Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp gezocht voor een school-laptop

Pagina: 1
Acties:

• xAquartz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
Beste Tweakers-gebruikers,

Voor mijn vriendin ben ik op zoek gegaan naar laptops, maar sinds ik me er de laatste keer in heb verdiept is er een hoop aanbod bijgekomen.
Zij neemt 'm erg veel mee heen en weer, dus het zou fijn zijn als het een compacte en stevige laptop (onder de 15 inch) is. Ze zal 'm gebruiken om video's voor d'r opleiding te bekijken, verslagen te maken, te surfen en daarbij eigenlijk wel alle standaard dingen waar niet veel voor nodig is. Het enige dat jammer genoeg wel een duurdere laptop vereist is dat ze video-bestanden om moet zetten voor d'r school aangezien het anders niet upgeload kan worden. Van wmv naar mpeg-4 bijvoorbeeld. Ik heb zelf geen idee of je hier je processor of juist je videokaart voor gebruikt. Vandaar dat ik jullie hulp ook wel kan gebruiken.
Het liefst zitten we met het budget onder de 700 euro, dat volgens mij ook wel te doen is. Echter is het streven 500 euro, ik weet alleen niet of dat te doen is als je ook een stevige, goed ogende laptop wilt.

Kortom heeft de laptop het volgende nodig
-Een mooie en stevige behuizing, met een scherm van onder de 15 inch (het liefst HD)
-Een processor, videokaart en ram om video's om te zetten en alle standaard toepassingen gemakkelijk uit te kunnen voeren. Mijn voorkeur gaat uit naar een Intel processor (i5) en 8gb ram met minimaal 1600 ghz.
-Een accu die lang mee gaat, ook als de laptop met de jaren ietsjes ouder wordt.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! :)

Verwijderd

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1502290

Al eigen onderzoek gedaan?(Pricewatch)

• xAquartz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
Mijn excuses, ik wist niet dat het niet de bedoeling was om op deze manier een topic te openen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Deze vraag is eigenlijk al wel vaak genoeg beantwoord:
johnkeates schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:45:
Elke keer dat deze vraag langs komt lijken mensen voornamelijk gefascineerd te zijn door bepaalde specs, en niet door praktische voorwaarden. Het is een stuk makkelijker een ding te kiezen als de al heel veel weg kan strepen. Standaard filter voor deze vraag: categorie: Laptops

Dat zijn laptops die:

- niet ouder dan 1-4-2016, een beetje recente hardware/firmware gezien hij nog een tijdje mee moet
- een goed scherm hebben, want je gaat er veel geconcentreerd naar kijken
- niet te zwaar zijn, je moet er veel mee rondlopen (dus 1.5Kg en minder)
- niet te groot zijn (anders heb je straks een tas nodig die zelf zo groot en zwaar is dat je meer een 'verplaatsbare computer unit' hebt dan een laptop)

en dan nog basis filters als: QWERTY, 5Ghz ondersteuning (zodat je in elk geval een beetje bruikbare netwerkkaart moet krijgen van de OEM) ne geen netbook-OS zodat er standaard in elk geval minder kans op een eMMC is.

Je hebt dan nog steeds iets van 80 modellen, maar dat maakt de keuze al een stuk beperkter waardoor je minder rotzooi voor je neus krijgt.

Volgende stappen zijn:

- kiezen op bouwkwaliteit (bijv. via merk + marktsegment)
- kiezen op CPU (bijv. geen AMD, geen Intel i3, maar alles daar boven wel)
- kiezen op poorten (bijv. Minimaal USB-C met meerdere modes)
- kiezen op geheugen (slotted / on-board, grootte)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica