Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 13:33
Hallo,

De laatste maanden merk ik dat mijn RAM geheugen wat sneller dan vroeger vol zit met een aantal programma's van Adobe i.c.m. verschillende chromium instanties. Mede dankzij deze programma's zit ook mijn SSD bijna vol en daarom zou ik deze graag willen upgraden.

Ik heb echter weinig verstand van het daadwerkelijk upgraden van laptops. Daarom zou ik hier graag willen vragen of de componenten die ik in gedachten had wel mogelijk zijn in combinatie met mijn laptop.

Op de pagina van de laptop (en op MSI.com) staat dat het RAM geheugen uit te breiden is tot 16GB (geheugentype DDR3L (SODIMM)). Nu had ik de volgende RAM stick x2 in gedachten:
pricewatch: Crucial CT102464BF160B

Daarnaast beschikt deze laptop over een M.2 SSD. Ik wil hem graag upgraden naar 500GB. Over de snelheid ben ik ruim tevreden, dus had ik het volgende component in gedachten:
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB

Daarnaast dacht ik een case nodig te hebben voor de nieuwe SSD om de contents van mijn oude SSD 100% over te zetten op de nieuwe: Eminent Ewent EW7023 (https://www.hardeschijfst...eminent-ewent-ew7023.html) én heb ik een antistatische armband.

Nu is mijn uiteindelijk vraag of deze componenten passen in deze laptop én of ik nog iets mis aan mijn upgrade.

Laptop in kwestie
pricewatch: MSI GE62 2QE-035NL (Apache) 4K edition

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

In alle waarschijnlijkheid is er maar 1 DDR slot bezet, dus kan je een 2e reepje erbij zetten. Zorg wel dat je er een kiest met dezelfde timings (1600c9?) Maak anders even een foto. De SSD, hoe weet je zeker dat het een M2 exemplaar is? (staat niet in de specs). Als je t zeker weet is de gekozen ssd prima.

*wel volgende keer in t juiste subtopic zetten aangezien dit niet met overklokken te maken heeft.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het topic op de juiste plek zetten betekent dus niet dat je een tweede topic opent (CAA). Crossposten is niet toegestaan. Vraag de volgende keer gewoon een topicmove aan via de report functie. Deze gaat dicht.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Dit topic is gesloten.