De oudere generaties Jaguar waren best voor een specifiek publiek.
In de laatste jaren echter hebben ze een gigantische transformatie ondergaan en leveren ze echt wel pareltjes op vlak van exterieur en interieur.
Heb zelf een hele tijd in de markt geweest voor een F-Type te kopen maar heb tot op heden nog geen exemplaar aangeschaft met vooral als reden: in die prijsklasse koop je eigenlijk toch al iets anders dan een F-Type.
Ikzelf vind het een waanzinnige wagen maar ik vind ze net iets te hoog geprijsd voor de uitstraling die ze geven (en toch elke keer ik er eentje zie rijden heb ik zo iets van aaaargh I really want one).
Ik weet dat dit uit de mond van een petrolhead enorm oppervlakkig kan klinken maar is toch enigszins een negatief gevoel dat ik eraan overhoud.
Ik heb zo nog steeds een BMW Z4 van 2012 die ik toen ook nieuw had gekocht en met die auto had ik toen hetzelfde gevoel. Ik vond het zelf een prachtige wagen maar mits je de optielijst stevig gaat aanvinken, heb je een ontzettend dure wagen terwijl je eigenlijk 'maar een Z4' hebt. Lijkt een auto van 35k te zijn terwijl die vlotjes over de 60k ging (wij hebben gelukkig geen BPM in België)

Ik zou de Z4 wel willen inruilen voor een F-Type maar ben hier al zo lang over aan het twijfelen dat ik vrees dat ik hem gewoon aan me voorbij zal laten gaan. Ik rij sinds men nieuwe daily eigenlijk nooit meer met men Z4 dus is serieus zonde maar krijg het niet over men hart hem te verkopen. Heeft in de laatste 9 maand misschien 2 keer gereden en met moeite 100km op de klok gezet. Maakt het ook minder verantwoord om de F-type voor mezelf aan te schaffen.
Desondanks denk ik dat ze mede door het nieuwe design een veel jonger (en dus breder) publiek aanspreken en ze nu ook best interessant zijn voor de fleet markt. Je ziet ze dan ook, niet onterecht, steeds meer en meer op de weg verschijnen!
[
Voor 22% gewijzigd door
JacobsT op 25-07-2017 16:16
]