Toon posts:

Vervangen SSD of aanschaf nieuw apparaat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers,

Ik (Thomas Bonjernoor) ben op zoek naar advies.

Als mediavormgever werk ik graag met goed en snel werkend apparatuur. Al bijna 4 jaar maak ik gebruik van een Macbook Pro retina. Mid 2014 model (i5) met 8gb intern en een SSD van 128.

Nu heb ik inmiddels gemerkt dat het werken met Adobe programma's (en cinema 4D) met maar 128gb intern erg weinig is dus ik overweeg om deze te laten vervangen. Het verhaal gaat rond dat dit niet mogelijk is omdat de SSD 'vast gesoldeerd' is.

Mijn vraag aan jullie:

Gezien ik nog een paar jaar zal moeten werken met deze apparatuur vraag ik mij af wat verstandig is.

1. Het vervangen van de SSD
2. Een nieuwe Macbook.
3. Nieuw apparaat samenstellen met bv. Hackintosh.

Natuurlijk zoek ik naar een goede kwaliteit/prijs verhouding.

Iemand met meer verstand hierover? Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Thomas B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart.koppers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:27
Misschien http://lmgtfy.com/?q=Replace+ssd+macbook+pro+2014+model

Vervangen SSD lijkt me stap 1. Kost relatief ook weinig al stijgen prijzen laatste tijd.
Zet er de grootst mogelijke in (qua budget)

Mycom of Staples doen dit voor een redelijk bedrag voor je, met garantie. Wel backup maken uiteraard.

[ Voor 65% gewijzigd door bart.koppers op 25-07-2017 12:59 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40

-SaveMe-

-klik-

Ik zou in ieder geval niet voor een hackintosh gaan als het om een werk machine gaat!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:00
bart.koppers schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:56:
Misschien http://lmgtfy.com/?q=Replace+ssd+macbook+pro+2014+model

Vervangen SSD lijkt me stap 1. Kost relatief ook weinig al stijgen prijzen laatste tijd.
Zet er de grootst mogelijke in (qua budget)

Mycom of Staples doen dit voor een redelijk bedrag voor je, met garantie. Wel backup maken uiteraard.
Volgens mij gebruikt Apple een proprietary connector voor hun SSD's, dus een random PCI-e SSD erin gooien werkt niet zomaar.

En dan kom je al gauw op dit soort sites: https://eshop.macsales.co...na-display/2013-2014-2015

Maar, nog steeds goedkoper dan je MacBook vervangen.

Wat ook nog een optie is, is om een Externe HDD/SSD te gebruiken voor al je bestanden, en dat je alle programma's op je interne SSD's laat staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Verwijderd
Mijn advies, ga voor een Nifty Drive in het SD slot en koop er een Micro SDXC kaartje van Samsung of Sandisk bij. Zo kan je het opslag geheugen makkelijk en voordelig uitbreiden.

Ga voor jezelf even na wat het belangrijkste is, lees en schrijf snelheden of puur opslagcapactieit.

Heb zelf al onze Macbook Air's en Pro's voorzien van 64 en 128 GB Sandisk kaartjes.
OS en applicaties op de SSD en werkbestanden op de Nifty Drive ;)

Hier een review mocht je nog niet bekend zijn met het product.

[ Voor 59% gewijzigd door Greatsword op 25-07-2017 21:11 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 21:29

WTM

Nifty is inderdaad nog een slimme optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
Als het een productie machine is pak dan een thunderbolt schijf. Supersnel en makkelijk op je bureau. Kun je dan ook een display aan hangen en zo daisychainnen. Lacie heeft een aantal van dat soort oplossingen in het assortiment en ik kan je vertellen dag het erg goed werkt met high res video bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:08

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kijk eerst even goed welk model je hebt...
"...bijna 4 jaar..." en "...mid 2014 model..." past niet bij een post op 25-7-2017...

Het is dus óf het verkeerde model óf gewoon minder jaren dat je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 12:13
Een groot nadeel van (micro)sd kaart oplossingen zoals de nifty drive is dat deze geen memory controllers hebben, geen 'spare' cellen. Bereid je voor op het volledig kunnen verliezen van alle data op deze kaartjes. Voor transport of 'voor even' een primaoplossing, struktureel echter een tijdbommetje.

Ook een oplossing is een thunderbolt -, of eventueel USB2 disk (langzamer): deze zijn ook verkrijgbaar met ssd disk. Ten koste van wat buroruimte ben je van je storage issues verlost.
Pagina: 1