Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(Game)laptop budget max €2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb de laptop nodig voor mijn werk (ZZP) en privé.

Werk:
Meerdere browsers (3) met meerdere tabs (8+) open, VM voor aanpassen website(s), foto's bewerken, programmeren in bijv. HTML/ JS, C++. Het liefst tegelijk, ik voorzie daar geen problemen in.

Andere apps die daar eventueel bij zouden draaien zijn Photoshop, Solidworks, 3DS max.

Mijn huidige i7 2660QM met 6GB werkgeheugen heeft hier geen moeite mee.
Wél zijn programma's zoals Photoshop, 3DSMAX en Solidworks mijn harde schijf aan het mishandelen, een SSD lijkt mij geen overbodige luxe. Dit zou echter ook in toekomst vervangen kunnen worden door een grotere variant.

Privé: Momenteel verslaafd aan PUBG. Eind vorig jaar een Xbox one aangeschaft met BF1, maar dat console gamen is niet voor mij weggelegd, het gemis naar TOBO en muis is er stiekem wel O+

Wat is je budget?
Maximaal €2000 euro inclusief BTW, mits het in verhouding is.

Er zijn laptops van €1300 met 16GB geheugen een GTX1060 en een i7 6700, maar je hebt ze ook van €2050 met dezelfde specs, waar het verschil dan in zit, is mij af en toe een raadsel...? Een SSD van wellicht 512GB ipv 128GB, daar lijken mij de kosten niet in te zitten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Omdat ik vanuit thuis werk, en af en toe vanuit andere locaties, is gewicht en accuduur niet zo heel belangrijk. Hij zal voor 99% van de tijd aan het netstroom hangen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

* 1920x1080 is voor mij voldoende. Dit geeft de laptop ook meer rek qua gaming in de toekomst.
* Een IPS scherm dat minstens net zo mooi is als mijn XPS L702X scherm, maar dat lijkt mij niet zo'n probleem.
* Game-laptops met slechte kijkhoeken e.d., ik begrijp dat niet... dat is een no-go.
* Niet te gevoelig voor vingervlekken, mijn huidige XPS L702X heeft daar helemaal geen last van, daar kun je aan zitten voelen en likken tot je een ons weegt, een vlek is er erg moeilijk op te krijgen.

* Indien het een 1060GTX wordt heb je een 3GB en 6GB variant, zou dit problemen opleveren over pak hem beet 5 jaar?

Mijn huidige XPS L702X heb ik al sinds 2011, en hij gaat pas 6 jaar later de deur uit.
PUBG speel ik momenteel op 1280 x 720 met alles op low, wat ik op zich niet erg vindt, het is wel erg dat ik pas na 2 minuten een relatief soepel spel heb zonder haperingen :+
Het huidige dedicated VRAM (3GB) loopt tegen de max. aan, daarom lijkt mij 3GB VRAM te weinig.

* 8GB Werkgeheugen klinkt mij als weinig, ben ik dan aan het muggenziften?

* Qua opslag zou ik aan alleen een SSD van bijvoorbeeld 480GB genoeg hebben. Het zou fijn zijn als ik mijn oude HDD van 750GB daar nog naast kan zetten. Een SSD van 256GB is op zich ook geen probleem, klinkt wel weer als weinig, of ben ik dan (weer) aan het muggenziften? :*)

* Het uiterlijk is niet zo belangrijk, ik zal vast raar aangekeken worden als ik een asus ROG heb, maar dat interesseert me eigenlijk vrij weinig. :)

Bijv. lang deze op het oog gehad maar geen IPS scherm:
pricewatch: Asus ROG G752VS-GC003T"]pricewatch: Asus ROG G752VS-GC003T

Dan weer deze op het oog:
https://www.laptopshop.nl...strix-fx502vm-fy250t.html
VRAM is 3GB en geen 6GB, maar dat is op zich toch wel een leuk dingetje, bezels zijn wat groot en hij lijkt vingervlekgevoelig, maar dat durf ik niet zo 1.2.3. te zeggen (zie ook nergens de ervaring met deze laptop en vlekken).

Oh en nog een dingetje, momenteel heb ik een 17,3" scherm, vrouwlief heeft 15,6" scherm maar dat is op zich niet zo erg. Voorkeur zou wel richting 17" of 17,3" zijn :)

Verwijderd

Je zou eventueel voor zoiets kunnen gaan, voldoet aan al jouw eisen:

https://tweakers.net/pric...37-qwerty)/specificaties/

Verhoog je jouw budget, dan zou ik persoonlijk voor een MSI laptop gaan, deze staan bekend om hun goede koeling:

https://tweakers.net/pric...ealth-pro)/specificaties/

Verwijderd

@Verwijderd Het lijkt mij verstandig dat je even de reviews bekijkt want ik heb nog een andere interessante optie voor je, namelijk deze met 120 Hz scherm: https://www.laptopshop.nl...602-1938732167.1501015602

Review Asus: YouTube: ASUS FX502VM i7-7700HQ/GTX 1060 - Review

Review MSI: YouTube: MSI GE72VR Apache Pro Review: A powerful 17-inch gaming laptop

Het voordeel van de MSI is met name het 120Hz scherm, welke zorgt voor geweldige beelden tijdens snelle gameplay. Er zal dus geen beeldvervorming optreden. Het is geen IPS, maar een High End TN scherm. De behuizing van de MSI bestaat daarnaast uit aluminium. Waar de behuizing van de Asus uit bestaat, dat weet ik niet.

