Alienware 15r + gaming monitor 144hz

Pagina: 1
Acties:

• Eisenhorrn
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-12-2021
Hej,

Eerste post hier!

Ik heb momenteel een Alienware 15r2 (eind 2016 gekocht). Nu wil ik graag een 24/27 (gaming) monitor erbij kopen. De vraag is vooral welke monitor op de poorten past die ik heb.

In de eerste instantie dacht ik aan de Benq XL2411Z 144hz maar daar blijkt dat 144hz alleen werkt via DVI en dat zit niet op de laptop. HDMI --> DVI werkt niet begrijp ik. Is daarmee 144hz meteen uitgesloten of kan het ook via een andere poort?

Iemand hier ervaring mee of andere goede suggesties?

Specificaties:
budget <400
24/27 inch
1ms/tn heeft de voorkeur

Specs laptop:
1 x) USB Type-C ™ met ondersteuning voor SuperSpeed USB 10 Gbps en Thunderbolt ™ 3
(1 x) HDMI (2.0 met NVIDIA /1.4 met AMD)-uitgang
16 DDR4
NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 970M with 3GB GDDR5
Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ (Quad-Core, 6MB Cache, up to 3.5GHz w/ Turbo Boost)

thnx!

[ Voor 9% gewijzigd door Eisenhorrn op 25-07-2017 08:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Bovenaan alle subfora hier staan sticky topics met nuttige tips over hoe en waar topics te openen.

In dit geval heb je een aankoopadviestopic geopend in Videokaarten & Beeldschermen. Maar bovenaan staat:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Regelmatig posten jullie topics met daarin de vraag : “Welke laptop moet ik kopen?”, Ïs dit een goede game PC" of “ welke SSD zal ik nemen?”.

[...]

Daarom hebben we bedacht dat we voor de Tweakers met specifieke vragen rondom het kopen van bepaalde zaken ook een platform willen bieden.

[...]

Daarom openen we ook voor Harde Waren drie aankoopfora. Een voor laptops, een voor complete systemen en een voor componenten. Daar kun je met al je vragen over aankoopadvies terecht.
Dus had deze vraag in Componenten Aankoopadvies gemoeten.

Ik verplaats deze keer :)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
Over de poorten heb ik geen idee, maar welke games gaan er worden gespeeld? de 970m zal geen 100+ fps halen op aaa titels, dus dit speelt dan ook mee in de meerwaarde van zo'n scherm

• Eisenhorrn
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-12-2021
Ah sorry!

Met name Overwatch op dit moment. Ik kan in principe gemakkelijk 140-150 fps halen.

Ik heb overigens toch maar de benq xl2411z gekocht. Alvast voorsorteren.. ik las wel ergens dat USB 3 c nr dvi d moet kunnen maar de meningen verschillen

[ Voor 80% gewijzigd door Eisenhorrn op 30-07-2017 12:01 ]