Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik zou me graag een nieuwe laptop aanschaffen, waarbij mijn voorkeur gaat naar een macbook pro.
Ik twijfel enorm tussen het model 2015 13 inch of het model 2017 13 inch.

Is het model 2015 13 inch een slimme keuze om aan te kopen in eind 2017? Of toch eerder opteren voor het nieuwste model?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Al research gedaan, youtube videos.

Mijn dilemma; Kiezen voor verouderd model maar dan heb ik wel alle USB aansluitinge VS Nieuwe model 2017 met USB-C poorten (wat extra kosten met zich meebrengt voor kabels)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:34
Ik heb de nieuwere model gehaald, ik gebruik voor school niet zoveel ports en aan een usb-c multiport heb je al genoeg wat je voor ongeveer 30 euro al kan oppikken.

Als je het kan veroorloven om een usb-c multiport te halen naast de Macbook heeft de nieuwere MacBook meer voordelen (hogere helderheid, sneller, dunner, lichter) en een extreem goede batterijduur. En het belangrijkste: USB-C ports waar je toch bekant alles mee aansluiten, bijvoorbeeld een powerbank.

Enigste twijfelpunt voor mij was het toetsenbord: Dit heb ik simpelweg opgelost door naar de Media Markt te gaan en beide modellen (2015 en 2016) uit te testen.

Ik heb overigens de non Touchbar model aangezien ik liever een langere batterijduur heb dan een touchbar. (Misschien ook een tip als je liever batterijduur prefereert dan extra gimmicks!)