geen video output met werkende gpu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folivora
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-09 00:40
Beste medetweakers,

3-4 weken geleden hield mijn pc ermee op toen ik de stekker in het stopcontact stak. Er kwamen redelijk wat vonken af en de pc bleef zich maar reboten. Ik heb nu pas weer tijd gehad om het probleem te verhelpen.

Ik vermoedde dat de psu het probleem zou veroorzaken, alleen werkt de pc prima als er geen gpu in zit (video dan op de igpu). ik kan mijn huidige gpu niet testen in een andere pc, maar heb wel een andere gpu erin gestoken waarvan ik weet dat die wel werkt met hetzelfde resultaat. zodra er een gpu in het moederbord zit komt er ook geen beeld meer uit de igpu.

ik heb ook all alle psu kabels er voor de zekerheid opnieuw ingedaan maar dat hielp niet.

Kan het zijn dat het aan het moederbord ligt? Ik zal morgen kijken of ik het systeem kan testen met een andere voeding maar ik heb daar mijn twijfels over omdat de gpu wel aan gaat (lichtjes aan en ventilatoren draaien).

de pc reboot looped niet meer en blijft gwn aan.

Iemand met ervaring hiermee?

i7 4770k
asrock h87 performance
850 pro 256gb
amd fury (sapphire nitro)
r9 270 (msi)
enermax platimax 1000w
4x8gb crucial ballistix ddr3

[ Voor 8% gewijzigd door Folivora op 25-07-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:01
Lijstje met PC-onderdelen?
En ik begrijp je dus goed dat als de andere GPU erin zit, en je daar de kabels op aansluit, die ook geen beeld geeft?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folivora
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-09 00:40
Nat-Water schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:02:
Lijstje met PC-onderdelen?
En ik begrijp je dus goed dat als de andere GPU erin zit, en je daar de kabels op aansluit, die ook geen beeld geeft?
ja dat klopt, als er geen apparte gpu in zit verloopt alles goed.

het gebeurt bij beide pci-e sloten overigens.