Apps van Windows Store downloaden zonder Microsoft Account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343943

Topicstarter
Vanochtend het nieuws dat MS Paint naar de Windows Store wordt verplaatst. Prima, maar ik wil de apps daar kunnen downloaden zonder een Microsoft Account te hoeven gebruiken (ik gebruik zelf ook een lokaal account op Windows 10). Uit onderstaande reacties bleek dat dat mogelijk is.
Zelfs PCWorld en Into Windows hebben erover bericht. Blijkbaar kan dit al sinds de Anniversary Update. Echter, elke keer als ik iets wil downloaden, word ik geprompt om in te loggen en ik kan daar niet omheen. Ik heb de meest recente versie van Windows 10 (Creators Update, en ben verder geen Insider), dus ik snap niet waarom ik nog steeds word gedwongen om in te loggen. :? Kijk maar naar deze screenshot waar ik bijvoorbeeld Instagram probeer te downloaden.

Zoals jullie zien, ben ik niet ingelogd in de Store-app, heb ik op Downloaden geklikt (maar de download zelf wacht nog op een login van mij, vandaar Bezig...) en na het klikken op de knop Volgende krijg ik een melding dat ik moet inloggen (Voer een geldig e-mailadres of telefoonnummer of een geldige Skype-naam in.).

Beste antwoord (via Anoniem: 343943 op 25-07-2017 15:37)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 15:44
Anoniem: 343943 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:30:

Voor jou dezelfde vraag als Jester-NL: lukt het bij jou wel? :'( En hoe reset ik de Store? Ik had trouwens een tijdje Windows 10 Mobile en daar had ik dit probleem ook, ook ná de Creators Update. Ben nu overgestapt op een iPhone overigens.
Zeker weten. Daarom zal een re-install vast wel helpen, want technisch is het wel gewoon mogelijk. Maar het is een beetje veel werk als het misschien anders opgelost kan worden ;)

Als je googlet op 'reset windows store' vind je wel topics over cache resetten en andere zaken, misschien helpt het :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Op dit moment is Paint nog niet aanwezig in de store (en nog wel in de laatste insider-update). Ten minste... voor zover ik kan nagaan.
Sowieso is het een plan van Microsoft om "binnenkort" te gaan stoppen met Paint. Het is niet zo dat ze - gelijk met het persbericht waar ze aangeven wat de status van diverse onderdelen gaat worden - gelijk een patch hebben gereleased die Paint.exe overal gelijk verwijderd.

Dat gezegd hebbende:Ik kan niet onmiddellijk vinden op welke datum PCWorld zijn item heeft geplaatst. Into Windows deed dat een jaar (en een update) geleden. Misschien heeft MS iets aangepast. Ik weet wel dat het sowieso mogelijk is om zonder betaaloptie te hebben gespecificeerd de gratis apps te downloaden.
Mogelijk kan iemand anders dat uitbreiden :)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

kiwi

:)

Maak een trash account aan voor dit soort bedoelingen? Ik snap dat het frustreert dat je in moet loggen, maar niemand verplicht je de store/paint te gebruiken.

Edit: Wat mij overigens wel stoort is dat je bij pre-installed apps ook moet inloggen, zelfs als deze automatisch op de achtergrond draaien. Vooral de Xbox DVR app (die in veel games aardig wat performance kan verbruiken) die standaard al aan staat.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2017 12:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Vreemd, idd hoef je sinds de Anniversary Update geen account meer te hebben voor gratis apps en hun updates. Geen oplossing dus voor je probleem, maar wel de bevestiging dat het niet nodig is.

Misschien de store resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien het feit dat je veel in Android-topics post; hoe download je daar dan apps/games? Tenzij je rooted allerlei random APK's download, neem ik aan dat je op je Sony toch ook een account hebt voor de Play Store?

Ik snap het probleem niet helemaal; bijna elke grote leverancier probeert je het makkelijk te maken door met 1 account (en wat aanvullende vinkjes) op het hele platform dingen te laten downloaden, installeren, kopen, garantie claimen etc.

Of andersom; van die mensen die met trash-accounts iets kopen (met geld dus), over 2 jaar hun PC formatteren en gaan lopen roepen dat Microsoft (of Google, of Apple, of whatever) ze niet wil helpen met het terugkrijgen van de betaalde content omdat ze login & pass niet meer weten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Jester-NL schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:32:
Op dit moment is Paint nog niet aanwezig in de store (en nog wel in de laatste insider-update). Ten minste... voor zover ik kan nagaan.
Sowieso is het een plan van Microsoft om "binnenkort" te gaan stoppen met Paint. Het is niet zo dat ze - gelijk met het persbericht waar ze aangeven wat de status van diverse onderdelen gaat worden - gelijk een patch hebben gereleased die Paint.exe overal gelijk verwijderd.

