Denon AVR + Ziggo Horizon & HDMI-CEC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Aangezien de Horizon mediabox (ik heb de Samsung SMT-G7401) geen IR commando voor power on heeft, wil ik graag met HDMI-CEC vanuit mijn AVR de ziggo box aanzetten. De aansluiting is als volgt:
TV -> Denon X7200WA -> Samsung SMT-G7401

Als ik mijn Denon aanzet (op de input die de horizon box heeft), wil ik dus eigenlijk dat er een power-on commando gaat naar de box en een power off als de box uit staat. Is zoiets mogelijk met de Denon AVR? of werkt HDMI-CEC altijd alleen 'vanuit' de TV?

Want als ik vanuit mijn TV HDMI-CEC aanzet ziet hij alleen mijn Android Shield als 'compatible' device.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 12:26

TheNephilim

Wtfuzzle

Dus (om te beginnen) als jij je TV aanzet met de afstandsbediening van de TV zelf, dan gaat de Denon niet aan? Wellicht een instelling in de Denon dan, want die zou dat (gezien het typenummer) toch wel moeten ondersteunen.

Als ik vanaf mijn smartphone (bijv.) YouTube cast naar de Chromecast (zit in de Denon) dan gaan de Denon én de TV automatisch aan en schakelt hij automatisch naar de juiste source op zowel TV als Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik snap het niet, dit is toch de afstandsbediening? daar zit tocn een standby knop op of niet ?
dan moet er ook een ir code zijn om hem aan en uit te zetten

Afbeeldingslocatie: http://www.intercom1771.de/2017/Marz2017/Samsung%20Recorder-4.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:50

CeesKees

I rest my Kees

Ik zou eerst zorgen dat cec op alle apparaten aan staat (indien aanwezig natuurlijk)

Dit verstoppen fabrikanten onder de meest vreemde omschrijvingen, maar vaak iets van HDMI controle.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CeesKees schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:19:
Ik zou eerst zorgen dat cec op alle apparaten aan staat (indien aanwezig natuurlijk)

Dit verstoppen fabrikanten onder de meest vreemde omschrijvingen, maar vaak iets van HDMI controle.
cec werkt in de meester gevallen gewoon echt slecht. je moet geluk hebben dat het werkt zoals je zou willen

en ja de meest rare namen. zoals Anynet+ en zo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:50

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hier ook wel eens poging gedaan met de slaapkamer setup, maar uiteindelijk gekozen om de Harmony Ultimate aan te schaffen. Gemakkelijk te programmeren en geen gedoe. Voor de woonkamer gebruikte ik al jaren de harmony remontes na alle tevredenheid. Nu voor de woonkamer de Elite.

Geen goedkope oplossingen, maar wel een gebruikers vriendelijke? ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 17-10 11:25
Fish schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:23:
[...]

cec werkt in de meester gevallen gewoon echt slecht. je moet geluk hebben dat het werkt zoals je zou willen

en ja de meest rare namen. zoals Anynet+ en zo
Dat valt best wel mee eigenlijk. Het is even een kwestie van het systeem ervan begrijpen en de juiste settings ervoor maken, en dan is het een prima protocol, en naar mijn mening ook vele malen gebruiksvriendelijker dan IR-oplossingen die altijd een line-of-sight nodig hebben. Beetje achterhaalde methodiek als je het mij vraagt. 1 IR zender en 1 IR receiver moet genoeg zijn om de boel te bedienen natuurlijk. Met een klein beetje inzet is dat best aan de gang te slingeren.

Voor wat betreft die oorspronkelijke vraag:
CEC kan alle twee de kanten op werken, de vraag is alleen of je hardware het ook ondersteund om die settings te maken. Het protocol daarvoor is in ieder geval niet de beperking. Kijk maar bijvoorbeeld eens onder Kodi waar je dat heel precies kan instellen. Ook op zowel mijn Sony als mijn Samsung TV kan ik zonder problemen een dergelijke configuratie instellen. Kan me dan ook niet voorstellen dat het op je receiver niet mogelijk zou zijn.

Wat vaak het makkelijkst werkt voor een dergelijke setup waar je niet uitkomt, is het even uittekenen op papier. Vrijwel altijd is het een "denkfout" waar je continue opnieuw weer tegenaan loopt waardoor het mis gaat :)

Daarnaast is het van belang dat je devices én bekabeling wel aan de specificaties voldoen. De implementatie van CEC begint bij HDMI 1.0, heeft een update gekregen in HDMI 1.3 en ook in HDMI2.0 zijn daar weer functionaliteiten aan toegevoegd. Controleer dus even of het niet een simpele kwestie van een ander kabeltje gebruiken is; als ik me niet vergis was het pin 7 die wordt gebruikt hiervoor. Goedkopere kabels zijn soms niet 100% bedraad met als gevolg dat dergelijke toepassingen dan dus niet werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik snap jullie opmerkingen over de harmony; die heb ik 1 maar die is gebricked. Ik moet dus met een nieuwe 'universele' afstandsbediening mijn Ziggo box kunnen aanzetten, zonder daarvoor mijn originele ziggo remote voor te gebruiken. Is dat met HDMI-CEC mogelijk of moet ik dan ook een instelling op de ziggo box aanzetten?

Klinkt flauw, maar omdat ik beta tester ben voor dit kickstarter project en een NDA heb getekend kan ik verder niet uitwijden over de afstandsbediening.

[ Voor 31% gewijzigd door xces op 25-07-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
Fish schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:19:
ik snap het niet, dit is toch de afstandsbediening? daar zit tocn een standby knop op of niet ?
dan moet er ook een ir code zijn om hem aan en uit te zetten

[afbeelding]
Heeft Fish geen gelijk hierin? Ik heb ook een horizon mediabox en die kan ik prima met de remote aan- en uitzetten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
@Hulleman en @Fish ik wil dus NIET de originele remote gebruiken, maar een universele om mijn receiver, TV en ziggo allemaal tegelijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

xces schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:47:
@Hulleman en @Fish ik wil dus NIET de originele remote gebruiken, maar een universele om mijn receiver, TV en ziggo allemaal tegelijk te bedienen.
je zei
Aangezien de Horizon mediabox (ik heb de Samsung SMT-G7401) geen IR commando voor power on heeft
goeie universele ab ....

aangezien je aab het betatesten bent is de AB fabrikant beter bij gebaat om het met hun ab te proberen ipv met een omweg te kloten

leg je probleem eerst eens daar neet

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 26-07-2017 15:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:09
Je stelt in je openingspost dat er geen IR-code is om de horizon aan te zetten. Die moet er dus wel zijn. Ik gebruik een logitech harmony en kan hiermee prima mijn horizon box aanzetten.

Heeft jouw afstandsbediening niet de mogelijkheid om commandos aan te leren?
Pagina: 1