Toon posts:

Welke processor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een moederbord genaamd: Asrock FM2A68M DG3+
Nu heb ik een amd A8-7600 processor, maar ik wil een betere. Wat is de beste processor die op mijn moederbord kan?
Ik heb wel een lijst gezien met ondersteunde processoren, maar ik word daar niet veel wijzer van. (http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A68M-DG3+/?cat=CPU)

Alvast bedankt :)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De "beste" processor bestaat niet in algemene zin. Zal altijd een kosten/baten plaatje zijn...

We kunnen je wel helpen om samen met jou tot een model te komen wat qua prijs/kwaliteit voor jou kan aandoen als "beste". Hebben we echter wel wat meer informatie voor nodig.

- hoe ziet de rest van jouw systeem er uit?
- tegen welke grenzen loopt deze configuratie aan?
- wat is je budget?
- wat zijn je (toekomstige) wensen?

Etc. Etc.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-02 15:22
Je moet er ook rekening mee houden dat de a8-7600 een apu is. Dit betekent dat je cpu en videokaart een geheel is. En dat de kans groot is dat je naast een cpu upgrade ook nog een losse videokaart aan moet schaffen mocht je die niet hebben.

Daarom is het dus van groot belang dat we meer over je systeem te weten komen.

Cpu ram grafische kaart a/s/l (oh nee die hoort hier niet!)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb 8GB ram (1333MhZ)
Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G
Asrock FM2A68M DG3+
500GB Harde schijf

Budget waar ik aan zat de denken om het allemaal net iets beter te maken is rond de 150 - 200 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook wordt deze processor redelijk heet voor mijn gevoel.

Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor League of Legends, CS:GO, Rocket league en al dat soort spellen. Soms in CS:GO heb ik een kleine spike naar onder de 60 FPS. Nu is 60 FPS normaal niet een groot probleem, maar in CS:GO merk je hier heel veel van. De streef FPS in CS:GO is 150+ FPS.

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-12-2025
Upgraden naar een andere FM2+ socket CPU is een redelijke verspilling van het geld. Als je graag je CPU wilt upgraden, zou nog even wat doorsparen en upgraden naar een moderne intel of amd CPU. (je hebt dan wel een nieuwe moederbord en nieuwe geheugen nodig, dus dat zal je wel wat kosten). Voor het geldt dat je wenst te besteden kan je bijvoorbeeld de vandaag gereviewde amd ryzen 3 1200 + moederbord kopen en dan heb je nog wel wat extra nodig voor een dd4 geheugen setje. Zit je en niet meer op een oud platform en heb je een stuk snellere en zuinigere CPU. Dit is maar een voorbeeld en die CPU is nog niet echt verkrijgbaar op het moment, maar er zijn wel alternatieven voor.

Overigens is er software om te bepalen of je CPU heet is... Maar inderdaad, je APU is niet de koelste. Elke CPU en APU voor dit socket is een kleine elektrische kachel.

Verder raad ik je aan om voortaan een wat uitgebreidere topic opening te doen, zodat mensen niet vervolgens tijd moeten stoppen in het vragen naar details die in de opening horen.
Pagina: 1