Hi tweakers,
Ik (Thomas Bonjernoor) ben op zoek naar advies.
Als mediavormgever werk ik graag met goed en snel werkend apparatuur. Al bijna 4 jaar maak ik gebruik van een Macbook Pro retina. Mid 2014 model (i5) met 8gb intern en een SSD van 128.
Nu heb ik inmiddels gemerkt dat het werken met Adobe programma's (en cinema 4D) met maar 128gb intern erg weinig is dus ik overweeg om deze te laten vervangen. Het verhaal gaat rond dat dit niet mogelijk is omdat de SSD 'vast gesoldeerd' is.
Mijn vraag aan jullie:
Gezien ik nog een paar jaar zal moeten werken met deze apparatuur vraag ik mij af wat verstandig is.
1. Het vervangen van de SSD
2. Een nieuwe Macbook.
3. Nieuw apparaat samenstellen met bv. Hackintosh.
Natuurlijk zoek ik naar een goede kwaliteit/prijs verhouding.
Iemand met meer verstand hierover? Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Thomas B
Ik (Thomas Bonjernoor) ben op zoek naar advies.
Als mediavormgever werk ik graag met goed en snel werkend apparatuur. Al bijna 4 jaar maak ik gebruik van een Macbook Pro retina. Mid 2014 model (i5) met 8gb intern en een SSD van 128.
Nu heb ik inmiddels gemerkt dat het werken met Adobe programma's (en cinema 4D) met maar 128gb intern erg weinig is dus ik overweeg om deze te laten vervangen. Het verhaal gaat rond dat dit niet mogelijk is omdat de SSD 'vast gesoldeerd' is.
Mijn vraag aan jullie:
Gezien ik nog een paar jaar zal moeten werken met deze apparatuur vraag ik mij af wat verstandig is.
1. Het vervangen van de SSD
2. Een nieuwe Macbook.
3. Nieuw apparaat samenstellen met bv. Hackintosh.
Natuurlijk zoek ik naar een goede kwaliteit/prijs verhouding.
Iemand met meer verstand hierover? Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Thomas B