Hallo guru's,
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto- en videobewerking binnen de Adobe CC suite. Dan gaat het dus vooral om Lightroom, Photoshop, Premiere, After Effects en ook wat Illustrator. Denk bij video-editing aan vlog-achtige filmpjes van 10 min. Het zijn activiteiten waar ik me nog in het ontwikkelen ben - ik ben geen volleerd video-editor. Maar mijn huidige systeem maakt dat ook wel erg moeilijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor de aan te schaffen componenten ligt rond de € 2000. Dat is niet hard maar neem dat als richtprijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie de link voor mijn huidige systeem. Beeldschermen gaan sowieso mee. Net als de kast.
Zelf dacht ik ook aan de voeding maar die is met 400W waarschijnlijk te mager. De SSD kan ook mee - doen of niet?
inventaris: Workstation
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede cpu en veel werkgeheugen + een snelle schijven om grote bestanden snel weg te schrijven. Aansluitmogelijkheden voor relevante randapparatuur om bestanden snel te importeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet zo zeer voorkeuren maar ik heb inspiratie opgedaan voor een systeem op deze pagina: http://www.logicalincrements.com/articles/videoediting [3e systeem à $ 2,000]
Als ik dat in pricewatch giet, kom je hier op uit:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluid vind ik erg fijn. Ik hoop dat mijn huidige kast daar al het nodig aan bijdraagt.
Ga je overklokken?
In principe niet maar ik sluit het ook niet uit.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk vraag ik jullie een second opinion over het systeem dat ik heb samengesteld/gekopieerd.
Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto- en videobewerking binnen de Adobe CC suite. Dan gaat het dus vooral om Lightroom, Photoshop, Premiere, After Effects en ook wat Illustrator. Denk bij video-editing aan vlog-achtige filmpjes van 10 min. Het zijn activiteiten waar ik me nog in het ontwikkelen ben - ik ben geen volleerd video-editor. Maar mijn huidige systeem maakt dat ook wel erg moeilijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor de aan te schaffen componenten ligt rond de € 2000. Dat is niet hard maar neem dat als richtprijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie de link voor mijn huidige systeem. Beeldschermen gaan sowieso mee. Net als de kast.
Zelf dacht ik ook aan de voeding maar die is met 400W waarschijnlijk te mager. De SSD kan ook mee - doen of niet?
inventaris: Workstation
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede cpu en veel werkgeheugen + een snelle schijven om grote bestanden snel weg te schrijven. Aansluitmogelijkheden voor relevante randapparatuur om bestanden snel te importeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet zo zeer voorkeuren maar ik heb inspiratie opgedaan voor een systeem op deze pagina: http://www.logicalincrements.com/articles/videoediting [3e systeem à $ 2,000]
Als ik dat in pricewatch giet, kom je hier op uit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler | € 467,55 | € 467,55 |
1 | MSI X370 SLI Plus | € 136,95 | € 136,95 |
1 | EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB | € 299,- | € 299,- |
1 | Seagate Barracuda Pro, 6TB | € 236,95 | € 236,95 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,99 | € 19,99 |
1 | Corsair Hydro H115i | € 127,- | € 127,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2666C16 | € 276,30 | € 276,30 |
1 | EVGA SuperNOVA 750 G2L | € 125,01 | € 125,01 |
1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 231,- | € 231,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.919,75 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluid vind ik erg fijn. Ik hoop dat mijn huidige kast daar al het nodig aan bijdraagt.
Ga je overklokken?
In principe niet maar ik sluit het ook niet uit.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk vraag ik jullie een second opinion over het systeem dat ik heb samengesteld/gekopieerd.
- Zien jullie minder slimme keuzes in mijn lijst
- Zijn er dingen die zelf echt anders zou doen bij dit budget
- Wat (als überhaupt iets) is wijs om mee te nemen uit mijn huidige systeem