Dat gezegd hebbende:Ik kan niet onmiddellijk vinden op welke datum PCWorld zijn item heeft geplaatst. Into Windows deed dat een jaar (en een update) geleden. Misschien heeft MS iets aangepast. Ik weet wel dat het sowieso mogelijk is om zonder betaaloptie te hebben gespecificeerd de gratis apps te downloaden.
Mogelijk kan iemand anders dat uitbreiden :)
Ja, dat van Paint was ook meer een aanleiding om dit topic te openen. :) Ik erger me er al maanden aan. Kan jij dan wel zonder in de Store in te loggen en met een lokaal gebruikersaccount apps downloaden?
D4NG3R schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:34:
Maak een trash account aan voor dit soort bedoelingen? Ik snap dat het frustreert dat je in moet loggen, maar niemand verplicht je de store/paint te gebruiken.

Edit: Wat mij overigens wel stoort is dat je bij pre-installed apps ook moet inloggen, zelfs als deze automatisch op de achtergrond draaien. Vooral de Xbox DVR app (die in veel games aardig wat performance kan verbruiken) die standaard al aan staat.
Voorlopig doe ik dat ook, maar ik heb al genoeg accounts. Ben het de laatste tijd het een en ander aan het opschonen. Juist om het aanmaken van trash accounts te voorkomen, heb ik dit topic aangemaakt. :)
maarud schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:38:
Vreemd, idd hoef je sinds de Anniversary Update geen account meer te hebben voor gratis apps en hun updates. Geen oplossing dus voor je probleem, maar wel de bevestiging dat het niet nodig is.

Misschien de store resetten?
Voor jou dezelfde vraag als Jester-NL: lukt het bij jou wel? :'( En hoe reset ik de Store? Ik had trouwens een tijdje Windows 10 Mobile en daar had ik dit probleem ook, ook ná de Creators Update. Ben nu overgestapt op een iPhone overigens.
MAX3400 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:38:
Gezien het feit dat je veel in Android-topics post; hoe download je daar dan apps/games? Tenzij je rooted allerlei random APK's download, neem ik aan dat je op je Sony toch ook een account hebt voor de Play Store?

Ik snap het probleem niet helemaal; bijna elke grote leverancier probeert je het makkelijk te maken door met 1 account (en wat aanvullende vinkjes) op het hele platform dingen te laten downloaden, installeren, kopen, garantie claimen etc.

Of andersom; van die mensen die met trash-accounts iets kopen (met geld dus), over 2 jaar hun PC formatteren en gaan lopen roepen dat Microsoft (of Google, of Apple, of whatever) ze niet wil helpen met het terugkrijgen van de betaalde content omdat ze login & pass niet meer weten.
Ik gebruik Android al jaren niet meer. Ik ben ook niet van plan om veel apps via de Store te downloaden, enkel basisapps als Paint en binnenkort WhatsApp en iTunes etc. Eigenlijk probeer ik naar UWP over te stappen als voor mijn x86-programma's daar versies voor zijn. Ik erger me vooral aan het feit dat de mogelijkheid om te downloaden zonder in te loggen bestaat, maar het niet wil lukken. Verder snap ik je punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Overigens was ik al van plan om een Clean Install doen nadat de Fall Creators Update uitkomt. Zal tegen die tijd mijn bevindingen posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

;)
Ik geef al aan dat ik van de insider-optie gebruik maak. En ik heb ook al jaren een los account aan mijn MS-shizzle gekoppeld. En daarmee heb ik geen problemen.
Verder... wat MAX3400 zegt ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 343943 schreef op Tuesday 25 July 2017 @ 14:30:
[...]

[...]

Ik gebruik Android al jaren niet meer. Ik ben ook niet van plan om veel apps via de Store te downloaden, enkel basisapps als Paint en binnenkort WhatsApp en iTunes etc. Eigenlijk probeer ik naar UWP over te stappen als voor mijn x86-programma's daar versies voor zijn. Ik erger me vooral aan het feit dat de mogelijkheid om te downloaden zonder in te loggen bestaat, maar het niet wil lukken. Verder snap ik je punt. :)
Wat is nu echt het probleem om in te loggen op de Store dan? Ik bedoel, je gebruikt ook een iPhone en die kun je volgens mij niet gebruiken zonder Apple ID. Voordelen wegen volgens mij niet op tegen de nadelen (automatisch updates, als je apps koopt ze automatisch op meerdere devices kunnen gebruiken), garantie claimen, automatisch in loggen op je Outlook.com mailbox (als je een outlook.com adres hebt natuurlijk), etc..etc..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• maarud
Anoniem: 343943 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:30:

Zeker weten. Daarom zal een re-install vast wel helpen, want technisch is het wel gewoon mogelijk. Maar het is een beetje veel werk als het misschien anders opgelost kan worden ;)

Als je googlet op 'reset windows store' vind je wel topics over cache resetten en andere zaken, misschien helpt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maarud schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:02:
[...]

Verrek, het werkt! :D Zo simpel, ik had veel eerder dit topic moeten openen, scheelde een hoop irritatie de afgelopen maanden. :') Bedankt, gozer! _O_

@ Jester-NL en JackSparrow

Bedankt voor jullie reacties nog, maar het is dus opgelost. :+
Pagina: 1