Advies gevraagd aanschaf all in one printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 23:32
Ik zoek een?
All in one printer

Wat is je budget?
€125 tot €175 lijkt me een redelijk bedrag. Meer uitgeven is wel een optie indien je er ook daadwerkelijk iets goeds voor terugkrijgt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
n.v.t..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke all in one kleurenprinter voor thuisgebruik. Belangrijk is dat de printer beschikking heeft over een goede scan functie (met paperfeed) omdat ik onze documenten thuis (facturen, brieven etc) wil gaan digitaliseren. Een document invoer waar je gewoon een stapeltje papieren in kan leggen is dan ook een vereiste.

Met behulp van OCR wil ik de boel digitaal doorzoekbaar gaan maken.

Incidenteel zullen er wel eens foto's mee geprint worden, maar verder zal het gewoon om afdrukken op normaal papier gaan. We printen niet erg veel, maar doordat onze oude printer het begeven heeft hebben we besloten om voor een all in one printer te gaan in plaats van een losse scanner erbij.

Netwerk functionaliteit is een vereiste zodat de printer vanaf alle computers / laptops / tablets / telefoons aangestuurd kan worden (windows computers / iOs devices).

Het formaat, uiterlijk, en lawaai tijdens printen/scannen vind ik minder belangrijk. De printer komt in de kelderkast te staan dus daar heb ik allemaal geen last van.

Ik heb een lijstje met modellen die volgens mij allen wel voldoen, maar wat zou de beste koop zijn voor mijn usecase? Ik hoop dat iemand met wat meer kijk op printer/scanners me kan helpen :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Brother MFC-J5330DW€ 134,50€ 134,50
1Brother MFC-J5730DW€ 176,50€ 176,50
1Brother MFC-J6530DW€ 161,50€ 161,50
1Canon Pixma MX925 (6992B009)€ 119,-€ 119,-
1Epson Expression Premium XP-830€ 138,90€ 138,90
1Epson WF-3620DWF€ 117,84€ 117,84
1Epson Workforce WF-3640DTWF€ 145,24€ 145,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 993,48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
*bump* Niemand hier wat over te zeggen verder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:40
Ik ben ook op zoek naar een printer...maar de hoeveelheid reviews/ervaringen hierover is inderdaad summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
nino_070 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:42:
Ik ben ook op zoek naar een printer...maar de hoeveelheid reviews/ervaringen hierover is inderdaad summier.
Jouw eisen ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Heb je al eens gekeken naar een 2e hands kleurenlaser multifunctional?

Nadeel: Als er onderdelen kapot gaan zijn dat in de regel vrij dure reparaties.
Voordeel: Het is over het algemeen per pagina belachelijk goedkoop.

Ik heb thuis geen multifunctional, maar print wel al 15 jaar of langer op 2e hands laserprinters. De laatste printer (een zwart-wit, dat wel) heb ik denk ik 8 jaar geleden inclusief 75% volle originele HP toner gekocht voor 60 EUR. Geloof dat ik er nu 1x nieuwe toner in heb gestopt. Begeeft dat ding het, koop ik voor de helft van jouw budget een nieuwe. :)

2e hands multifunctionals moeten zeker goed te krijgen zijn en persoonlijk vind ik laser heerlijk. Het neemt alleen wel iets meer ruimte in. (Maar aan de andere kant, je wil al een all-in-one, die zijn per definitie niet heel klein.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34

tazzman

a real boardmonkey

Ik had zelf een Epson TX700W multi-functional inkjet printer en ik werd helemaal gestoord van het geld dat ik in inkpatronen kon steken. (Nu begrijp ik ook dat ze de printers bijna voor niets weg geven en je dan via de inkpatronen compleet uitmelken).

Wat helemaal erg was aan die Epson (wat ik niet wist toen ik hem kocht - kijk hier dan ook naar), is dat zodra 1 van de 6 (!!!) patronen leeg was, de hele printer weigerde te printen. Dus als cyaan of magneta leeg waren, kon ik dus ook niet meer in zwart/wit (grijs) printen.

Ik ben zelf overgestapt op een Fujitsu Xerox kleuren laser en ik koop mijn merkloze toners via Aliexpress - die doen het prima en kosten een fractie van wat je anders zou betalen in de winkel.

Mocht je dus een inkjet op het oog hebben, vraag dan specifiek of je nog verder kan printen (in zwart/wit) als 1 van de kleuren patronen leeg is. Had ik dat geweten, dan had ik de Epson ook niet gekocht.

Ik heb de Epson vorig jaar zo'n beetje gratis weggegeven.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:37
Voor thuisgebruik beter zwart/wit laserprinter.
Droogt nooit zo snel op en lekker vlot. Die enkele kleurenfoto's dat doe je maar op de zaak })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Neem een laserprinter...

