Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ojanyldmuuxqx.jpg

Mijn vraag
Ik zoek een videokaart die genoeg heeft aan vermogen van op t moederbord. Ik wou graag een hd7950-70 kopen maar ik weet niet of mijn standaard voeding die ook kan voeden. Die vereisen een extra voeding jammer genoeg.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik speel maximum dragon age inquisition dus vrij light gaming. Heb een fujitsu siemens celsius m470 server pc. 6gb ram op 667 mhz vermoed ik, zie maar 500 ish mhz staan bij cpu z scanner.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een pc winkel raadde me een hd7xxx reeks kaart aan wegens ouderdom van mijn systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 17:43 . Reden: foto invoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik denk dat je eerst even je merk/type moederbord en voeding moet gaan opsporen om hier iets zinnigs over te zeggen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
van wat ik vind, standaard voeding van 500 watt op 85% efficiency volgens faqs. merk staat vermeld, heb een atx moederbord. bijkomend: d2778-b1 moederbord.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 16:51 . Reden: bijkomende info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Verwijderd Geef nu eerst eens normaal alle specs van die kast of moeten wij gaan Googelen voor je ?

Als ik https://sp.ts.fujitsu.com...ublic/ds-CELSIUS-M470.pdf bekijk staat daar Workstation en geen server. Als ik dan kijk welke types er zijn, dan zie ik 2 varianten : CELSIUS M470-2
CELSIUS M470-2 POWER en diverse uitvoeringen. Praten we nu over dit type of moet ik op Google lezen dat er ook een M470-2 bestaat https://nl.hardware.info/...40/fujitsu-celsius-m470-2 of moet ik nu in Google gaan zoeken op server, dan kom ik https://www.topserverpart...GHz-8GB-RAM-DVD-500GB-HDD tegen.......

Ik heb geen flauw idee wat je nu wel/niet hebt, het is de bedoeling dat JIJ die info aanlevert, niet ik......

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t is inderdaad een workstation: Fujitsu Celsius M470-2 type. Er staat niet bij dat t een power versie is.
Dus zoals ik vermoed, 500 watt voeding. Ik heb nu een hd4650 ultimate 1gb ddr2 van sapphire.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 17:09 . Reden: vermelding huidige videokaart ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Doe de kast eens open, neem wat foto's van de voeding, dan zijn het geen vermoedens meer maar weet je gewoon waar je aan toe bent. Als dit een workstation is dan heeft die hoogstwaarschijnlijk wel een voeding voor videokaarten en moet je jezelf niet zo limiteren. Er moet hiervoor toch een videokaart in gezeten hebben? En als je CPU-Z open hebt gehad om de specificaties te kunnen controleren, kan het ons helpen om daar ook een screenshot van te delen.

In elk geval, een HD7950 of 7970 zullen nooit lukken zonder een extra voedingskabel maar dat is een oude videokaart en er zijn ondertussen wel alternatieven die in de buurt komen qua prestaties maar die veel minder verbruiken. De snelste videokaart die zonder voedingskabel kan werken is de GTX 1050 Ti, al moet je daarbij opletten dat er uitvoeringen zijn die wel met aansluiting voor voeding komen en deze ook nodig hebben (maar deze pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G heeft bv genoeg aan de stroom van het moederbord).

Iets snellers dan een GTX 1050 Ti zou ik ook niet meer installeren met zo'n oud moederbord en CPU, daar moet ik de pc winkel waar je was gaan kijken gelijk in geven. Als je voeding wel de juiste kabel heeft voor een videokaart, zou een RX 560 ook een optie zijn, die zijn iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een foto maar welke uploader gebruik ik best want die gratis bekende is betalend geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Even googlen doet wonderen, we gaan hier op tweakers uit van wat eigen zelfredzaamheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar niet direct beginnen met moet ik t voor jou doen en zo, MacPoedel reageert goed en rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn ruimte voor de videokaart

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/u5t7shppvfh5o.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 17:49 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die gratis uploader die ik vond geeft elke poging zwart scherm behalve voor standaard verkleining mUpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

br00ky schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:39:
Even googlen doet wonderen, we gaan hier op tweakers uit van wat eigen zelfredzaamheid :).
Dan zou je bijna stellen dat het openen van topics overbodig is straks met alle info vrij verkrijgbaar op het internet :>

Wat TS doen moet is een videokaart zoeken die geen PCI-express stroomaansluiting heeft (een 6 of 8 pins aansluiting aan de achterkant van de videokaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:55:
[...]

