Helaas boot mijn NAS niet meer volledig op. Als ik hem uitzet en daarna weer aan dan hoor ik zoals het hoort wat piepjes maar het laatste lange piepje dat aangeeft dat de boot sequentie is voltooid komt niet. De status led blijft afwisselend rood groen knipperen. Het lijkt er dus op dat de boot sequentie niet afgemaakt wordt. De NAS is niet te bereiken via OSX en dus onbruikbaar.
Ik heb de NAS opnieuw opgestart zonder resultaat. Ook heb ik geprobeerd via qFinder de NAS te bereiken (dat is gelukt) en de firmware up te daten maar elke keer als ik contact zoek met de NAS als admin via qFinder dan verdwijnt de NAS uit de lijst bij qFinder en is hij verder onvindbaar. Na een herstart is hij soms na 10 /15 min weer via qFinder te vinden. Gek dat dit soms wel en soms niet zo is.
Om dit te verhelpen heb ik geprobeerd met een Virtual machine de originele firmware terug te zetten zoals in deze tutorial:
https://wiki.qnap.com/wiki/Firmware_Recovery
Twee keer de tut uitgevoerd maar nog steeds wil de NAS niet volledig booten.
Vraag 1: Wat moet ik doen om dit fixen?
Vraag 2: kan ik evt een nieuwe qnap NAS kopen en de twee disks van mijn kaduke NAS in de nieuwe qnap NAS plaatsen?
Hoor graag van jullie!
Alvast bedankt!
Groet,
Manus
Ik heb de NAS opnieuw opgestart zonder resultaat. Ook heb ik geprobeerd via qFinder de NAS te bereiken (dat is gelukt) en de firmware up te daten maar elke keer als ik contact zoek met de NAS als admin via qFinder dan verdwijnt de NAS uit de lijst bij qFinder en is hij verder onvindbaar. Na een herstart is hij soms na 10 /15 min weer via qFinder te vinden. Gek dat dit soms wel en soms niet zo is.
Om dit te verhelpen heb ik geprobeerd met een Virtual machine de originele firmware terug te zetten zoals in deze tutorial:
https://wiki.qnap.com/wiki/Firmware_Recovery
Twee keer de tut uitgevoerd maar nog steeds wil de NAS niet volledig booten.
Vraag 1: Wat moet ik doen om dit fixen?
Vraag 2: kan ik evt een nieuwe qnap NAS kopen en de twee disks van mijn kaduke NAS in de nieuwe qnap NAS plaatsen?
Hoor graag van jullie!
Alvast bedankt!
Groet,
Manus