Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:04
Beste medeTweakers,

Ik heb een simple vraag, echter lijkt de oplossing vrij ingewikkeld.
Ik heb een zelfbouw HTPC (Windows 10) die ik bedien met een Harmony Hub en Ultimate, via Bluetooth.

Nu heb ik mijn HTPC ingesteld dat hij netjes in sleep mode gaat bij uitschakelen, alleen krijg ik hem met de Harmony niet meer aan. WOL packets pakt hij overigens wel netjes op.

Ik heb deze guide geprobeerd maar dat werkte gewoonweg niet. Ik heb ook een FLIRC infrarood usb dongel en juist dat stukje in de guide werkt niet. Het lijkt er op dat de HTPC de IR signalen niet op pakt als de PC in sleep staat.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben met deze configuratie, dus vraag ik of iemand mij de tip kan geven waar ik iets mee kan. ;)
Het is jammer dat Harmony nog steeds geen WOL packets kan versturen, dan was het issue (voor veel HTPC users) waarschijnlijk snel opgelost.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 22:27
In de BIOS/UEFI heb je vaak ook een optie als "Allow wake from USB" Welke aan moet staan.
En welke slaapstand gaat hij maximaal in? S4/Hibernate werken je USB poorten dacht ik ook niet meer.
S3 nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:04
De PC gaat in S3 sleep mode. Bij hibernate werken idd je USB ports niet meer. Ik heb wel even de settings voor USB in Windows energiebeheer nagelopen en daarbij stond ondersteuning voor USB uitgeschakeld. Nu dus ingeschakeld.

Ik zal FLIRC toch maar weer installeren, want dat is de enige manier waarop ik (denk ik) een wake signaal via USB kan triggeren.

Edit: FLIRC wordt disconnected na een sleep actie in Windows. Om één of andere reden powered Windows de FLIRC down. Wake up via keyboard of mouse werkt gewoon via USB, dus USB blijft wel actief.

Ik speel ook met het idee om de HTPC te wake-uppen via bluetooth, maar daar heb ik de optie "This device may wake my computer" greyed out staan...

Edit 2: OMG! Bleek een firmware issue te zijn van FLIRC. In de software gaf hij geen firmware update aan, maar volgens het forum van FLIRC moet je de laatste software downloaden en dan update die meteen de firmware. Dit is nu gefixed! 8)7

Case closed. Er mag een slotje op. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door CSB op 26-07-2017 13:52 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...