Lees daarnaast ook even de reviews die bij de laptops vermeld staan op laptopshop.

Succes en geniet van de reviews. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd

Bedankt voor de tips, de Medion laptop is óók een mooi apparaat. Zoals je aangeeft is MSI beter qua koeling. Het zint me alleen niet zo, dat er zo veel slechte reviews van de medionshop te vinden zijn, niet alleen op Tweakers. Ook is deze laptop erg vingervlek gevoelig, toevallig heeft een kennis van mij deze laptop met de GTX960M (Dacht ik). Na 1 week zag hij er al uit alsof hij al 4 jaar niet gepoetst was.

De MSI laptop die jij linkt is iets boven het budget (wat eigenlijk al opgerekt was :9), het is alleen jammer dat er een GTX1060 in zit i.p.v. een 1070 (in onderstaande link bijv. wel)
http://www.informatique.n...mvr-7rg-036nl-laptop.html

Heb jij ervaring met een MSI laptop?

@Verwijderd
Ook jij komt met het advies om voor de MSI laptop te gaan, dan ga ik me eens op dat merk concenteren, ik heb wat dat betreft geen voorkeur qua merk maar ik ben altijd wel AMD + Asus + Nvidia "fanboy" geweest.

Ik vind het dan ook jammer dat er nauwelijks AMD laptops te krijgen zijn voor het hogere segment, daar komt hopelijk weer verandering in.

MSI lijkt net effe wat meer uit te blinken in het duurdere segment laptops.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:24:
@Verwijderd

Bedankt voor de tips, de Medion laptop is óók een mooi apparaat. Zoals je aangeeft is MSI beter qua koeling. Het zint me alleen niet zo, dat er zo veel slechte reviews van de medionshop te vinden zijn, niet alleen op Tweakers. Ook is deze laptop erg vingervlek gevoelig, toevallig heeft een kennis van mij deze laptop met de GTX960M (Dacht ik). Na 1 week zag hij er al uit alsof hij al 4 jaar niet gepoetst was.

De MSI laptop die jij linkt is iets boven het budget (wat eigenlijk al opgerekt was :9), het is alleen jammer dat er een GTX1060 in zit i.p.v. een 1070 (in onderstaande link bijv. wel)
http://www.informatique.n...mvr-7rg-036nl-laptop.html

Heb jij ervaring met een MSI laptop?
Nee dat helaas niet.

Verwijderd

@Verwijderd Ikzelf heb de MSI GT73VR 7RE Titan pricewatch: MSI GT73VR 7RE-412NL (Titan). Een laptop met een 120Hz High End TN scherm. Nog geen seconde spijt gehad....een beeld welke meer dan 95% heeft aan RGB waardes en zwart waardes waardoor er een heel mooi natuurlijk contrast ontstaat.

Als jij niet teveel boven je budget wilt of kunt gaan en echt voor een MSI wilt gaan met een 17,3 inch beeldscherm.....GTX1070 GPU.....en een 120Hz beeldscherm, dan zou ik deze adviseren:

pricewatch: MSI GT72VR 6RE-266NL

Review: YouTube: MSI GT72VR Dominator Pro (NVIDIA GTX 1070) Review

Wil je niet boven je budget uitkomen, dan is dit ook nog een leuke optie...wel met IPS scherm en een 1070GPU:

https://www.laptopshop.nl...DB-49EB-8C46-AA682263BAB7

Review: YouTube: MSI Apache Pro GE62MVR gaming laptop unboxing and review

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 13:11 ]

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
How about: https://www.xnotebooks.nl...y/toepassing-cad_cam.html
of
https://www.xnotebooks.nl...y/toepassing-cad_cam.html

De laptops kan je helemaal aanpassen aan je eigen wensen en dus ook zo duur maken als je zelf wil. Ik zelf heb nog steeds erg veel plezier van mijn 15.7" Xnotebook met i7-4800MQ, GTX870 6GB, 16GB Crucial Ram, 256GB Samsung EVO 840 en een WD 1TB 16GB Hybrid die destijds 1600 euro kostte.

