Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Case fans starten niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cryns
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-09-2024
Mijn vraag
Ik heb voor een kameraad een nieuwe pc in elkaar gestoken in de case Cooler Master Silencia 452.
De twee case fans zijn aangesloten op het MoBO(MSI B250 PC MATE), maar bij het opstarten van PC beginnen ze niet te draaien. Als ik er echter een tikje tegen geef, werken ze wel prima.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op ander online forums nog mensen gevonden met dergelijke problemen, maar dit gaat meestal over heel oude fans, maar dit is dus niet het geval.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Of gaat dit echt een fabrieksfoutje zijn?

Beste antwoord (via Cryns op 29-07-2017 13:42)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het lijkt erop dat de default instelling een te laag rpm heeft waardoor de fans te weinig power krijgen om op te starten. Probeer eens of je ze zonder rpm controle kan opstarten, dus gewoon ''fan aan".

Alle reacties

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:14
Fancontrol in bios al gecheckt?

• Cryns
Ja, daar staat alles gewoon default ingesteld, en als ik ze een tikje geef en dus beginnen met draaien, kan ik ook de snelheid van de fans zien. Dus ze worden wel degelijk herkent.

Acties:
  • Beste antwoord

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het lijkt erop dat de default instelling een te laag rpm heeft waardoor de fans te weinig power krijgen om op te starten. Probeer eens of je ze zonder rpm controle kan opstarten, dus gewoon ''fan aan".

• Cryns
Ik zal straks eens testen.
Gaat dit met 3-pin connectors? Ik dacht dat je daar de rpm niet mee kan manipuleren?