Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
https://www.rdw.nl/Partic...g-uit-EU-of-EVA-land.aspx
Staat eea stap voor stap uitgelegd.
Heb je al eens op www.rdw.nl gekeken?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Zelf rijden wordt vaak gedaan, er zijn bedrijven die voor niet al te veel geld alle papieren regelen, en je duidelijke instructies geven hoe en wat te doen.
/edit: spuit erg laat maar dezelfde info
[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 25-07-2017 20:30 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik citeer:
Na de aankoop moest de auto op exportplaten. Dit kan je doen bij de lokale kfz zulassungsstelle = hetzelfde als verkehrsamt. Dit was vanuit internet lastig te vinden. Het is gewoon een lokale/regionale gemeente die autozaken regelt. Zorg dat je vooraf het adres van deze instituten hebt, zo verlies je geen tijd. Ook hebben ze rare openingstijden en dagen, dus vooraf bellen is aan te raden. Voorbeeld: In het dorp waar ik de auto kocht, gingen ze om 12 uur dicht en 20 minuten verderop ging die dicht om 16.00 uur (normale eindtijd). Maar de dag erna was de andere locatie weer de hele dag gesloten.
- Als je al een auto hebt gevonden of gekocht sluit dan een EVB versicherung af op internet. Dit is de eerste vraag die je krijgt bij het verkehrsamt. Als je er nog geen EVB hebt, sluit deze af bij de Schildermacher. Let op: Je kan hier alleen met creditcard of cash betalen. Ik had geen credit card en mijn cash geld zat in de nieuwe auto. Dit resulteerde dus in een sprint door het stadscentrum om te pinnen. Deze zat bij mij in hetzelfde gebouw in een ander hokje. De verzekering kost hier 80 euro. Op internet 40 euro. De schildermacher maakt na aanmelding van het exportkenteken ook je kentekenplaten (30 euro). Totale kosten dus circa 120 euro inclusief gemeentekosten (zie hieronder).
- Als je de verzekering hebt, kan je hem voor export aanmelden bij het verkehrsamt. Ze vragen of je een ausfuhrkennzeichen (rood balkje) of kurzzeitkennzeichen (geel balkje) wilt hebben. Bij het ausfuhrkennzeichen moet de auto aanwezig zijn = probleem. Je moet dus of de gekochte auto bij je hebben voor de inspectie (de verkoper moet je hieraan meewerken of je moet tijdelijk handelaarsplaten lenen). Ik kwam 15.50 binnen zonder auto. Ik heb gekozen voor het kurzzeitkennzeichen (kosten 13 euro). Hier werd 2x maal afkeurend op gereageerd. De schildermacher heeft zelfs een verklaring laten tekenen dat er niet buiten Duitsland mocht gereden worden. Ik heb het erop gegokt vanuit dit topic dat het nu wel is toegestaan. Het uitvoerkenteken staat gewoon op mijn adres, ik heb een geldige APK, verzekering, koopcontract van dezelfde dag en ik reed de kortste weg naar huis. Zo heb je altijd een goed verhaal als je wordt aangehouden. Ik ben op de terugweg niet aangehouden (ook geen politie gezien). Ik heb geen officieel antwoord gevonden of het nu legaal is. Dit topic gaf me wel een goed gevoel en verhaal maar toch wel een risico.
- In Nederland heb ik de auto dezelfde avond aangemeld bij de belastingdienst. Zie link: [mijn.belastingdienst.nl].
Hierdoor is de auto twee weken vrijgesteld van bpm en belasting. Als je de auto hebt gekocht en een wifi spot, kan je dit formulier ook gelijk invullen met de papieren. Dan is dat ook geen discussiepunt meer.
- In Nederland heb ik de auto twee dagen later gekeurd zonder afspraak bij het RDW. Zoals eerder genoemd is het erg druk. Er was vandaag maar één keurmeester met 30 wachtende x 15 minuten per auto. Er staan altijd extreem veel nieuwe schade auto's met taxatierapporten. Dit zorgt voor vertraging bij het keuren. Zorg dat je er gewoon rond half 8 / 8 uur bent. Ik was nummer 8 om half 9 door een file. Uiteindelijk was ik om half 11 klaar.
- Na de keuring heb je geen papieren meer. Zorg dus vooraf voor een ééndagskenteken (gratis) bij het RDW. Ik heb vooraf alle papieren gekopieerd en ben met exportkenteken weer naar huis gegaan. Dit kan wel voor een boete zorgen, dus ook niet aan te raden.
- De BPM papieren kan je vooraf op autotelex (of vergelijkbaar bedrijf) makkelijk maken. Bij schadeauto's maak dan altijd een taxatierapport met de schade. Als je na de keuring (formulier t.b.v. bpm) krijgt na goedkeuring kan je gelijk alles op de post doen in de brievenbus bij het RDW.
- Na een aantal dagen krijg je een brief met het bpm bedrag en na betaling krijg je het kenteken en kan je platen laten drukken.
Belangrijke papieren:
- Paspoort en rijbewijs (voor een proefrit willen ze een kopie)
- Kenteken teil 1 (fahrzeugschein) en 2 (bovenaan staat zulassungsbescheinigung fahrzeugschein). Groene documenten. Je krijgt nog een kurzzeitkenzeichen) ook een groen document. Dit document krijg je pas bij de gemeente.
- Geldige TÜV als je gaat rijden over de weg met export kenteken.
- CVO verklaring (belangrijk bij RDW).
- Creditcard of voldoende cash.
- Koopakte (belangrijk bij de gemeente in Duitsland)
Optioneel zakelijke aankoop: KVK uitreksel en BTW nummer (formulier van de KVK).
1400 kilo geremd. Dat moet dan wel heel klein autotje zijn dat je moet sleuren. Meeste aanhangwagens waar een beetje wagen op kan wegen toch al snel boven de 400kg. Blijft er nog minder dan 1000 kilo over voor de wagen.Madshark schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:30:
75pk zou op zich toch wel voldoende moeten zijn om een auto, zelfs in berggebied over een snelweg heuvel te sleuren. Het is alleen eerder de vraag, of de Caddy wel zoveel aanhang gewicht mag trekken.
Zelf rijden wordt vaak gedaan, er zijn bedrijven die voor niet al te veel geld alle papieren regelen, en je duidelijke instructies geven hoe en wat te doen.
Komt er nog bij dat je BE rijbewijs moet hebben als je MTM over de 3,5 ton is.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Nee hoor...spone schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:20:
@Jestar076 Lekker kansloos dat je de topicstart weghaalt op het moment dat je vraag beantwoord is. Nu heeft je topic 0 waarde omdat de hele context mist.
Ze hebben in Duitsland 550 km gereden naar een VW toe. Aanbetaald en koopcontract getekend. En vraagt zich daarna pas af of de auto op trailer achter een Caddy TDI (75pk) kan worden gehangen of hoe anders de auto in NL terecht kan komen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Genoeg postzegels erop plakkenMAX3400 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:23:
[...]
Nee hoor...
Ze hebben in Duitsland 550 km gereden naar een VW toe. Aanbetaald en koopcontract getekend. En vraagt zich daarna pas af of de auto op trailer achter een Caddy TDI (75pk) kan worden gehangen of hoe anders de auto in NL terecht kan komen.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Probleem is alleen dat je als Nederlander niet met een uitvoerkenteken in Nederland mag rijden.MAX3400 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:30:
Dan moet je een uitvoerkenteken regelen; dan heb je 5 dagen de tijd om de auto op Nederlandse bodem te krijgen. Je rijdt dan direct door naar de RDW voor de goedkeuring, zorgt voor een ingevuld BPM-formulier en binnen enkelen weken kan je een NL-kenteken laten maken.
/edit: spuit erg laat maar dezelfde info
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:05:
Duitsers zijn ook heel goed per spoor.
[ Voor 62% gewijzigd door GioStyle op 25-07-2017 22:15 ]
Dat was toch meer de andere kant op?Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:05:
Duitsers zijn ook heel goed per spoor.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Dat is hoe wij het gedaan hebben vanuit Duitsland.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dit topic is gesloten.