Voorbeeldje van de Mediator Sky17:
  1. [b]XNOTEBOOKS® MEDIATOR SKY17 - NVIDIA GTX1070 8GB / INTEL HD 530 - Optimus - Verlicht keyboard[/b]
  2. 17.3" Full HD NVIDIA GTX1070M G-SYNC / 8.0GB GDDR5­ combinatie met HD 530 *
  3. Intel Core i7 - 6700HQ - QUAD CORE (2.6GHz -3.5GHz) 6MB cache­ 45 Watt
  4. Freeze­ koelsysteem ( hoogste koelprestaties voor gaming en foto / videobewerking )
  5. 16GB DDR4-2400 * CRUCIAL ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
  6. 240 GB SSD KINGSTON SSDnow UV400 ­ Sata-600 READ: 550 MB/s - WRITE: 490 MB/s IOPS 90.000
  7. Verlicht toetsenbord QWERTY ­ (kleuren en effecten softwarematig aan te passen) ! * US *
  8. Intel WiFi 300Mbps M.2 (N 7265) + Bluetooth­ 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)
  9. 2 jaar carry in­
  10. 17.3" Draagtas kleur Zwart * GRATIS *
Prijs zoals weergegeven (incl. BTW): € 1.988,65

[ Voor 43% gewijzigd door michelstreurman op 26-07-2017 14:36 ]

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
holy shit :O dat zijn dezelfde systemen alleen dan 3-400 euro goedkoper, xnotebooks zijn gewoon Clevo machines internally.

[ Voor 4% gewijzigd door michelstreurman op 27-07-2017 14:26 ]

Verwijderd

michelstreurman schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:42:
[...]

holy shit :O dat zijn dezelfde systemen alleen dan 3-400 euro goedkoper
Dat heeft met name te maken met de kwaliteit van de behuizing en het beeldscherm. ;)

Dat geldt in principe altijd bij Clevo producten. Tevens komt laptopparts4less vaak als goedkoopste uit de bus.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2017 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:50:
[...]
Dat heeft met name te maken met de kwaliteit van de behuizing en het beeldscherm. ;)

Dat geldt in principe altijd bij Clevo producten. Tevens komt laptopparts4less vaak als goedkoopste uit de bus.
Een van de links betreft een MSI barebone dan wel met 300 euro korting, ziet er ook erg aantrekkelijk uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:23:
[...]

Een van de links betreft een MSI barebone dan wel met 300 euro korting, ziet er ook erg aantrekkelijk uit.
Klopt, is alleen geen aluminium behuizing en geen High End TN scherm.

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd
@Verwijderd
@michelstreurman
@evert1982

Hallo allemaal. Bedankt voor het meedenken en het advies. Ik zag vandaag dat de
MSI GT73VR 6RE-Titan-205NL bij Alternate van €2699 naar €1999 is afgeprijsd, de keuze was dan ook snel gemaakt :-)
Deze wordt vanmiddag afgehaald, het schijnt dat Alternate hier bijna om de hoek ligt :+
Bij Bol.com was hij ook even €2099 maar is nu alweer naar €2389 geschoten.
Bij Vivolandia waren er 4 beschikbaar, zijn nu allemaal al weg...
Net op tijd dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 10:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:43:
@Verwijderd
@Verwijderd
@michelstreurman
@evert1982

Hallo allemaal. Bedankt voor het meedenken en het advies. Ik zag vandaag dat de
MSI GT73VR 6RE-Titan-205NL bij Alternate van €2699 naar €1999 is afgeprijsd, de keuze was dan ook snel gemaakt :-)
Deze wordt vanmiddag afgehaald, het schijnt dat Alternate hier bijna om de hoek ligt :+
Bij Bol.com was hij ook even €2099 maar is nu alweer naar €2389 geschoten.
Bij Vivolandia waren er 4 beschikbaar, zijn nu allemaal al weg...
Net op tijd dus.
Goede keuze.

Heel veel plezier ermee. :)

Verwijderd

👍👍👍
Alternate is nu ook uitverkocht....
Zag hem nog op 1 plaats voor 1994.76... ;) maar of ik hem daar zou kopen ? (geen adres zover ik snel zie..) :?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 12:09 ]

Verwijderd

Mag ik dit topic gebruiken voor een vraag in hetzelfde gebied als OP. Ik ben op zoek naar een laptop enkel voor gaming met een budget van 2000 euro. Ik vind het lastig om te bepalen op welk vlak in moet leveren om hem onder de 2000 te houden:

- 7de generatie i7 processor.
- FullHD of UHD? Ik was er inmiddels uit dat ik erg veel moet inleveren als ik UHD zou willen.
- 17 inch
- Nvidia GTX 1070
- 16gb RAM DDR4-2400
- 256gb SSd en 1TB HDD 7200 RPM

Mijn oog viel op de OMEN Laptop 17-an040nd. Kan deze laptop meekomen met de andere genoemde in dit topic?

http://store.hp.com/Nethe...d=1VY98EA&opt=ABH&sel=NTB

Ik heb begrepen dat HP net een vernieuwde Omen 17 op de markt heeft gebracht?
Pagina: 1