Vanochtend het nieuws dat MS Paint naar de Windows Store wordt verplaatst. Prima, maar ik wil de apps daar kunnen downloaden zonder een Microsoft Account te hoeven gebruiken (ik gebruik zelf ook een lokaal account op Windows 10). Uit onderstaande reacties bleek dat dat mogelijk is.
Kijk maar naar deze screenshot waar ik bijvoorbeeld Instagram probeer te downloaden.
Zoals jullie zien, ben ik niet ingelogd in de Store-app, heb ik op Downloaden geklikt (maar de download zelf wacht nog op een login van mij, vandaar Bezig...) en na het klikken op de knop Volgende krijg ik een melding dat ik moet inloggen (Voer een geldig e-mailadres of telefoonnummer of een geldige Skype-naam in.).
Zelfs PCWorld en Into Windows hebben erover bericht. Blijkbaar kan dit al sinds de Anniversary Update. Echter, elke keer als ik iets wil downloaden, word ik geprompt om in te loggen en ik kan daar niet omheen. Ik heb de meest recente versie van Windows 10 (Creators Update, en ben verder geen Insider), dus ik snap niet waarom ik nog steeds word gedwongen om in te loggen.
Zoals jullie zien, ben ik niet ingelogd in de Store-app, heb ik op Downloaden geklikt (maar de download zelf wacht nog op een login van mij, vandaar Bezig...) en na het klikken op de knop Volgende krijg ik een melding dat ik moet inloggen (Voer een geldig e-mailadres of telefoonnummer of een geldige Skype-naam in.).