Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XriZler
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-11-2024
Beste tweakers,

Ik heb al vanalles gezocht en nagekeken op het internet, maar ik kom niet tot een oplossing tot dit vervelende probleem.. Ik hoop daarom dat jullie mij de juiste richting op kunnen wijzen waar dit door ontstaat.

Om de zoveel tijd verliest een apparaat op het netwerk verbinding: de DNS-server is niet beschikbaar. Dit gebeurd echter maar op één apparaat. De rest van de verbonden apparaten werken gewoon prima.
Het apparaat dat niet met internet kan verbinden, is verbonden met de router. De router ontvangt pings (en kan gewoon in de interface), ook kunnen andere computers in het netwerk benaderd worden zonder probleem. De enige oplossing om het apparaat weer correct verbinding te laten maken met het internet is door de router te herstarten. Het apparaat opnieuw opstart mag niet baten.

Nu is dat opzich wel redelijk goed te doen omdat mijn PC naast de router staat, maar ik moet soms wel 10x per dag de router resetten omdat dan de PC geen verbinding meer heeft, dan mijn mobiel, dan m'n broertjes mobiel etc. en dat wordt op d'n duur vrij vervelend...

Pings naar de DNS-server en naar google komen vanzelfsprekend niet aan.

Als windows probleemoplosser gebruikt wordt, geeft ook deze aan dat de router opnieuw opgestart moet worden omdat er problemen zijn.

Mijn provider is Ziggo, de router is een TP-LINK WR1043ND met de laatste firmware beschikbaar. Wel moet ik erbij vermelden dat dit probleem is ontstaan nadat de bliksem is ingeslagen bij ons in de straat (internet, telefonie & TV was toen 24 uur niet beschikbaar omdat er in het netwerk bij Ziggo problemen waren door de inslag. Bij buren was de modem en de TV kapot gegaan).

Al om al lijkt het de router te zijn. Maar ik weet niet waar te zoeken. Is ie versleten? Kan het zijn dat die ongebruikelijke fratsen uithaalt door de blikseminslag? Of zie ik simpelweg iets over het hoofd...

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor het lezen!! ;)

Groeten,
Reno

[ Voor 8% gewijzigd door XriZler op 25-07-2017 18:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat als je rechtstreeks de Ziggo router gebruikt of heb je deze in bridge laten zetten ?

Ik vermoed dat je nu 2 routers achter elkaar hebt staan en dat de TP LINK router als DHCP server eigen IP adressen staat uit te delen of zelfs gateway/DNS server

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XriZler
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-11-2024
Excuses voor mijn late reply!

Ik heb inmiddels een nieuwe router aangeschaft waarbij dit probleem verholpen is. Het lag dus of aan de router of aan de instellingen daarvan (terwijl ik hem meerdere maken opnieuw geinstalleerd heb).

Toch bedankt voor de moeite!