Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Bij een Asus M4A88T-M moederbord i.c.m. een Phenom processor heb ik het probleem dat een draadloos usb toetsenbord pas werkt op het moment dat op het scherm staat dat Windows gestart wordt. De DEL knop gebruiken om het Bios te openen werkt dus niet.

In het verleden dit omzeilt door een bedraad usb toetsenbord te gebruiken. Echter heb ik deze noodgedwongen moeten vervangen en zit ik nu met twee draadloze toetsenborden/muizen.

Ik heb al in de handleiding gekeken, maar daar wordt alleen over storage devices gesproken en op het internet lijkt niets te vinden van mijn probleem.

Bios reset helpt overigens niet daar draadloos nog nooit gewerkt heeft.

Nu heb ik zojuist een ssd ingebouwd en windows geïnstalleerd, maar bij het toevoegen van de oude schijf start hij daar van op i.p.v. de SSD. Daarom wil ik in het Bios de boot sequence aanpassen.

Iemand dit eerder meegemaakt?

[ Voor 12% gewijzigd door Rolla op 25-07-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-06 15:19
Eerder meegemaakt, ja. Vroeger moest je een PS/2 toetsenbord gebruiken in de BIOS. In de periode hierna kreeg de USB slot linksboven BIOS functionaliteit. Probeer die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Welk merk wireless keyboard en muis? Als het een Logitech e.d. is dan heb je goede kans dat wat @lactaxative zegt gaat werken. Bij andere modellen die een driver nodig hebben kan je idd pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Het is een Logitech EX100 combo en de ontvanger zit in het slot linksboven. PS/2 poort zit niet op het moederbord en usb toetsenbord met draad werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Kijk even of legacy usb support aan staat in het bios en gebruik inderdaad de bovenste (2) usb slots.
Probeer anders een clear cmos, let er op dat je de sata mode mogelijk weer van ide naar ahci moet zetten als er een bsod volgt.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 26-07-2017 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:57

Nemesizz

Untouchable

Rolla schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:33:
Het is een Logitech EX100 combo en de ontvanger zit in het slot linksboven. PS/2 poort zit niet op het moederbord en usb toetsenbord met draad werkt probleemloos.
Als ik google op het model moederbord, zie ik gewoon een PS/2 poort zitten hoor.
Pagina: 1