Bestanden van Google Drive naar iPad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb enkele filmpjes vanaf mijn computer en iPhone naar Google Drive geüpload.
(voor de geïnteresseerden: filmpjes van toen de kinderen klein waren, vinden ze fantastisch om te zien en zo houd ik ze een beetje rustig op de achterbank tijdens de reis :) )

Via de Google Drive app kan ik deze bestanden 'offline beschikbaar maken', wat nodig is aangezien ik geen internetverbinding in de auto heb. Zo kunnen de kinderen in de auto de filmpjes bekijken...

Maar... dit is eigenlijk geen optie, aangezien ik niet wil dat ze in mijn Google Drive van alles aanklikken (ze zijn nog te jong om te snappen hoe het werkt). Wat ik dus wil is de bestanden van Google Drive verplaatsen naar de 'Video's-map' van de iPad zelf.

Helaas lijkt het of dit niet mogelijk is en de enige manier is om dat via iTunes te doen.
Erg onhandig om de iPad aan iTunes te hangen voor zoiets eenvoudigs... Ik heb mij scheel gegoogled, maar het lijkt erop dat wat ik wil gewoon niet kan. En omdat ik mij niet kan voorstellen dat zoiets eenvoudigs niet zou kunnen, leg ik deze vraag bij de Tweaker neer. Want als jullie ook van mening zijn dat het niet kan, dan pas leg ik mij erbij neer :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik begrijp je probleem niet helemaal. Er staan bestanden op een computer, je koppelt daar een ipad aan.. en daarna heb je ze op je ipad staan. Dan is het klaar toch? Of dit nu met iTunes, Dropbox... <insert andere app/tool>.

Deze vond ik trouwens nog..:
https://www.gottabemobile...your-ipad-without-itunes/

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 25-07-2017 10:15 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Google Drive werkt alleen met een internetverbinding. Je kunt daar bestanden 'offline beschikbaar' maken en dan kun je ze ook zonder internetverbinding gebruiken.

Nadeel hiervan is dat je deze bestanden (filmpjes in dit geval) alleen via de app Google Drive kunt benaderen. Mijn kinderen zijn nog te jong om het 'systeem' van Google Drive te kunnen gebruiken. Dan klikken ze op de app, komen dan op mijn Google Drive, klikken overal op, met alle gevolgen van dien.

Dat wil ik dus niet. Ik wil dus de filmpjes die ik op mijn Google Drive gezet heb, benaderen via de (native) app van de iPad 'Video's'.

Kortom: filmpjes die op Google Drive staan, kopiëren naar 'Video's'. Dat kan wel via iTunes, je zet dan filmpjes op de iPad die dan in de map 'Video's' komen te staan. Maar kennelijk niet op de iPad zelf.

EDIT:

De link die je geplaatst hebt is inderdaad exact wat ik wil:
If you want to export the movie to your iPad and watch it in the Videos app on your iPad, you’ll need to tap on the Share icon in the upper-right corner and then tap on Save Video.
Alleen is deze optie er niet in Google Drive... Wel in Dropbox zie ik, maar dan slaat Dropbox het bestand op in de filmrol (ipv onder 'Video's' wat ik graag zou willen).

[ Voor 21% gewijzigd door Galois op 25-07-2017 10:27 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je doel is filmpjes plaatsen op je ipad vanaf een vaste computer. De snelste route is via iTunes en zorgen dat ze onderdeel worden van je fotobibliotheek. Dan kan je ze via de app Foto's de filmpjes gewoon afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Falcon schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:27:
Je doel is filmpjes plaatsen op je ipad vanaf een vaste computer. De snelste route is via iTunes en zorgen dat ze onderdeel worden van je fotobibliotheek. Dan kan je ze via de app Foto's de filmpjes gewoon afspelen.
Ja, dat is inderdaad een optie. Via iTunes komen ze ook in 'Video's', daar waar ik ze wil hebben. En niet in de filmrol.

Maar thuis heb ik wel iTunes tot mijn beschikking, maar helaas op vakantie niet (neem geen laptop mee). En dan wil ik hetzelfde ook kunnen doen.

Bovendien is het nu eigenlijk meer een 'principequestie' geworden: "Waarom kan zoiets eenvoudigs niet? Ligt het aan mij?"

Oplossingen met hetzelfde resultaat zijn er legio. Bv. een eigen Google account aanmaken voor mijn zoon, waar alleen zijn filmpjes instaan... misschien net zo handig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Er is nog een alternatief, alleen weet ik niet zeker of een app op de ipad er gewoon toegang tot heeft.

1. Via icloud.com upload je de videobestanden in je icloud drive.
2. Via een app als VLC player, speel je de bestanden af op de ipad.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 25-07-2017 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Inderdaad moes ik vooral ook denken aan video apps als nPlayer of Infuse die ook van o.a. Google Drive of een NAS videos kunnen downloaden en waardoor je ze via die apps offline kunt afspelen op je iPad. Dit is echter niet via de video app van Apple zelf wat je wilt. Mogelijk is er wel een workflow voor de Workflow app te vinden die dit kan trouwens. Ik vond echter alleen een Youtube variant of een Workflow ala deze.
Pagina: 1