Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias Vissers
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-02-2023
Mijn vraag
Beste mede-tweakers
Ik heb sinds enkele dagen GTA 5 en de eerste dag ging alles prima. Nu wilde ik gisteren opnieuw spelen maar toen ik het spel opstartte zei de launcher:" Grand Theft Auto V werkt niet meer."Ik heb gezien dat dit best een veelvoorkomend probleem is maar dat er geen oplossing is die voor iedereen werkt. Weet iemand hier misschien hoe ik dit moet oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Software niets speciaals, gewoon windows 10, google chrome, steam, afterburner...
Relevante hardware:
intel core i5-4670
asus z87m-plus
16gb kingston hyperX fury 1600mhz ddr3
gigabyte geforce gtx 1050ti 4gb windforce
samsung 850evo m.2 500gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb verschillende fora afgezocht, rockstar gecontacteerd, op youtube gekeken. Ik heb een tiental dingen geprobeerd die voor andere mensen geholpen hebben zoals: videokaart uitschakelen, als administrator uitvoeren, bestandslocatie veranderen,... maar niets werkte. Als verduidelijking bij mijn probleem is hier een foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/1C7c1U9WxXY/hqdefault.jpg
Hopelijk heeft iemand een oplossing,
Met vriendelijke groeten,
Elias

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
-> SPV
Heb je al in Steam de optie Verify integrity geprobeerd bij GTA V?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen idee wat je allemaal geprobeerd hebt, maar je zou eens kunnen kijken of je rivatuner gebruikt (samen met msi afterburner meestal) dat is vaak een probleem.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:43
Die error heb ik ook gehad een tijdje terug, enige wat hielp was: deinstalleren en een reinstall doen met de launcher via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias Vissers
Ik heb afterburner en rivatuner verwijderd en gta terug opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt de launcher wel maar en komt daarna een zwart scherm met:"out of game memory". Ik ga wat op internet zoeken hoe je dit moet oplossen. Als jullie hiervoor een goede oplossing weten, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Elias Vissers schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:59:
Ik heb afterburner en rivatuner verwijderd en gta terug opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt de launcher wel maar en komt daarna een zwart scherm met:"out of game memory". Ik ga wat op internet zoeken hoe je dit moet oplossen. Als jullie hiervoor een goede oplossing weten, hoor ik het graag!
Out of Memory betekend vaak dat je video geheugen vol is door GTA.
Aanpassen van instellingen naar een lagere setting (Shadows, AA etc) kunnen dit verhelpen.

Je kan eens kijken op google naar Optimal Settings GTA V GTX 1050 TI.
Vermoedelijk dat er mensen zijn die hetzelfde hebben en hiervoor een aangepaste config hebben voor je video instellingen.

Zie: https://forums.geforce.co...quot-out-of-memory-quot-/ als voorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Wylana op 26-07-2017 10:23 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias Vissers
Ik heb wat rondgezocht en voor iemand het een herinstallatie gewerkt dus daar ben ik nu mee bezig. Als ik via steam of via bureaublad gta start dan komen de sirenes niet eens. Eerst is er de launcher en daarna een zwart scherm met:"out of game memory"en"err_mem_embeddedalloc_alloc". Ik heb gezien dat er nog mensen dit probleem hebben. als het terug geïnstalleerd is ga ik opnieuw proberen.
Bedankt voor jullie hulp alleszins!

edit: Herinstallatie heeft niet gewerkt, ik krijg nog steeds een zwart scherm met:"out of game memory"en"err_mem_embeddedalloc_alloc". Alleen is het nu niet fullscreen, maar windowed. Op internet vind ik dit probleem wel terug, maar het heeft vaak de maken met de redux mod, die ik niet heb. Heeft iemand een oplossing voor dit?
Alvast bedankt
Elias

[ Voor 29% gewijzigd door Elias Vissers op 26-07-2017 20:10 . Reden: update ]

Pagina: 1