Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Zojuist kreeg ik een bericht dat iemand niet kon bieden op mijn V&A advertentie, het startbedrag stond namelijk op 0 euro.

Misschien een idee om een startbedrag verplicht te stellen?

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
Ik bedoel maar, als je iets gratis weggeeft dan zet je het te koop alszijnde gratis. Als je er wel geld voor wilt dan vul je een bedrag in wat je er minimaal voor wilt hebben toch? En dan is dit probleem er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
jaccotjuhhh schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:16:
Ik bedoel maar, als je iets gratis weggeeft dan zet je het te koop alszijnde gratis. Als je er wel geld voor wilt dan vul je een bedrag in wat je er minimaal voor wilt hebben toch? En dan is dit probleem er niet.
Dat is irrelevant, het gaat erom dat mensen niet kunnen bieden.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
Als je als minimum bedrag niks/0 euro invult, dan zou dat dus betekenen dat je akkoord gaat met 0 euro? Dan kunnen ze je toch een bericht sturen dat ze het product willen ophalen?
Als het product waardevol genoeg is dat je er wel geld voor wilt hebben, dan heb je natuurlijk ook wel een idee wat je er minstens voor wilt hebben. Aldus het startbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Waarom zou je akkoord gaan met 0 euro, het is een STARTBEDRAG, dus je laat het geheel over aan de mensen die willen bieden, dus je gaat nergens akkoord mee. Daarnaast is een veiling op t.net ook niet bindend en kan de adverteerder het altijd terugtrekken. Maar nogmaals, dat is allemaal irrelevant.

Waar gaat het topic om: dat mensen niet kunnen bieden wanneer het op 0 euro staat. Waarom de veiling op 0 euro staat doet er niet toe. Extra toelichting, het was mijn eerste veiling die ik plaatste.

[ Voor 25% gewijzigd door Fietsbel op 27-07-2017 14:48 . Reden: typo ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Je eigen bericht legt al uit waar het startbedrag voor is. Als je een paar psp spelletjes verkoopt en je vind 0 of 3 euro te weinig maar 5 euro vind je wel goed, dan zet je het startbedrag toch op 5 euro?
Deze discussie is zeker relevant in de zin van: Als je 0 euro zou accepteren dan verkoop je m als gratis. Als je er geld voor wilt zet je er een startbedrag op wat je er minstens voor wilt. Want dan weten bieders ook gelijk waar ze aan toe zijn ipv dat ze 3 dagen wachten met hun bod van 3 euro tot de veiling sluit. om dan te horen "neh ik ga niet akkoord". En met dat startbedrag is het dus ook niet mogelijk om 0 euro te bieden (of er dus een error bij te krijgen)

[ Voor 8% gewijzigd door 7Sins op 27-07-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
jaccotjuhhh schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:33:
Je eigen bericht legt al uit waar het startbedrag voor is. \
Er staat nergens dat de adverteerder een startbedrag moet invullen, marktplaats/ebay werken ook niet met een minimaal startbedrag. Dus wanneer de (onervaren) gebruiker het leeg laat (zoals eerder aangegeven het was mijn eerste veiling op t.net), staat er 0 euro. Met het gevolg dat mensen niet kunnen bieden en de adverteerder denkt dat er geen animo voor is.

Oplossing ipv 0 euro, laat een veiling automatisch starten met 0,01 euro.

Verder ga ik me niet constant herhalen, het is aan de developers voor verdere repliek.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 27-07-2017 14:49 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Er staat nergens dat de adverteerder een startbedrag moet invullen, marktplaats/ebay werken ook niet met een minimaal startbedrag. Dus wanneer de (onervaren) gebruiker het leeg laat (zoals eerder aangegeven het was mijn eerste veiling op t.net), staat er 0 euro. Met het gevolg dat mensen niet kunnen bieden en de adverteerder denkt dat er geen animo voor is.

Oplossing ipv 0 euro, laat een veiling automatisch starten met 0,01 euro.
Muuuuwha... Dat is dus niet waar:
https://tweakers.net/info/faq/va/#va-prij
Welke prijs moet ik invullen?

Je bent zelf verantwoordelijk voor de prijs die je vraagt. Indien je de prijs niet weet, zoek dan op internet op gangbare verkoopsites zoals Marktplaats of Speurders naar vergelijkbare producten om een prijs te bepalen. Bij een veiling wordt een startprijs gevraagd. Vul hier een reële startprijs in. Indien je meerdere producten tegelijk aanbiedt, zoals bij een zolderopruiming, vermeld dat een richtprijs per product. Advertenties met onzinprijzen zoals 0.01, 999 enz worden verwijderd.
Verder ga ik me niet constant herhalen, het is aan de developers voor verdere repliek.
Het is een non-issue, aangezien het helemaal niet de bedoeling is dat je een dergelijke startprijs invult. Dat het dan technisch niet werkt is hooguit een schoonheidsfoutje met extreem lage prio, omdat als het wél werkt de advertentie sowieso wordt verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2017 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Mijn fout inderdaad, helemaal gelijk dat ik de FAQ had moeten lezen, gelukkig is die wel up to date op dat punt......
Maar inderdaad wanneer de gebruiker deze regels exact opvolgt kan het 0 euro probleem niet voor komen.

Dat een advertentie met 0 euro geplaatst kan worden en daardoor dingen misgaan is wat ik aan licht wilde brengen.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:06:
Mijn fout inderdaad, helemaal gelijk dat ik de FAQ had moeten lezen, gelukkig is die wel up to date op dat punt......
Maar inderdaad wanneer de gebruiker deze regels exact opvolgt kan het 0 euro probleem niet voor komen.

Dat een advertentie met 0 euro geplaatst kan worden en daardoor dingen misgaan is wat ik aan licht wilde brengen.
No problemo, we gaan er echt niet vanuit dat iedereen de FAQ leest; dan zijn wij er om op weg te helpen. Maar het geeft wel uitleg waarom het geen prioriteit heeft :)
Pagina: 1