Elke inkjet printer is waardeloos bij weinig gebruik...die dingen zijn pure oplichterij. Of weer opgedroogd, of nieuwe cardridges erin, printen werkt...3 maand niet printen...melding dat ze op zijn. Het is dat ik de scanner ook nodig heb anders was die van mij (HP Photosmart Premium) allang letterlijk het raam uitgevlogen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Na een HP, Brother, Canon en Epson gehad te hebben ben ik over de laatste het meest te spreken. Betaalbare cardridges en nooit uitgedroogd. Inmiddels alweer een aantal jaren een pricewatch: Epson Stylus Photo PX810FW in gebruik. Mocht deze de geest geven dan komt er weer een Epson. Op dit moment zou dat een pricewatch: Epson Expression Premium XP-830 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik gebruik al jaren geen kleur meer. Als er een foto in kleur afgedrukt moet worden ga ik wel naar een fotoservice. Ik heb een redelijk instap Brother mutlifunctional: DCPL2540DN
Deze werkt prima onder zowel Windows als Linux. Een nieuwe toner kost iets van EUR30,- en ik doe ongeveer 1,5-2 jaar met een toner. Nu print ik niet heel erg veel, maar toch nog wel een 100-200 pagina's per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
Met het geld wat je nu uit wilt geven, kun je inderdaad beter een (kleuren)lasermultifunctional kopen. Voor rond de 140-150 euro heb je diverse keuzes voor zwart-wit-modellen, wil je kleur, dan begint het net boven de 200 euro.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 16:40
Ik heb een HP laserprinter en een canon multi functional, totaal onpraktisch maar eigenlijk zijn alle multi functionals voor consumenten kansloos. De multifunctional van canon die kan prima scannen heeft een paper feeder en een flatbed, maar printen is om te huilen. Vandaar daarnaast nog een laser printer.

Check altijd marktplaats of tweakers VA als je er een wilt kopen, die dingen zijn tweedehands niks waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:40
Touché, ik volg dit topic voorlopig even aandachtig als je t goed vindt ;)

Edit: mijn oog viel nu op de Epson 4500, het enige grote nadeel wat uit deze review blijkt (productreview: Epson EcoTank ET-4500 review door Jochemd13 is dat dubbelzijdig afdrukken ontbreekt. De meerkosten worden vanzelf wel weer bespaard met het ontbreken van de eeuwige cartridges.

[ Voor 46% gewijzigd door nino_070 op 30-07-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het wel bijzonder om te lezen dat veel voorstellen zijn om een laserprinter aan te schaffen. Van wat ik zo lees op internet valt de print kwaliteit van een laserprinter in kleur behoorlijk tegen, en zijn ze eigenlijk niet geschikt voor het printen van foto's. Beide punten die ik wel wil kunnen met de nieuwe printer.

Verder lees je veel dat laserprinters juist met name geschikt zijn voor veelprinters, wat wij niet echt zijn. We zullen wekelijks wel wat printen maar het zullen geen 100+ afdrukken per maand zijn verwacht ik.

De suggestie om kleur op het werk te printen is een leuke, maar is helaas niet toepasbaar :)

De tip van @tazzman is een goed punt om rekening mee te houden. Het lijkt me inderdaad vervelend dat ik helemaal niet meer kan printen op het moment dat een van de kleuren cartridges leeg is. Overigens bijzonder om te lezen dat @tazzman veel problemen ervaart met de Epson cartridges en @Anoniem: 660294 juist weer niet :)

Ik zal me eens verder gaan verdiepen in de Epsons, commentaar / adviezen / opmerkingen blijven ondertussen uiteraard van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34

tazzman

a real boardmonkey

Robsta86 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:35:
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het wel bijzonder om te lezen dat veel voorstellen zijn om een laserprinter aan te schaffen. Van wat ik zo lees op internet valt de print kwaliteit van een laserprinter in kleur behoorlijk tegen, en zijn ze eigenlijk niet geschikt voor het printen van foto's. Beide punten die ik wel wil kunnen met de nieuwe printer.
Dat was eigenlijk ons uitgangspunt ook. Maar ik vind zelf dat de meeste multi-functie inkjets niet echt super foto's printen. Met glossy papier enzo gaat het wel maar ik was er niet echt onder de indruk van. Mijn laser printer kan wel fotos printen op best acceptabele kwaliteit maar het is natuurlijk geen foto printer.

