gaan.

Nu, dat is een niet doorgronde reden en eerder een persoonlijke keuze maar wou het toch even delen.

Mijn bottom line : ik zou me minder goed voelen als ik veel geld uitgeef aan een 2015 model in tegenstelling tot geld uitgeven aan een (zeer recent geüpdatet) 2017 model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 950269

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
@Jelliuz mijn grootste drempel zijn de USB poorten, waarbij een kabel met verschillende opties weer rond de € 70 zal zijn, op die manier blijven de kosten oplopen.

Ondervind jij veel hinder in verband met de USB C poorten bij de nieuwe MBP's ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-03 18:13
Ondervind jij veel hinder in verband met de USB C poorten bij de nieuwe MBP's ?
Ik heb deze adapter er gelijk bij aangekocht. In principe wel een handig ding. In mijn geval blijft het aan mijn HDMI-kabel hangen en als ik de MBP op m'n scherm wil aansluiten hoef ik enkel de adapter in te pluggen..

Verder heb ik nog niet ondervonden dat het me stoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:15

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb zelf een MBP 2015 13".

Persoonlijk heb ik ook nog even gekeken naar de 2017 variant. Ik vind zelf het gemis van de USB poorten inderdaad vervelend en het nieuwe toetsenbord vind ik minder fijn dan die van 2015. Ik ben dus niet over gegaan naar 2017.

Dus ik zou persoonlijk ook even het toetsenbord proberen van beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04 16:10

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica