Welke laptop past het beste bij mijn wensen? Mac vs. Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soezanneh
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09-2018
Hoi allen, ik zou graag wat hulp willen bij het kiezen van een juiste laptop voor mijn wensen. Ik heb al veel research gedaan en dingen vergeleken maar het blijft lastig. Ik wil deze laptop ergens tussen februari 2018 en mei 2018 kopen. Mijn huidige laptop is:

Toshiba Satellite S50-B-13D
Videochip: Radeon R7 M260
Geheugengrootte: 4GB
Totale opslagcapaciteit: 750GB
CPU/SoC: Intel Core i5-4210U

Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop zal vooral gebruikt worden voor video editing software (tot nu heb ik Adobe Premiere Pro gebruikt, maar Final Cut Pro X zou ook prima zijn), Photoshop en Microsoft Office programma's. Ik speel nu zo nu en dan wat games maar het is geen prioriteit. Liever een snelle laptop die veel tegelijk kan, dan een laptop goed voor gaming. Verder natuurlijk normaal internet gebruik, al vind ik het wel belangrijk dat ik het één en ander tegelijk kan uitvoeren. Mijn huidige laptop kan weinig tegelijk aan en dat vind ik erg irritant. Ook zal ik waarschijnlijk werken op deze laptop.

Wat is je budget?
Niet meer dan zo'n €1.800. Goed om te weten is dat ik nog wel recht heb op studentenkorting haha.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. Mijn huidige laptop is zo'n 2kg, dat is wel echt de max.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik vind macOS echt ontzettend fijn werken, maar ik heb momenteel ook een Windows laptop dus ik sta eigenlijk voor alles open.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigen onderzoek is wel een vereiste. Je hebt namelijk al wel veel research gedaan geef je aan. Heb je zelf al wat gevonden? En wat verwacht je verder van de forumleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hele domme vraag maar welke laptop ken je waar iOS op draait? Voor zover ik weet, draait iOS alleen op Apple smartphones en tablets.

De "computer-tak" van Apple draait op macOS en dat is heel iets anders/uitgebreiders dan iOS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soezanneh
@Verwijderd Yes, klopt. Zoals ik al zei heb ik dus veel naar Apple gekeken (met name de Pro serie), verder ASUS en een aantal Dell laptops. Het zijn er alleen zoveel met zoveel verschillende opties. Wat ik dus verwacht is een goeie suggestie.

@MAX3400 Haha, ik bedoelde de macOS. Geen iOS, automatisme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap best dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar komt met enkele suggesties van laptops die jij interessant vind en aan jouw eisen voldoen. Staat ook letterlijk in het beleid met betrekking tot het openen van een topic:

3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Kom ook niet op te proppen met "Ja, ik heb gezocht en ik wil het liefst een zwarte." of "Ik heb het liefst er één van fabrikant X.". Dit zegt namelijk helemaal niets en zonder onderbouwing biedt het dan ook geen meerwaarde.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de NBBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@soezanneh Lastig; ik zou je bijna een gewone MacBook aanraden, zeker gezien restwaarde over 3 tot 5 jaar. En je bent al gewend aan Final Cut en Premiere; die zijn ook voor MacOS te krijgen.

Als alternatief, maar dat is mijn mening op dit tijdstip, kan je eens kijken naar de Dell XPS 15 serie. Geen idee hoeveel studentenkorting je kan krijgen maar die zijn te krijgen met/tot 4K scherm, 32GB RAM, GTX1050 mobile en 512GB PCIe SSD.

@Verwijderd Je bold-knop is blijven hangen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soezanneh
@Verwijderd Pardon, pardon, je hebt helemaal gelijk. Goed, bij ASUS is er echt geen beginnen aan (alle opties lijken in mijn ogen op elkaar) maar ik heb er goede verhalen over gehoord. Verder keek ik vooral naar de 13"/14" opties, want de meeste zijn 15'6" en dat vind ik gewoon te groot. Bijvoorbeeld: pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV028T

Verder keek ik dus naar de Macbook Pro, ik voel niet zoveel voor de TouchBar, maar ik zie dat die specs wel nét iets beter zijn dus ik sluit het zeker niet uit. Oudere versies dan de 2017 sta ik overigens ook voor open.

@MAX3400 Ik heb nog weinig gehoord over de Macbook, maar goeie, ga ik even naar kijken. Die Dell serie was ik inderdaad ook tegen gekomen, zal ik ook nog even verder in duiken. Dankjewel! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel van de MacBook Pro is dat als je een SSD van 256GB wilt in combinatie met 16GB RAM de prijzen absurd hoog worden. Het verschil in de snelheden ten opzichte van de processoren zal je in het dagelijks gebruik niet merken denk ik, correct me if wrong.

Je kan eventueel kijken op V&A bij de volgende adverteerder:

https://tweakers.net/gallery/336426/aanbod/

Of zijn site:

https://macvoorminder.nl/

Goede service, betrouwbaar en goede prijzen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soezanneh
@Verwijderd Goed punt ja!

Dankjewel, heel fijn! Hou ik in de gaten! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik via de Apple site een MacBook Pro (zonder Touch-Bar) configureer met een SSD van 256GB in combinatie met 16GB RAM en een I5 dan zit ik al op 1989,-. En een SSD van 256GB in combinatie met 16GB RAM en een I7 2349,-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:19
Als je in februari een laptop wil kopen, dan begin je te kijken vanaf Januari. Er komt elke maand wel kets nieuws uit.
1800€ voor een Mac is een basimodel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://tweakers.net/pric...-(phantom)/specificaties/

En zoiets als Windows alternatief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Tommie12 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:41:
Als je in februari een laptop wil kopen, dan begin je te kijken vanaf Januari. Er komt elke maand wel kets nieuws uit.
1800€ voor een Mac is een basimodel.
Mee eens. Blijkbaar kan het nog bijna een jaar duren voor aanschaf. Dan zou ik nu nog niet gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
als je de laptop tussen februari 2018 en mei 2018 wil kopen zou ik voorlopig even wachten.
tzt zijn er wel weer nieuwere modellen met betere specs.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soezanneh
@Verwijderd Ja precies... Apple komt al gauw (een beetje onnodig) duur uit. Misschien is Windows toch een beter idee dan, over het algemeen krijg ik het idee dat je met een Windows voor minder geld meer kan krijgen.
Ziet er overigens uit als een goed alternatief. Thanks, die sla ik op!

@Tommie12 @wisselwerking @koentjuh1987 Klopt, inderdaad. Ik ga tegen die tijd ook zeker nog even ernaar kijken, maar wilde me nog even voor die tijd oriënteren.

Thanks voor de tips allemaal in ieder geval. :-)
Pagina: 1