Waarom hebben artikels geen rechtstreeks Twitter quotes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Bij een artikel zoals nieuws: SpaceX gaat mogelijk een kleinere raket gebruiken voor kolonisatie va... is de feitelijke Twitter question / response de essentie van het verhaal. Hierbij vind ik het jammer / een gemiste kans dat ik als lezer daadwerkelijk moet doorklikken op de link om die tweets te lezen. Is het in dit soort artikels niet zinvoller om deze te embedden in het artikel, dan wel bv. een screenshot van de tweets toe te voegen? :)

Auteur: @Koekiemonsterr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Embedden liever niet, dan haal je een hoop troep (cookies, JavaScript) van Twitter binnen. Screenshot lijkt mij dan een betere oplossing.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Op zich heb je wel een punt; het kan inderdaad wel eens handig zijn. Sommige websites doen dat inderdaad ook: embedden of in ieder geval een screenshot. Echter, het is natuurlijk aan ons om de strekking en de inhoud van de tweet uiteen te zetten, waardoor je in principe niet meer door zou hoeven te klikken :) Volgens mij doen we dat vrij zelden, tweets integraal in beeld brengen onder een nieuwsbericht. Weet eigenlijk niet of daar een gedachte/beleid achter zit; kan dat wel eens navragen. Eerlijk gezegd zou ik er niet zo'n fan van zijn, omdat de tweet toch wel genoemd en uiteengezet worden en de link ook altijd aanwezig is. En om nou steeds screenshots van tweets te gaan toevoegen is nou ook niet echt mooi imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Het is zeker en vast aan jou als auteur om duiding te geven bij de inhoud van de tweet. Het gevoel dat ik echter had bij het lezen van het artikel, was de vraag van wat nu feitelijke inhoud van de tweet zelf was die Musk de wereld in had gestuurd.

Jij had het netjes vertaald naar "De topman van SpaceX zei in zijn korte reactie dat een voertuig met een diameter van 9 meter in de bestaande fabrieken past." maar toch bleef ik ergens op mijn honger zitten, afvragend op welke manier Musk het zelf verwoordde in zijn tweet. ;)