Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09 14:44
Mijn vraag
Ik wil een lijst gebruikers geautomatiseerd emailen d.m.v. Word 2007.
In het word bestand staat de tekst die in de mail moet komen. In de mail zitten een aantal velden die gevuld moeten worden vanuit een Excel bestand.
Het bericht zal er ongeveer zo uit zien waarbij de items in dubbele brackets uit het excel bestand moeten worden gehaald:

Beste [[voornaam + achternaam]],
Kan je voor mij applicatie [[applicatienaam]] testen?

Mvg,

..

In datzelfde Excel bestand zit ook het bijbehorende mail adres van die gebruiker, welke gebruikt kan worden om het bericht naar te verzenden.

Heb gegoogeld maar kan niet vinden hoe ik dit het beste kan oplossen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Echt de allereerste hit op Google; direct naar Microsoft met video-instructie: https://support.office.co...c0-4ba1-9a7b-0a948fa3d7d3

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je dit vaker moet doen, dan zou ik ook eens kijken naar Mailchimp (https://mailchimp.com/)
Is volgens mij gratis tot 2000 ontvangers en 12000 mails per maand. Je kunt een template aanmaken en dan Excel uploaden. Het is eigenlijk iets voor nieuwsbrieven maar mass e-mail versturen met een opmaak is natuurlijk ook mogelijk.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Tweakers vereist ook beetje inzet. We gaan je niet helpen met je huiswerk te maken.

Ik denk dat "afdruk samenvoegen" zo een beetje meest "gegoogeld " en gebruikte officevraag is.

"Afdruk samenvoegen" is de Nederlandse vertaling van "Mail Merge". Misschien vind je het makkelijker om in het Nederlands tutorials te volgen.

[ Voor 28% gewijzigd door SadisticPanda op 25-07-2017 15:59 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Beetje laat, maar ik ben het helemaal eens met azz_kikr... Je hebt nota bene de juiste termen al in de titel staan. Als je vastloopt met het daadwerkelijk doen van de merge ben je welkom op een topic te openen, maar dan verwachten we wel dat je het eerst zelf probeert op te lossen en uitlegt wat je geprobeerd hebt en waar je exact vast loopt.

Desktop | Server | Laptop

Dit topic is gesloten.