Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste medetweakers,

TL;DR: Door de aanhoudende negatieve situatie op mijn werk ben ik opzoek naar een nieuwe baan. Vooral in de mileu- en energiesector. Deze sectoren zijn nogal groot en breed, waardoor het lastig is daar doorheen te prikken en banen te vinden die ook relevant zijn voor een embedded hardware engineer als mijzelf.

Ik ben al een tijdje op zoek, maar heb nog niet veel gevonden. Deze sectoren lijken ook wat minder aanwezig op de bekende job boards, dus vandaar dat ik hier eens een balletje op wil gooien.
Zijn er tweakers die bekend zijn met de sectoren en wellicht banen kennen waar ik me met mijn skillset nuttig kan maken :)? De vergoedingen en compensaties zijn van ondergeschikt belang; eerst even verkennen.

offtopic:
Ik ben hardware engineer en doe het ontwerp en de productie van een aantal producten in de B2B sensor- (dare I say IOT)-sfeer. Naast het design van de hardware schrijf ik ook firmware en onderhoud ik een (web)app waarmee de boel wordt beheerd. De hele stapel dus: PCB-design, assembly en BOM-planning, C++, Javascript (NodeJS/React), PHP, InfluxDB, en nog wat buzzwords.
Het gebeurt best dat ik op een dag begin met wat solderen en eindig met het deployen van de React-app op onze VPS. Ik doe dit werk al een ruime 5 jaar, met nog wat jaren daarvoor als software-only.

De laatste tijd (lees:jaar) is het werk echter steeds negatiever voor mij geworden. Ik ervaar een structureel verschil in visie met mijn meerderen, waar ook na meerdere gesprekken, soms aangevraagd van mijn kant, soms vanuit kun kant, eigenlijk nog geen structurele verbetering in is gekomen. Ik ben nou eenmaal niet de persoon die een situatie makkelijk naar zijn hand zet, zeker niet als dat betekent dat ik door iemand anders heen moet. Hun oplossing: meer compensatie. Aandelen, een elektrische auto van de zaak inclusief privékilometers. Dat zijn aangename dingen en vooral een eigen auto vind ik oprecht prettig, maar ik ga echt met tegenzin naar m'n werk en wil verder kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door NS_5 op 25-07-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik lees hardware web app IOT engineer met als compensatie een elektrische auto. Klinkt als iemand die vooral buzz words doet. Misschien beter om wat aan je kennis, ervaring en dan CV te doen?

Wat wil je? Geld of leukedingen? Mag het incl extras minder dan driekwart a die ton per jaar opleveren?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
Hmm, dat is niet wat ik heb geprobeerd over te brengen. Ook niet wat ik schreef toch? Ik heb even wat geschoven met de tekst en de vraag benadrukt. Het doel is vooral om interessante en wellicht onbekende banen naar boven te halen en eens te kijken wat er nog meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Deze banen zijn ondervertegenwoordigd op de job boards omdat de recruiters het niet begrijpen.
Die lezen IT, "oh dat is java en front/back web development", fout.
Nouja, in jouw geval niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

En wat wil je precies? Nog steeds de hele cycle van hardware to web applicatie?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
MrSleeves schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:14:
En wat wil je precies? Nog steeds de hele cycle van hardware to web applicatie?
Persoonlijk zou ik vooral de hardware en ontwikkelingskant van het verhaal willen behouden. Het web-gedeelte is in mijn afweging ondergeschikt.

Als aanvulling: het onderliggende doel is een baan vinden waarbij ik zinvoller kan bijdragen aan het tegengaan van klimaatverandering. In mijn huidige werk is het doel een gezonder binnenklimaat creëren, met als gevolg minder ziekteverzuim en daarmee een kostenreductie voor de baas. Ik zoek een groter maatschapelijk probleem.
Pagina: 1