Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05 11:54
Inmiddels zo'n 3 jaar bezitter van deze laptop. Qua prestaties een erg goede laptop, geen moment spijt van gehad. Probleem is nu echter dat het scherm al een tijdje mankementen vertoont (rare kleuren en wegtrekkend beeld, vandaag ook ineens strepen) Eerst dacht ik dat dit de LCD cable was, na deze vervangen te hebben, bleek dit helaas niet zo te zijn. (Tip: voor de vraag na direct naar laatste alinea, rest is inleidend)

Ik heb onderaan het scherm het plastic losgeknipt, omdat ik het vermoeden had, dat daar de fout zat. Garantie had ik toch al niet meer, slechter kon het niet worden. Onder het plastic zit een printplaat (inventor, backlight?) Op het moment dat ik de printplaat iets naar voren of achteren druk, werkt die soms wel. Ik heb ook het gevoel dat het scherm het beter doet als de laptop een tijdje aan staat.

Nu denk ik niet dat dit scherm nog te redden valt. Ik had al een beetje onderzoek gedaan naar een vervangend scherm, maar het leek mij vrij prijzig (ca. 200 euro). Ik wil namelijk geen replacement met dramatische kijkhoeken en kleuren. Dit bedrag vond ik toch te veel voor een laptop van 3 jaar oud en dus was ik al naar het rondzoeken naar een nieuwe laptop.

Vandaag heb ik nog even het serienummer van het huidige scherm ingetypt (B156HAN01.2) Ik kwam toen verschillende prijzen tegen, variërend van 50euro tot ongeveer 150. Ik zie echter nu door de bomen het bos niet meer. Blijkbaar passen er behoorlijk veel schermen op mijn laptop (dat is wat ik tegen kwam op tweakers), maar ik weet niet hoe ik dat kan bepalen. Verder is op ebay erg veel aanbod, maar ik wil geen vervangend exemplaar krijgen. Als ik een scherm koop, moet die ook daadwerkelijk van minimaal dezelfde kwaliteit zijn. Is er iemand die mij kan vertellen waar ik op moet letten bij de aankoop van een vervangend exemplaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Helaas tot op heden geen reactie gehad. Ik vraag mij af of het bij deze laptop het nog waard is om het scherm te vervangen. De laptop moet nog ongeveer 2 jaar mee gaan. Een schermvervanging is een stuk goedkoper dan een nieuwe laptop.

De B156HAN01.1 (ik denk nieuwere versie van huidige scherm) is in NL te koop vanaf €124. Ik zag dit scherm ook op sites als eBay staan en Amazon staan, hier heb ik echter geen ervaringen mee. Is er iemand die mij advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 13:21
Ik ben benieuwd of je uiteindelijk nog een scherm besteld hebt, ik heb namelijk ook een zelfde type acer met een scherm probleem..

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
emeffert schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 21:36:
Ik ben benieuwd of je uiteindelijk nog een scherm besteld hebt, ik heb namelijk ook een zelfde type acer met een scherm probleem..

gr
Dat heb ik inderdaad. Uiteindelijk de B156HAN01.1 besteld op laptopscreen.com

Wilde geen replacement, dus wel belangrijk dat je daadwerkelijk dit serienummer besteld. Scherm doet het goed.

Helaas is afgelopen week nu wel de accu overleden, dus ga weer éénzelfde traject in 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tipje voor mensen die met hetzelfde probleem zitten. Voer het typenummer in op panelook.com, dan krijg je een lijst met compatible panels. Compatible als in zelfde formaat, zelfde aansluiting op dezelfde plek en zelfde locatie voor schroefgaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 13:21
Thanks voor de reacties.

Ik heb uiteindelijk dit scherm besteld:
https://www.replacedirect...full-hd-mat-led-slim.html

Die werkt ook perfect!
Pagina: 1