Wil je echt foto's printen dan zou ik een foto printer kopen ipv een multi-functie/all-in-one. Deze zijn doorgaans toch meer voor "thuis/SMB kantoor" gebruik gedacht. Maar foto's die we wel graag willen afdrukken (10x15, 20x30, 30x40) die laten we gewoon afdrukken. Dat is uiteindelijk goedkoper en geeft betere kwaliteit dan het zelf willen doen. (Tenzij je dan weer een goede foto printer koopt, met foto cartridges en glossy papier en dat allemaal voor die 10 afdrukken per jaar die wij zouden doen.... not worth it).
Overigens bijzonder om te lezen dat @tazzman veel problemen ervaart met de Epson cartridges en @Anoniem: 660294 juist weer niet :)
Ons probleem lag meer in het feit dat wij niet regelmatig de printer gebruikte. En dan drogen de cartridges uit en dan willen ze echt niet meer werken. En zoals ik zei.. zodra 1 cartridge de brui er aan gaf, wilde de hele Epson TX700W niet meer printen. Vreselijk irritant natuurlijk want daar kom je meestal pas achter op zondag avond, wanneer je echt iets MOET drukken en alle winkels al lang gesloten zijn. Dat was voor mij ook een van de redenen om een laser te kopen - dat is toner poeder en dat droogt gewoon niet uit. (Neem een 20 jaar oude HP LaserJet III, sluit hem aan en gaan met die banaan..... probeer dat maar eens met een inkjet printer?)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Robsta86 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:35:
Als je met een goede laserprinter op glossy papier print, is de kwaliteit gewoon goed. Sure, een 6-kleurige inktjet zal het misschien iets beter doen maar ik vraag me af of je het verschil gaat zien. Ze zijn zeker geschikt voor foto's. Belangrijkste is het papier. Stop je d'r 60 grams mat wit in, worden foto's minder mooi dan met 120 grams high-gloss fotopapier. (Dat is met inktjet trouwens niet anders.)

Wil je foto's echt mooi afdrukken, kun je ze het beste naar een fotograaf brengen die ze op fotopapier print.
Verder lees je veel dat laserprinters juist met name geschikt zijn voor veelprinters, wat wij niet echt zijn. We zullen wekelijks wel wat printen maar het zullen geen 100+ afdrukken per maand zijn verwacht ik.
Laserprinters zijn juist ook geschikt voor weinig afdrukken omdat de toner niet uit droogt. Je kunt een toner van 4 jaar over de datum prima gebruiken en al print je 1 print per week en doe je 5 jaar met een toner, na 5 jaar zien je prints er precies hetzelfde uit zonder dat je ooit de toner hebt vervangen.

Dat van laserprinters word gezegd dat ze geschikt zijn voor veelprinters, heeft te maken met de kostprijs. Een beetje nieuwe laserprinter is duur. 2e hands kosten ze bijna niets. Vandaar de suggestie goed op Marktplaats of Tweakers te kijken naar een goede 2e hands laserprinter. (Die zijn er ook met A3 invoerbakken.)
De suggestie om kleur op het werk te printen is een leuke, maar is helaas niet toepasbaar :)

De tip van @tazzman is een goed punt om rekening mee te houden. Het lijkt me inderdaad vervelend dat ik helemaal niet meer kan printen op het moment dat een van de kleuren cartridges leeg is. Overigens bijzonder om te lezen dat @tazzman veel problemen ervaart met de Epson cartridges en @Anoniem: 660294 juist weer niet :)

Ik zal me eens verder gaan verdiepen in de Epsons, commentaar / adviezen / opmerkingen blijven ondertussen uiteraard van harte welkom!
Zoals gezegd, bekijk zeker ook een 2e hands kleurenlaser, al dan niet een die A3 kan. Denk dat het je qua fotokwaliteit nog wel eens ontzettend mee kan vallen en anders vraag je de verkoper of je een printje mag maken van een van de foto's die jij mee neemt of een referentieprint zoals ze in tests worden gebruikt. (Maar neem dan ook wel hoge kwaliteit, voor laserprinter geschikt, glossy/foto papier mee anders valt het resultaat gegarandeerd tegen.)

De prijs per pagina van (2e hands) laserprinters is onovertroffen laag. Toners zijn kostbaar in aanschaf maar gaan duizenden pagina's mee. (En bijvoorbeeld bij 123inkt zijn prima unbranded toners te krijgen.) Het enige is dat een keer de zgn. fuser kapot kan gaan. Da's het deel dat de toner in het papier brand. Duur onderdeel. Als dat stuk gaat is het meestal tijd voor een nieuwe 2e hands. (Al zijn fusers ook goed refurbished te krijgen.)

Bij sommige printers heb je losse drums, daar waarmee de inkt op het papier word gezet. Soms is dat geen drum maar een zgn. transfer belt. Ook die zijn vrij kostbaar maar als je een beetje zoekt, prima te vinden en in moderne printers zijn ze volgens mij goed zelf te vervangen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 20:48
Ik ben zelf erg tevreden over de Ecotank serie van Epson. Wat een opluchting. Geen dure inkt toners meer kopen maar al twee jaar lang print ik (zakelijk en prive ongeveer 50 pagina's per maand) op dezelfde tank.

De kleuren en zwart wit kan je voor 8 euro per flesje zelf bij kopen en bijvullen. Heb ik nog niet gehad maar wat is dat ideaal zeg. De printer die ik heb heeft geen invoer voor documenten maar ik weet dat er wel printers zijn in de Espon serie die dat hebben. Het enigste nadeel kan zijn dat de aanschaf wat duurder is maar dat heb je naar een aantal printjes er al lang uit.

De Epson Scan software vindt ik persoonlijk fijner werken dan die van HP. Ik scan mijn facturen ook in voor de digitale boekhouding en kan nou niet zeggen dat dit veel tijd in beslag neemt. Heb wel in het begin even zitten knoeien met de instellingen maar wanneer deze goed afgesteld staan moet dit geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 12:07
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:21 ]

Pagina: 1