Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude PC upgraden of nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jorisem
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-12-2021
Hallo allemaal

In januari 2012 heb ik een BBG Desktop gekocht met de volgende specs:

AMD Phenom II X4 960T 3.00GHz 6MB AM3 Black Box
Antec Midi Tower One Hundred ATX, No PSU (zwart)
ASRock 870-Extreme3 R2.0 AMD 870, SATA600, USB3.0
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD6950 2GB DVI/HDMI/2xDP
Cooler Master Processor Koeler Hyper 212 Evo AMD & Intel
Corsair 2x4GB, XDDR3, PC12800, CL9, Vengeance, LP
Corsair Voeding Builder Series CX500 V2 500W
Samsung DVD-/+/RAM SH-222AB/BEBE 22x/22x/12x SATA (zwart)
Western Digital Harddisk 3.5" 500GB, SATA600, 7200rpm, WD5000AAK

Daarna heb ik in 2015 de opslag nog uitgebreid met SSD (250GB Samsung840 EVO)

Ik heb altijd veel plezier beleeft aan deze PC, maar hij begint nu toch wel traag/langzaam te worden en kan gewoon niet meer mee. Echter volg ik de PC markt al jaren niet meer, dus heb ook geen flauw benul wat nu wel en niet goed is.

Mijn vraag is: Kan ik deze PC nog upgraden(financieel aantrekkelijk?) of kan ik beter een nieuwe BBG Desktop aanschaffen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Vroeger gebruikte ik nog vaak AutoCAD3D voor mijn werk maar dat is niet meer nodig. Ik speelde lang League of Legends en Counterstrike Source. Niet de zwaarste spellen, maar nu wil ik ook PlayerUnkown Battlegrounds spelen en straks ook Call of Duty WWII. Dat trekt mijn oude PC niet meer :'( .

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1000 Euro uitgeven als het kan. Ik hoeft niet het nieuwste van het nieuwste, maar hij moet nog even meekunnen

Mijn idee is op de SSD nog mee te nemen naar een eventuele nieuwe PC. Echter weet ik niet of dit makkelijk kan.l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen droomsysteem, maar gewoon een goed functionerende desktop. Ik was met mijn huidige BBG zeer tevreden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille ventilator zou een pré zijn

Ga je overklokken?
Standaard is prima

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen weten of upgraden mogelijk is (financieel aantrekkelijk). Zo ja, welke onderdelen dan? Zo nee, zijn de laatste BBG's een interessant een optie? Ik heb namelijk liever een systeem waar ervaren personen al over nagedacht hebben dan dat ik in mijn eentje straks een PC samenstel waar niks van klopt. :)

Bedankt alvast voor de tips :*)

Beste antwoord (via jorisem op 25-07-2017 17:45)

Verwijderd

De BBG reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 is een prima uitgangspunt. SSD heb je al dus dat scheelt. Kan je in een betere behuizing pricewatch: Fractal Design Define Mini C en wat beter moederbord pricewatch: ASRock AB350M Pro4 steken.
Videokaarten sneller dan een GTX 1050 Ti zijn nauwelijks voor een normale prijs verkrijgbaar. Hou de pricewatch en v&a goed in de gaten voor een GTX 1060 of RX 580. Meer dan €300,- zou je voor die kaarten eigenlijk niet hoeven betalen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

De BBG reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 is een prima uitgangspunt. SSD heb je al dus dat scheelt. Kan je in een betere behuizing pricewatch: Fractal Design Define Mini C en wat beter moederbord pricewatch: ASRock AB350M Pro4 steken.
Videokaarten sneller dan een GTX 1050 Ti zijn nauwelijks voor een normale prijs verkrijgbaar. Hou de pricewatch en v&a goed in de gaten voor een GTX 1060 of RX 580. Meer dan €300,- zou je voor die kaarten eigenlijk niet hoeven betalen.

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-11 17:18
Je zou kunnen kijken of je jouw AMD Phenom II X4 960T kunt unlocken naar een 6 core. Je bios zou hier optie voor moeten hebben genaamd UCC. Als hij hierna niet meer opstart kun je de optie altijd weer uitzetten. Zo zou je nog wat meer kracht uit de processor kunnen krijgen.

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Verwijderd

6 core is leuk maar heel veel heb je er niet aan. Singlecore blijft het traag. Wil je iets vooruit dan zou je moeten overklokken maar of dat 4+1 fasebordje dat zo fijn vindt betwijfel ik.