Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw Allround Systeem

Pagina: 1
Acties:

• blastur
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-11 22:28
Hoi Tweakers,

4 jaar geleden via tweakers een build samengesteld waar ik altijd en nog steeds plezier van heb. Toch wil ik graag weer eens iets anders.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een allround systeem, video/foto-editing, gaming, media "server".

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maxiumprijs: 2.7k

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GTX 970, XFX 550W Pro, Samsung 840 EVO 250GB en eventueel WD Green WD10EZRX

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, mobo, processor, ram en eventueel een nieuwe ssd om de WD10EZRX te vervangen.
Een 27 inch IPS 2k/4k monitor, silver/grijs getint.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben van plan om AMD ryzen te proberen, definitieve keuze is het niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compacte PC, Bluetooth & WiFi

Ga je overklokken?
Nooit gedaan, denk niet dat het gaat gebeuren.

Wat verwacht je van ons?
Feedback en graag uw mening. Keuze van het scherm en behuizing vind ik lastig te maken, deels persoonlijk, adviezen zijn welkom!

Momenteel draai ik een i7-4770 met de gtx 907 en 2, 24inch monitoren, 144hz en 60hz.
Ik game niet meer zo heel veel en wil wel inleveren op de hertz.

Build

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 306,95€ 306,95
1Gigabyte AB350N-Gaming WiFi€ 122,08€ 122,08
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 147,95€ 147,95
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 739,98

Behuizing

#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix BitFenix Portal Closed Wit€ 132,-€ 132,-
1BitFenix Phenom Mini-ITX Wit€ 71,95€ 71,95
1Fractal Design Node 304 Wit€ 76,25€ 76,25
1Raijintek Styx Classic Wit€ 84,49€ 84,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,18

Monitor

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer H7 H277HU Grijs, Zwart€ 478,36€ 478,36
1Acer H277HK Zilver€ 572,61€ 572,61
1AOC Q2781PQ Zwart€ 399,-€ 399,-
1Asus MX27AQ Zwart€ 484,-€ 484,-
1Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart€ 408,24€ 408,24
1HP Envy 27s Zwart€ 469,95€ 469,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.812,16

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 16:45
Behuizing is natuurlijk erg persoonlijk, dus daar kan ik vrij weinig over zeggen, behalve dat de Raijintek Styx waar ik ooit in heb gebouwd er strak uit zag.
De keuze van de processor zou ik nog even goed over nadenken. De ryzen is zeker een goede serie, maar vraag jezelf even af of je de rekenkracht van een 1700 wel nodig hebt, Waarschijnlijk heb je genoeg aan de hexa core van de 1600 of de 1600x (bij de laatste heb je wel nog een koeling nodig). Dat geld kun je dan in je zak steken, of over een tijdje de GTX970 vervangen.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met de Dell ultrasharp uit je lijstje, maar ik heb helaas weinig vergelijkingsmateriaal.
Verder zie ik dat je de hdd wil vervangen voor een ssd, maar is dit nodig voor je opslag? Het zou kunnen dat je te weinig ruimte hebt voor games etc, maar dan zou ik persoonlijk eerder een nvme ssd kopen en daar je os op installeren. Dan kun je daarnaast je hdd houden.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Oke, dit is vast niet helemaal wat je wilt horen, maar ik zeg het toch maar.

Een 4770 is niet aan vervanging toe. Dit is een CPU met genoeg threads voor de meeste editing software en de meeste games hebben ook geen baat bij meer dan 8 threads. Veel games gebruiken zelfs nog maar 4 cores, of zelfs 2 .Ja, dit wordt in de toekomst anders, maar je kunt nog wel 3 jaar verder op een 4770.

De 970 is voor 1080p 60Hz nog voldoende, maar voor 1440p of hogere refresh rates natuurlijk niet, en deze wil je niet vervangen. Ik snap het niet helemaal.

