Windows 10 login

Pagina: 1
Acties:

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Het betreft een laptop Windows 10 Home NL.
Tot vandaag heerlijk inloggen zonder password.
Plotseling vroeg Windows om een password (wellicht na een automatische update)
De enige mogelijkheid om verder te gaan was een nieuw password aanmaken.
Nu wil ik dat password verwijderen en heb diverse sites met info daarover doorgespit.

Volgens een artikel is het enige wat ik moet doen deze optie afvinken " 'Users must enter a user name and password to use this computer': (In het Nederlands)

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.techadvisor.co.uk/cmsdata/features/3637669/remove_windows_password_login.jpg

Ik heb die optie helaas niet.

Als ik naar 'Aanmeldingsopties' ga dan staat bovenaan in het scherm "Verificatie is vereist als deze pc uit de slaapstand wordt gehaald. In het beveiligingsbeleid van deze pc is opgenomen dat u deze instelling niet kunt wijzigen."

Hoe/waar wijzig ik die instelling?
Andere oplossingen?

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46
Misschien een register instelling die heet AutoAdminLogon of iets dergelijks ?
Hier vul je gebruikersnaam, domein (computernaam) en Password in
Zijn 3 keys in het register

Check dit en help mee!

Verwijderd

Frubelaar schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:19:

Volgens een artikel is het enige wat ik moet doen deze optie afvinken " 'Users must enter a user name and password to use this computer': (In het Nederlands)

[afbeelding]
Bovenstaande is (zover ik weet nog steeds) op te roepen via "win key+r-control userpasswords2-enter"

• Frubelaar
DaMoUsYs schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:28:
Misschien een register instelling die heet AutoAdminLogon of iets dergelijks ?
Hier vul je gebruikersnaam, domein (computernaam) en Password in
Zijn 3 keys in het register
AutoAdminLogon gezocht en niet gevonden.

Met Google heb ik dit artikel gevonden: https://support.microsoft...utomatic-logon-in-windows

Is dat wat je bedoelt? Andere naam en maar 2 waardes.

• Frubelaar
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:09:
[...]

Bovenstaande is (zover ik weet nog steeds) op te roepen via "win key+r-control userpasswords2-enter"
Dat is juist. En ook via de gewone weg met de muis.

Het probleem is dat ik die optie niet kan afvinken omdat die optie niet in dat schermpje staat.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46
Frubelaar schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:13:
[...]

AutoAdminLogon gezocht en niet gevonden.

Met Google heb ik dit artikel gevonden: https://support.microsoft...utomatic-logon-in-windows

Is dat wat je bedoelt? Andere naam en maar 2 waardes.
Kijk eens naar Stap 8 ?
Daar staat toch AutoAdminLogon ?
dit is wel het artikel wat ik bedoel idd

[ Voor 4% gewijzigd door DaMoUsYs op 24-07-2017 19:33 ]

Check dit en help mee!

Verwijderd

Frubelaar schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:17:
[...]

Dat is juist. En ook via de gewone weg met de muis.

Het probleem is dat ik die optie niet kan afvinken omdat die optie niet in dat schermpje staat.
Net even getest met mijn HTPC Win10 Home, optie is aanwezig zonder en met een wachtwoord op het account.
Frubelaar schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:19:

Als ik naar 'Aanmeldingsopties' ga dan staat bovenaan in het scherm "Verificatie is vereist als deze pc uit de slaapstand wordt gehaald. In het beveiligingsbeleid van deze pc is opgenomen dat u deze instelling niet kunt wijzigen."
Denk dat het daar zit, aangezien ik (zodra ik een wachtwoord opgeef op de HTPC) daar wel kan kiezen voor "Nooit" (een wachtwoord vragen als de pc uit slaapstand komt.)

<edit>
Echter is de optie via "instellingen - Accounts - Aanmeldingsopties" alleen voor wachtwoord beheer als de pc uit slaapstand komt.
Voor het uitschakelen van wachtwoord bij inlog na boot moet je zijn bij de instelling uit je startpost of het register zoals @DaMoUsYs aangeeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 19:41 ]

• Frubelaar
Algemeen:
Ik zeg dus niet dat optie om aanmelden uit te schakelen niet bestaat. Die optie bestaat omdat verschillende websites de screenshot laten zien en het op mijn Win 7 identiek is.

Bij mij lijkt die optie vervangen door deze tekst in het rood
"Verificatie is vereist als deze pc uit de slaapstand wordt gehaald. In het beveiligingsbeleid van deze pc is opgenomen dat u deze instelling niet kunt wijzigen."

De laptop heeft altijd zonder password gewerkt en gisteren was dat plotseling anders. Het enige wat ik kan bedenken is dat een automatische update iets heeft gewijzigd.

@DaMoUsYs ik bedoelde dat ik AutoAdminLogon niet in registry kan vinden. Sorry voor de verwarring.
Ik ga je oplossing proberen als laaste redmiddel.
De reden is:

a] Ik wil weten hoe ik het beveiligsbeleid kan aanpassen. Een leermomentje dus.
b] Met jouw oplossing heeft de laptop nog steeds een wachtwoord. Als Windows dat plotseling weer gaat vragen kan dat problemen opleveren. *

*= Het is niet mijn laptop en de gebruiker is precies dat, een gebruiker. Een programma opstarten lukt en daar stopt alle kennis van Windows.
Gisteren dwong Windows dus een wachtwoord aan te maken. En dat wachtwoord moest ook complex zijn. Mijn vrees is heel simpel: Over een jaar vraagt Windows voor wat voor reden dan ook om het wachtwoord. Het wachtwoord is vergeten en en papiertje waarop het wachtwoord staat is kwijt.
Dus ik wil echt het wachtwoord 100% verwijderen of als alternatief extreem simpel zoals: "1"

Verwijderd

4 cijferige pin, een optie?

• Frubelaar
@Verwijderd

Misschien wel maar ik weet niet waar ik dat kan instellen.
Ik denk, voordat ik ook maar iets kan veranderen, het beveilingsbeleid aangepast moet worden.

En als ik het beveiligsbeleid kan vinden dan schakel ik wachtwoorden uit.

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12 15:27
Windows+R netplwiz invoeren

Verwijderd

Wellicht handig als je eerst de andere reacties leest, voordat je reageert.

netplwiz, komt bij hetzelfde uit als wat de TS al geprobeerd heeft.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:47
Heb je wel windows 10 pro ?

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12 15:27
Misschien dan netplwiz.exe even benaderen via system32 en rechtermuis uitvoeren als administrator..mea culpa Gero71 ik probeer alleen te helpen!
Pagina: 1