Dan zou je bijna stellen dat het openen van topics overbodig is straks met alle info vrij verkrijgbaar op het internet :>

Wat TS doen moet is een videokaart zoeken die geen PCI-express stroomaansluiting heeft (een 6 of 8 pins aansluiting aan de achterkant van de videokaart).
Da's net zo goed maar 10 seconden werk - lang leve de Pricewatch!
categorie: Videokaarten

Of het gaat lukken en er misschien wel een vendor lock in op het moederbord zit.. is een 2e.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:55:
[...]
offtopic:
Het vinden van een imagehost valt toch echt wel onder eigen onderzoek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch 1 iemand die even zegt hoe t best te doen zoals MacPoedel. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
Hoe oud is de voeding? Je kan natuurlijk ook een andere voeding kopen. Ik kan er weinig over vinden. Maar Een 500w zonder PCI-E aansluiting... ik verwacht niet dat het een geweldige kwaliteit zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het is een echte high-end server voeding. Zulke hoge kwaliteit vind je niet onder de 100 euro in retail voedingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
Aah oke. Dan heb ik niets gezegt. Wist niet dat het om een server voeding ging. Dat verklaard de missende pci-e aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PCI-E levert maximaal 75w via de bus, dus alles tot 75w zou moeten gaan neem ik aan.

Anders een molex > 6 pins verloopje pakken, dan kan je tot 150w

categorie: Videokaarten

maximaaal 75w als vermogen, zit je dus bijvoorbeeld op een GTX1050ti

[ Voor 47% gewijzigd door Viper® op 26-07-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Had en vergelijkbaar probleem met een HP pc. Geen PCIe power connectoren en wilde er niet teveel aan uitgeven. Uiteindelijk voor een 1050 ti gegaan, helemaal top !

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-09 17:41

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Als ik op de Delta voeding die in het systeem gebruikt wordt google zie ik toch echt PCI-E kabels zitten en staat dit er bij: 4× PCIe: 2× 8pin PCIe (66 cm), 2× 6pin PCIe (73 cm)

Kan me ook niet voorstellen dat je zo veel vermogen aan 12V over 3 rails hebt zonder 2x CPU of PCI-E stekkers.

[ Voor 24% gewijzigd door DarkBlaze op 26-07-2017 15:03 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lüfter: 92mm • Anschlüsse: 1x 24-Pin, 1x 8-Pin ATX12V, 2x 6-Pin PCIe, 7x SATA, 1x IDE, 1x Floppy • +3.3V: 18A • +5V: 18A • +12V1: 18A • +12V2: 18A • +12V3: 18A • -12V: 0.5A • +5Vsb: 4A • Abmessungen (BxHxT): 150x98x165mm
Gelistet seit: 05.05.2015, 14:00

dit vond ik nog op een duitse site dus zou t wel moeten lukken voor een 750 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
2x 6pin PCI-e moet je hebben. Als je die kan lokaliseren kan je er best een leuk kaartje in hangen. Wat voor CPU zit erin, ik gok een Xeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja een xeon w3503 , traagste vd familie 2 cores 2 threads volgens cpu z. maar wil er een x5660 in steken die ook compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je die Xeon erin steekt en je pikt een leuke kaart uit de V&A kom je zeker op 1080p nog een heel eind in de meeste nieuwe games.
Je kan nog een 8 pin maken uit een 6 pin, dan zou je bijvoorbeeld een 280X, 770 of 780 erin kunnen hangen. Die kaarten zijn gebruikt nog wel te krijgen voor normale prijzen, de rest is door de mining gekte best de lucht in gegaan qua prijs helaas.
Pagina: 1