Toon posts:

database & search in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een manier om een complexe integratie van batabase met zoekfunctie te bouwen.

Het idee is om een makkelijke manier te vinden om verschillende turnelementen weer te geven en te kiezen. De turnelementen hebben verschillende waardes, codes, moeilijkgraden etc en worden dmv plaatjes weergegeven. Ik wil de turnsters op een makkelijke manier een keuze laten maken uit de verschillende elementen (waarbij ze verschillende 'eisen' kunnen selecteren) om zo hun wedstrijdblad op te maken. Deze moet vervolgens geëxporteerd worden in een pdf file.

Liefst zo makkelijk mogelijk, gezien mijn geringe ervaring met programmeren en websites.

Wie kan me helpen? (met een duwtje in de juiste riching?)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Wat heb je zelf al gedaan en uitgezocht? Heb je voorkeur voor een programmeertaal?
Het is namelijk niet alleen database kennis waar je om vraagt.

Daarnaast als je graag wil dat we helpen met je database dan moet je toch wel echt zelf even met een klein opzetje komen, of een tabelletje met welke data je onder andere wil opslaan.

Een duwtje in de goede richting geven kan, en graag zelfs, iedereen is eens begonnen; maar we moeten wel weten wat je precies kwijt wil, van wie, en wat je doel ermee is.

Zelf weet ik namelijk niks van turnen af, het is dus voor mij de vraag; wat zou een turnster willen opzoeken in jouw databaseapplicatie? Wat voor info moet gecompileerd worden tot een overzicht voor de turnster?

Heb je zelf al een idee van welke informatie je van wat nodig bent? (per element, wat voor info, hoeveel van wat kan er zijn?)

Als je een iets duidelijkere opzet kan maken / voorschotelen, kunnen wij je misschien iets beter helpen. (Scenarioschets?)

Daarnaast, vertel even waar je wel en geen ervaring mee hebt. Want zoals je vast weet, zijn er in de IT 100.000 verschillende wegen naar Rome ;)

Gestoord word je toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je zelf al een minimale ervaring zou hebben met databases en frontend programmeren, dan zou je dit zelf moeten weten en/of de juiste termen hanteren en een concrete inventarisatie voor de inrichting inhoudelijk moeten geven, maar dat doe je nu niet, wat doet vermoeden dat je niet voldoende kennis hebt om dit überhaupt zelf te kunnen ?

Wellicht zijn er al binnen de turnwereld software pakketten dit kunnen of bepaalde bedrijven die consultants leveren die dit kunnen verzorgen ? Anders is dit een "maatwerk" oplossing die best kostbaar zijn. Wellicht in V&A dat er nog gegadigden zijn ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Helemaal zonder kennis / zelf programmeren zou je evt iets als Airtable kunnen proberen? (Soort Excel met klikbare koppelingen tussen tabellen)

[ Voor 23% gewijzigd door kaassouffle op 26-07-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties!

Ik heb inderdaad weinig programmeerkennis, enkel wat matlab ervaring.

Maar kan uiteraard wel verdere toelichting geven over waar ik naar op zoek ben.

Ik heb in excel een batabase structuur gemaakt op basis van de moeilijkheidstabel die wordt gebruikt bij acrogym. Deze tabel geeft zo'n 300 plaatjes weer in verschillende categorien. Zo zijn er bijvoorbeeld elementen die je in duo's uitvoert, in trio's of individueel. Ik zal jullie verder niet te veel vermoeien met de verschillende categorien, maar mijn uiteindelijke doel is dat je een aantal voorwaarden kunt invoeren en vervolgens enkel door de plaatjes kunt scrollen (en uiteindelijk een selecteren) die aan die specifieke voorwaarden voldoen (bv alle trio elementen, met een handstand erin boven waarde 3).

De uiteindelijke uitkomst (maar mogelijk moet ik dit in eerste instantie los koppelen van de zoekfunctie) is een output in pdf (nu is dit een vaste opmaak in excel) in een vastgesteld format waarbij alle elementen worden weergegeven met daarbij nog wat extra informatie zoals het punten totaal en persoonlijke informatie.

Maakt dit mijn vraag al iets duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps, dank, ik zal eens even naar airtable kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 12:14

JJ93

Error 418

Zoals @Breezers al benoemd heeft brengt dit aardig wat maatwerk met zich mee.

Je kunt in principe de kolommen van de excelsheet overnemen voor de database structuur? En voor de plaatjes kan je dan de row id's gebruiken, bijvoorbeeld:

idnaammoeilijkheidsgraad
1balk3

En dan een afbeelding 1.png is een plaatje van de balk.

Voor de selectie waar je het over hebt: facetted search

En dan nog een PDF genereren, iets als https://github.com/dompdf/dompdf Daarmee kan je in principe de HTML die je toont aan een gebruiker omzetten naar een PDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DixxyJS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2021
Probeer eens een grote tabel met alle kolommen te maken/tekenen en ga langzaam alles in de 1e, 2e en 3e normaalvorm modelleren.
werk van boven naar onder als je het tekent, zodat de ouderrijen boven de kindrijen staan om een goed overzicht te houden.

Als alles gelukt is dan nog de CRUD functionaliteit implementeren naar behoefden.
Ik weet niet welke RDMS je gebruikt maar voor syntax-gerelateerde vragen kun je op elke SQL dialect de bijbehorende documentatie raadplegen.

Je geeft aan dat je nog niet zoveel ervaring hebt dus neem vooral de tijd ervoor.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:24
Je hebt niet echt gerelateerde data geloof ik. Een database zou dit prima kunnen, maar lijkt mij wat overkill. Tevens moet je je dan verdiepen in sql, een programmeertaal en waarschijnlijk html, javascript en css. Het is allemaal te doen en ik ben er fan van. Maar met je huidige opzet zou je met een paar tabbladen en macros in Excel eigenlijk de gewenste functionaliteit moeten kunnen creëren.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Pagina: 1