Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 23:46
Beste mensen,

Recentelijk heb ik een MacBook Pro 15" (medio 2015) nieuw aangeschaft. Ontzettend fijn apparaat waar mij toch iets aan is opgevallen. Ik heb namelijk het idee dat de scharnieren ietwat soepel zijn, wellicht zelfs té soepel. Zo kan ik de MacBook volledig openen met één hand, wat met mijn vorige MacBook Pro 13" (eind 2013) niet mogelijk was. Op zich lijkt dit wel een voordeel, maar dan valt er nog iets op. Zo lijkt de weerstand van het scharnier aanmerkelijk af te nemen bij nadat het beeldscherm is geopend tot een hoek van 100 graden. Als de de MacBook oppakt of op schoot gebruikt, klapt het beeldscherm best snel naar achteren.

Zijn er mensen met (soortgelijke) ervaringen? Is dit conform de verwachtingen voor het product? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Valt het scherm vanzelf om naar achter als het openstaat? Zo nee, dan is het precies zoals bedoeld. Het is de bedoeling dat je het scherm met 1 hand kunt openen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Nee, het scherm valt niet vanzelf naar achter. Ik vind dat de weerstand echter best laag is, zodat het scherm met beweging wel snel naar achter valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:02
Ik heb de MacBook Pro 13 inch uit 2015, en deze is inderdaad echt niet te openen met één hand. Hiervoor had ik de witte 13 inch unibody MacBook waarbij dit ook niet mogelijk was. Ik weet niet of het uitmaakt dat jij nu een 15 inch exemplaar hebt, maar ik begrijp dat het je opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Ik heb tot een jaar geleden een MacBook Pro 13" van eind 2013 gehad. Deze had ook een wat stroever scharnier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 17:44

NBS

Ik heb zelf ook een Macbook 15" 2015 en daarvoor een Macbook 15" 2012. Bij beiden kon de klep met één vinger opengeklapt worden. Waarschijnlijk omdat de 15"-modellen een waardere onderkant hebben (meer batterijen, moederbord, koeling etc). Niks om je zorgen over te maken. Mocht het scherm bij normaal gebruik ook naar achteren klappen, dan moet je er mee terug gaan naar de verkoper.

[ Voor 17% gewijzigd door NBS op 27-07-2017 12:44 ]

Pagina: 1