Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASRock Z170 OC Formula - 00 code

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een 00 code als ik mijn computer opstart. Het is de eerste keer dat ik een PC bouw dus van alles kan en zal waarschijnlijk ook wel mis gaan maar ik wil het toch proberen.

Dit zijn de stappen die ik tot nu toe genomen heb:
CPU eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd, CMOS gereset en opgestart.
Alle componenten verwijderd, CMOS gereset en weer opgestart.
CMOS batterij verwijderd en terug geplaatst en weer opgestart.
Een extra voeding kabel aangesloten (4pin) 24pin, 8pin en 4pin.

Ik moet toegeven dat dit de eerste keer is dat ik een PC bouw. Misschien te hoog gegrepen maar we zullen zien. Ik kan wel wat hulp gebruiken. Dit zijn de componenten die ik gekocht heb:

ASRock Z170 OC Formula
Intel i7-6700K
Corsair Vengeance LPX DDR 4 2x16 GB RAM 2400MHz
Gigabyte GeForce GTX 1050Ti
2 x Samsung v-nand ssd 850 EVO (500GB each)
4TB Seagate Barracuda HD
Corsair 850x PSU
Corsair H60 watercooler
NZXT Case

Iemand enig idee?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hint: je Corsair geheugen staat niet op de QVL? De 6700K werkt alleen vanaf BIOS v7.30 trouwens.

Oftewel; welke BIOS-versie heb je (of kan je zien) en kan je eventueel de machine eens testen met een ander reepje geheugen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 Het is toch mogelijk om zonder de Corsair de CPU te starten om te kijken of die het uberhaupt doet?

De BIOS staat op het moederboard right? Ik kan natuurlijk niet in de BIOS komen op dit moment. Ik zal je het vanavond even laten weten.

Verwijderd

De biosversie is het meest waarschijnlijke. Verder zou je zo minimaal mogelijk buiten de behuizing op kunnen bouwen. Dus cpu + koeler, moederbord, 1 geheugenmodule en voeding. Monitor aansluiten op het moederbord en zien of je in het bios komt.

Commentaar over de samenstelling laat ik voor nu achterwege. Een vreemde is het wel voor een nieuw aangeschaft systeem.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
MAX3400 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:18:
Hint: je Corsair geheugen staat niet op de QVL? De 6700K werkt alleen vanaf BIOS v7.30 trouwens.

Oftewel; welke BIOS-versie heb je (of kan je zien) en kan je eventueel de machine eens testen met een ander reepje geheugen?
Als het een i7-6700K is dan maakt de BIOS versie niet uit. De Z170 OC Formula ondersteunt die sinds het begin. Vraag is dan of het effectief een 6700K is of misschien een 7600K of 7700K.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:23:
@MAX3400 Het is toch mogelijk om zonder de Corsair de CPU te starten om te kijken of die het uberhaupt doet?

De BIOS staat op het moederboard right? Ik kan natuurlijk niet in de BIOS komen op dit moment. Ik zal je het vanavond even laten weten.
Zonder geheugen kun je niet POSTen, en geraak je niet in het BIOS. Maar de 00 code duidt niet op een geheugenprobleem, wel op een CPU probleem:
Please check if the CPU is installed correctly and then clear CMOS.
Controleer nog eens dat je de CPU echt goed hebt geïnstalleerd, dat de hoekjes overeen stemmen en dat je de socket vergrendeld hebt. Controleer dat er op de socket geen pin verbogen is. En controleer dat je een 6x00 CPU hebt en geen 7x00, want dan ga je een andere CPU nodig hebben om het BIOS te updaten.

Ohja en een 850W PSU voor een 180W systeem: d:)b Is een beetje overkill, zelfs als je van plan bent de 1050 Ti te upgraden (naar wat, 2 1080 Ti's?)

• MAX3400

MAX3400

Just posting the obvious; er staan op de site van Asrock toch duidelijk andere BIOS-versies voor verschillende CPU's genoemd, vandaar... Dat er mogelijk stomme omwegen gemaakt moeten worden om het werkend te krijgen, dat ben ik wel met je eens :)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Doe voor de zekerheid een paar foto's hoe het in elkaar zit en hoe het socket er uit ziet.

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11 14:19
00 is CPU,PSU dacht ik..

dus kijk of je CPU goed aangesloten zit, 8pin connector op moederbord, links van CPU

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat ik het mobo verkeerd heb aangesloten? Ik heb de 24pin, een 8pin en de 4pin aangesloten op het mobo. Is het belangrijk welke porten ik gebruik van de corsair 850x? Ik bedoel met de 24 pin heb je geen andere optie maar misschien zijn de 4x4 en de 8pin connectors wel belangrijk en heb ik ze verkeerd om?

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Gokje, je hebt de verkeerde 8pins aangesloten. Hoe heb je een 4 pins en 8 pins aangesloten?
Edit: ik zie dat dit nodig is.

[ Voor 14% gewijzigd door untflanked op 25-07-2017 16:36 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen, nou ik heb zelf het moederboard om zeep geholpen. Pins gebogen etc. Ik kan een nieuwe kopen. Jammer.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:34:
Oke mensen, nou ik heb zelf het moederboard om zeep geholpen. Pins gebogen etc. Ik kan een nieuwe kopen. Jammer.
Is het niet zinvol om de PC door een kenner/PC-boer te laten assembleren? Anders heb je met het nieuwe bord zometeen hetzelfde probleem etc.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Heb je alsnog foto's? (beetje als leerzaam moment, beetje ter vermaak)
En laat voor de zekerheid je cpu testen voordat je aan een nieuw bord begint, deze kan een opdonder krijgen als er pinnen overhoop liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:34:
LOL En dan je alias, hahaha.

Sorry, leedvermaak.
Pagina: 1