• blastur
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-11 22:28
Eldunari schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:30:
Behuizing is natuurlijk erg persoonlijk, dus daar kan ik vrij weinig over zeggen, behalve dat de Raijintek Styx waar ik ooit in heb gebouwd er strak uit zag.
Dat is fijn om te horen!
De keuze van de processor zou ik nog even goed over nadenken. De ryzen is zeker een goede serie, maar vraag jezelf even af of je de rekenkracht van een 1700 wel nodig hebt, Waarschijnlijk heb je genoeg aan de hexa core van de 1600 of de 1600x (bij de laatste heb je wel nog een koeling nodig). Dat geld kun je dan in je zak steken, of over een tijdje de GTX970 vervangen.
Persoonlijk heb ik het extra geld ervoor over, ookal kan ik mij misschien redden met een 1600.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met de Dell ultrasharp uit je lijstje, maar ik heb helaas weinig vergelijkingsmateriaal.
Zelf ook goede ervaringen met Dell, bedankt voor de bevestiging.
Verder zie ik dat je de hdd wil vervangen voor een ssd, maar is dit nodig voor je opslag? Het zou kunnen dat je te weinig ruimte hebt voor games etc, maar dan zou ik persoonlijk eerder een nvme ssd kopen en daar je os op installeren. Dan kun je daarnaast je hdd houden.
Momenteel draait OS op de SSD en mijn persoonlijke files op mijn HDD, alleen heb ik aan 1TB te veel ruimte, vandaar dat ik eraan zat te denken om deze te vervangen voor een extra SSD.

Bedankt voor je feedback!
lactaxative schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:28:
Oke, dit is vast niet helemaal wat je wilt horen, maar ik zeg het toch maar.

Een 4770 is niet aan vervanging toe. Dit is een CPU met genoeg threads voor de meeste editing software en de meeste games hebben ook geen baat bij meer dan 8 threads. Veel games gebruiken zelfs nog maar 4 cores, of zelfs 2 .Ja, dit wordt in de toekomst anders, maar je kunt nog wel 3 jaar verder op een 4770.

De 970 is voor 1080p 60Hz nog voldoende, maar voor 1440p of hogere refresh rates natuurlijk niet, en deze wil je niet vervangen. Ik snap het niet helemaal.
Al het feedback is welkom, bedankt.

Wil graag met het nieuwe systeem wat compacter en WiFi en Bluetooth, dus kwam eigenlijk met het idee om een nieuw mobo te halen en dan volgt automatisch de rest.

Zelf dacht ik dat de GPU nog wel prima zou zijn, vervangen is een optie. Mijn focus ligt niet op gamen maar uiteraard fijn als het vlekkeloos werkt.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Er staat toevallig een S1150 moederbord in ITX formaat op V&A met WiFi. Hij is met 120 euro wel aan de prijzige kant.

Verder is Ryzen erg veel waar voor je geld. Het is echter niet allemaal rozengeur en maneschijn. Als je bijvoorbeeld naar https://www.pugetsystems....l-E-Kaby-Lake-Ryzen-7-976 kijkt zie je dat Ryzen significant slechter presteert dan de 7700k. Nu is dat niet helemaal eerlijk gezien jij een 4770 hebt. Relevanter is dat de peperdure 6 core 6850k ook slechter presteert dan de 7700k. Cores voor content creation is veel minder zwart-wit dan meestal wordt voorgeschoteld.

Ik denk dat je in principe wel iets vooruit zou gaan, maar dat dit te verwaarlozen is. (<10%)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

lactaxative schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:09:
Er staat toevallig een S1150 moederbord in ITX formaat op V&A met WiFi. Hij is met 120 euro wel aan de prijzige kant.

Verder is Ryzen erg veel waar voor je geld. Het is echter niet allemaal rozengeur en maneschijn. Als je bijvoorbeeld naar https://www.pugetsystems....l-E-Kaby-Lake-Ryzen-7-976 kijkt zie je dat Ryzen significant slechter presteert dan de 7700k. Nu is dat niet helemaal eerlijk gezien jij een 4770 hebt. Relevanter is dat de peperdure 6 core 6850k ook slechter presteert dan de 7700k. Cores voor content creation is veel minder zwart-wit dan meestal wordt voorgeschoteld.

Ik denk dat je in principe wel iets vooruit zou gaan, maar dat dit te verwaarlozen is. (<10%)
Dat is photoshop wat gewoon volledig op een core hangt. Nogal logisch dan de 7700K dan wint. ;)

Voor videorendering, en daarnaast andere taken doen is een R7 1700 wel een behoorlijke verbetering. In principe kan je met een R7 1700 een video renderen op zes cores, een zevende voor fotobewerking en de achtste voor een mediaserver. Zijn er ook nog de acht SMT threads. Qua gaming zal je weinig tot niks inleveren qua prestaties dus dat is ook fijn. Voor een allround PC waar je veel dingen mee wil doen is het echt wel een upgrade, juist omdat je meerdere dingen kan doen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1