Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto_carlos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-02 12:42
Hoi!

Ik ga bouwen met mijn vriendin en ik heb de taak gekregen om te zorgen voor audio.

Graag zou ik in de keuken en slaapkamer stereogeluid hebben.
Daarbovenop zou ik aan de TV een soundbar + 2 speakers achter de bank willen.

Het is de bedoeling dat ik dus via mijn telefoon elke kamer apart kan besturen, en dat de speakers en soundbar aan de TV zowel muziek via de telefoon als het geluid van de TV kan afspelen.

Ik heb eens gekeken en als ik het goed heb, heb ik genoeg aan 6 Play:1 speakers en 1 playbase of playbar (wat het verschil ook moge zijn tussen die twee).

Hebben jullie opmerkingen of (betere) alternatieven?

Thanks in advance!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
roberto_carlos schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:03:
Hebben jullie opmerkingen of (betere) alternatieven?
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op gegaan.

Hoe belangrijk is stereogeluid in slaapkamer en keuken? Volgens mij zou je in zulke ruimtes ook prima met 1 speaker kunnen werken.

Merken als Denos-HEOS en Bluesound bieden overigens soortgelijke oplossingen aan. Hoeveel wil je uitgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:52

pmeter

Poes!

Sonos heeft geen gapless playback, mocht je dat belangrijk vinden (klassiek, soundtracks, trance mixen etc.). Bluesound wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
Ik zou ook zeker eens bij Raumfeld gaan kijken, die hebben ook alles wat je zoekt en leveren erg goed geluid!

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto_carlos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-02 12:42
- Die HEOS ziet er interessant uit. Kan je mij een samenstelling aanbevelen voor de vernoemde ruimtes? Ben nogal een leek in die wireless speakers...

- Gapless playback is niet zo belangrijk. Ik ben muziek producer dus voor de kwaliteit duik ik wel even de studio in. Bedankt voor de tip anyway!

- Het design van de Raumfeld producten spreken mij weinig aan. Toch bedankt voor uw antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
Mocht je voor Sonos kiezen, dan zou ik je sterk willen adviseren om de boel bekabeld aan te sluiten, en bij voorkeur in een apart VLAN te plaatsen. Sonos heeft de (irritante) eigenschap enorm veel broadcast-verkeer te genereren, en dat hou je dan dus liever gescheiden van de rest van je netwerk. Hoe dat bij anderem vergelijkbare producten zit durf ik niet zo met zekerheid te zeggen.

Sonos heeft dat wel weer als leuke mogelijkheid dat je deze via Python zou kunnen bedienen en configureren. Zie hiervoor SoCo waarmee je mogelijkheden eigenlijk onbeperkt worden.

Wat geluidskwaliteit betreft is Sonos dan weer zeker niet slecht, maar bekijk je het bang-for-buck, dan houdt het eerlijk gezegd niet heel erg over. Je betaald toch wel redelijk voor de naam en de software, en niet zo zeer voor de hardware. De service is daarentegen wel weer goed te noemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica