Sociale huur registratie - 2e loting account voor vriendin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:04
Beste Tweakers,

-Achtergrond info-

Momenteel ben ik woonachtig in Arnhem en huur ik mijn woning particulier.
Aangezien mijn vriendin nog studeert is kopen (hyptoheek) niet aantrekkelijk.

Graag willen wij wat groter gaan wonen. Groter wonen met particuliere huur betekend al snel €900-1500 huur per maand. Dat is voor mij als alleenverdiener niet haalbaar.

De hoop is dus om via sociale huur wat te vinden. Wij "samen" verdienen samen op jaarbasis 36.000, dus krijg ik sowieso geen voorrang met het nieuwe systeem, dus ookal ben ik 2.5 jaar ingeschreven is meettijd al bijna geen optie meer.

We zijn dus aangewezen op lotingen via sociale huur.

Nu de vraag;

Ik ben zelf al ingeschreven en mijn vriendin als mede-huurder staan. Hiermee doe ik mee aan lotingen.
Is het mogelijk dat mijn vriendin ook een account maakt en mij daarin instelt als 'mede-huurder'?

Het maakt voor ons niet zo veel uit wie er als hoofd-huurder staat en als het zorgt dat we dubbel kans maken op lotingen is dat wel aantrekkelijk.

Is dit niet toegestaan volgens de spelregels, doen meer mensen dit, is dit een grijs gebied of mag dit gewoon?
Wellicht is het een domme vraag, maar toch stel ik hem!

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:26
Wat zei de woningbouwvereniging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
.Maarten schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:28:
Wat zei de woningbouwvereniging?
Er zijn 9 partijen die meedoen aan onze woningbouwvereniging.
Kunnen geen antwoord geven over de vraag en verwijzen je naar elkaar door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:21

ThunderNet

Flits!

(jarig!)
En waarom zou kopen niet aantrekkelijk zijn? Ik heb mijn appartement destijds ook gekocht toen ik nog student was.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
ThunderNet schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:33:
En waarom zou kopen niet aantrekkelijk zijn? Ik heb mijn appartement destijds ook gekocht toen ik nog student was.
Mijn vriendin wilt zelf niet tekenen voor een koophuis.
Zou ik dus alleen moeten doen. Ik verdien momenteel 2350 per maand dus kan ik een hypotheek van 138.000 afsluiten. Leuke appartementen zijn 140-150k dus kom ik eigenlijk net te kort.

Verder zijn de k.k. ~9000 euro en ben je ook veel geld kwijt aan de makelaar bij verkoop.
Ik verwacht in mijn volgende woning 2-5 jaar te blijven. Ik weet niet of ik hiermee quitte kan spelen of voordeliger uit ben.

[ Voor 18% gewijzigd door Valandin op 25-07-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik denk dat je beter een andere manier kan gebruiken om een woning te krijgen. Bij loting wordt er 9/10 keer nog steeds passend toegewezen en dan kom je met een hoger inkomen gewoon niet aan de beurt.

Misschien iets zoeken net boven de huursubsidiegrens, dan vervalt het passend toewijzen, of inderdaad in de particuliere sector iets betaalbaars zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

-tom-562

Oliesjeik

Het is niet helemaal zo als het hoort, maar je zou je vriendin gewoon een account kunnen laten aanmaken bij Entree, en ook laten reageren op lotingwoningen. Mochten 1 van jullie iets aangeboden krijgen, dan kan je er voor kiezen om degene die inwonend gaat worden, tijdelijk bij zijn/haar ouders te laten inwonen (op papier), en later gewoon in laten schrijven op het nieuwe adres (gewoon bij de gemeente, en niks aangeven bij de woningcorporatie).
Ik heb nu ook een (sociale) huurwoning in Arnhem, toegewezen gekregen voor de tijd van het 'passend toewijzen', en met een oud loonstrookje/jaaropgave (ik verdiende eigenlijk te veel al..). Mijn vriendin heeft zich afgelopen september bij mij ingeschreven, we hebben niks gemeld bij de woningcorporatie, en dat is allemaal goed gegaan.
Overigens kan je best geluk hebben met lotingwoningen. Een collega van mij heeft zich 4 jaar geleden ingeschreven, en na 3 maanden had hij al een lotingwoning (vlakbij het centrum zelfs).

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1