Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aivacq
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-04-2024
Heren,

Ik heb vorig jaar september een mooie 55" 4K smart tv van Samsung gekocht, nog steeds helemaal blij mee alleen 1 vreselijk irritant probleem: HDMI

Het is een 6000 serie dus geen Smart hub maar gewoon de aansluitingen achterop de tv.

Nu heb ik vrij regelmatig het probleem dat als ik de PlayStation opstart en naar het juiste HDMI kanaal zap (en daar een paar seconden teveel tussen laat zitten) dat hij begint te flitsen (zowel beeld als geluid) en moet ik het hele zootje opnieuw op laten starten en het nog een keer of 10 opnieuw proberen. Zonder beeld moet ik dus weer opstaan, de power knop op de console een seconde of 10 indrukken en weer opnieuw proberen. Meestal werk het allemaal pas weer als alles een minuut of 10 helemaal uit heeft gestaan.

Nu heb ik ditzelfde probleem met de HDMI van de horizon box. Die zegt dus dat ik de tv en de box op de juiste volgorde op moet starten, wat ik al doe. Ook dit werkt allemaal pas weer als de tv een minuut of 10 uit heeft gestaan.

Is dit nu een mankement aan de tv of hoort dit gewoon zo? Ik kan er namelijk helemaal niks over vinden op het internet.

Ik hoor het graag of iemand hier meer verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 10:55
Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?
Er zit wel degelijk kwaliteitsverschil tussen namelijk. Dan bedoel ik natuurlijk niet dat je een bij maanlicht gesmede puur elfen gouden kabel nodig hebt. Maar probeer de goedkope China Export te vermijden (action bijvoorbeeld) daar zitten vaak brakke connectoren op.

Mocht je dit reeds geprobeerd hebben dan zou je de TV naar fabriek instellingen kunnen zetten en opzoek kunnen gaan naar een firmware update via USB (vaak zijn de versies op de website van Samsung iets sneller vernieuwd.
Kijk ook of je anynet+ (HDMI-CEC) (Menu >> tandwieltje) aan hebt staan, dit zou je uit kunnen schakelen als test.

Lost dit het niet op, dan contact zoeken met Samsung.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aivacq
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-04-2024
De kabels zijn het probleem niet. Zijn de originele kabels, ook zijn het verschillende en ook verschillende HDMI poorten. Mocht het niet zo horen zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat het probleem de software is.

Ik gebruik tegenwoordig op de PlayStation een instelling die volgens mij met dat anynet te maken heeft, namelijk dat hij zelf naar het juiste kanaal overgaat zodra de console opstart. Dat heeft heel veel gescheeld. Neemt nog niet weg dat als ik bijvoorbeeld eerst Netflix op heb staan en vervolgens de horizon box aan wil slingeren, dat het niet in de juiste volgorde is en het probleem zich weer voor doet. Ik ga eens kijken wat Samsung zelf zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1063269

Hey aivacq ik heb precies dezelfde problemen nu met mijn horizon en smart tv hoe heb jij dit kunnen oplossen ?