Toon posts:

Iiyama monitor drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ik mijn MA901U gebruik 2 verschillende soorten drivers gebruikt:
- Standaard Windows ME monitor drivers
- Iiyama Display Drivers (van de website)

Wat mij opvalt dat beide drivers niet super werken (voor mij dan).
1. Bij de standaard WinMe drivers kan de refresh-rate niet worden in gesteld (en dat is nodig)
2. Bij de Iiyama drivers loopt mijn beeld aan de bovenkant /\ en aan de onderkant \/ (wel bol zoals (), maar die knoppen zitten niet op mijn Keyboard).

Heeft iemand andere ervaringen met die Iiyama drivers of andere drivers die wel/niet goed werken?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Je moet gewoon de 'drivers' van IIyama gebruiken, want die van ME ondersteunen niet alle schermmodi van je monitor. En ook qua refresh kan je waarschijnlijk lang niet zo hoog komen.

Het is helemaal niet zo raar dat je scherm niet netjes is met de Iiyama INF-file. Waarschijnlijk gebruikt ie net een andere frequentieinstelling (ik heb soms 85Hz in Windows en 84Hz in Linux), en dan moet je gewoon met het menu van je monitor de geometrie instelleingen veranderen.

Doet dit op je gemak en met klein stapjes. Vrijwel elk scherm is bijna helemaal perfect vierkant te krijgen *D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 17:41 schreef Exirion het volgende:
Doet dit op je gemak en met klein stapjes. Vrijwel elk scherm is bijna helemaal perfect vierkant te krijgen *D
Soms ben je echt lang bezig je monitor echt goed te krijgen. Gelukkig maakt dat voor deze monitor dat niet uit, hij wordt namelijk omgeruild. Ik zou hem bij Iiyama volgende week omruilen maar ik was vergeten dat ik de hele week weg was.

Ik vindt het alleen gek dat die Iiyama drivers helemaal niet bij de monitor geleverd worden terwijl ze veel beter zouden moeten zijn qua weergave.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 07 juli 2001 18:04 schreef BlackOmega het volgende:
Ik vindt het alleen gek dat die Iiyama drivers helemaal niet bij de monitor geleverd worden terwijl ze veel beter zouden moeten zijn qua weergave.
Ik kreeg een diskette bij m'n Iiyama scherm :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb een A705MT en me beeld loopt een beetje zo (iets minder extreem als hieronder gedetailleerd is getekend :) )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
         _  
 ___________/ |
|        |
|        |
|        |
|        |
|        |
|_____________|

:?

• ubermaestro
Op zaterdag 07 juli 2001 18:07 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik kreeg een diskette bij m'n Iiyama scherm :?
Ik heb hier twee Iwo jima's staan: een oude 17" en een nieuwe 17", en bij me oude kreeg ik wel een diskette driver :? , maar goed wat zijn we zonder internet en GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 18:27 schreef ubermaestro het volgende:
Ik heb een A705MT en me beeld loopt een beetje zo (iets minder extreem als hieronder gedetailleerd is getekend :) )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
         _  
 ___________/ |
|        |
|        |
|        |
|        |
|        |
|_____________|

:?
Zo'n soort afwijking heeft mijn schrem ook, maar dan van rechts naar links (aan de bovenkant)
code:
1
2
3
4
5
6
7
 |       |
 |       |
 |_____________|

Maar ik mag hem nu bij Iiyama omruilen (alleen jammer dat ik pas over 1,5 weken tijd heb). Ik ga langs Oude Meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 18:29 schreef ubermaestro het volgende:
Ik heb hier twee Iwo jima's staan: een oude 17" en een nieuwe 17", en bij me oude kreeg ik wel een diskette driver :? , maar goed wat zijn we zonder internet en GoT :)
Waar zouden we zijn zonder Internet? Een bedrijf die een bepaald produkt verkoopt dat totaal niks met internet te maken heeft, zou er niet van uit moeten gaan dat men de benodigde software maar download. Ze verkopen monitoren en geen webcams' of zo!

• ubermaestro
Op zaterdag 07 juli 2001 22:17 schreef BlackOmega het volgende:

[..]

Waar zouden we zijn zonder Internet? Een bedrijf die een bepaald produkt verkoopt dat totaal niks met internet te maken heeft, zou er niet van uit moeten gaan dat men de benodigde software maar download. Ze verkopen monitoren en geen webcams' of zo!
Een modemfabrikant :P :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 00:25 schreef ubermaestro het volgende:
Een modemfabrikant :P :+
Dat zou helemaal leuk zijn!

1. Plaats de modem in uw computer
2. Installeer de drivers( * )

Let op!: U kan niet internetten voordat u de drivers( * ) van de modem heeft geinstalleerd.

* De drivers moet u van onze website downloaden.

Verwijderd

Ik heb die IIyama drivers ook moet downloaden,kunnen ze bij een monitor nog geen eens een diskettje van een gulden doen

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Er zat bij die van mij een diskette met de drivers.
Heb de VM Pro 410

And The Only One

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 22:11 schreef BlackOmega het volgende:

[..]

Zo'n soort afwijking heeft mijn schrem ook, maar dan van rechts naar links (aan de bovenkant)
code:
1
2
3
4
5
6
7
 |       |
 |       |
 |_____________|

Maar ik mag hem nu bij Iiyama omruilen (alleen jammer dat ik pas over 1,5 weken tijd heb). Ik ga langs Oude Meer.
Zit er ergens een speaker ofzow? dat trekt het beeld aan nl. heb ik ook een sgehad zonder dat ik het doorhad

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 20:03 schreef Cartman! het volgende:

[..]

Zit er ergens een speaker ofzow? dat trekt het beeld aan nl. heb ik ook een sgehad zonder dat ik het doorhad
Nee, er zitten geen direct aanwijsbare magnetische velden in de buurt (mooi gezegd he!?).

En ik heb op die plek in totaal 4 monitoren gehad en geen van die hadden ergens last van. Plus het feit dat het probleem gekomen is na een afstelling door Iiyama ligt het aan de monitor.

Ik heb er zelf nog een andere PC en een laptop aan gehangen en daar was de afwijking ook.

Verwijderd

Ik gebruik helemaal geeen drivers onder win2k voor mijn monitor! Is het beter om die drivers te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 21:12 schreef tineau het volgende:
Ik gebruik helemaal geeen drivers onder win2k voor mijn monitor! Is het beter om die drivers te gebruiken?
Likt mij dat de Iiyama drivers beter zijn dan de standaard windows drivers (refresh-rate e.d.).

Alleen bij WIndowsNT en MAC-OS is het niet echt nodig de Iiyama drivers te gebruiken (staat op de .nl site)

• ubermaestro
Op zondag 08 juli 2001 20:03 schreef Cartman! het volgende:

[..]

Ja ik heb een 5.1 setje er staan er 2 links en rechts, boven op, maar als ik daarmee ga schuiven verandert het nie. Wel staat er een subwoofer rechtsboven, dus ik denk dat het daaraan ligt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 23:11 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Ja ik heb een 5.1 setje er staan er 2 links en rechts, boven op, maar als ik daarmee ga schuiven verandert het nie. Wel staat er een subwoofer rechtsboven, dus ik denk dat het daaraan ligt
Die 5.1 (Creative zeker?) zijn magnetisch afgeschermd. Dat is speciaal gedaan om ze naast monitoren te kunnen plaatsen. Als die subwoofer bij de set hoort dan zal deze vast ook magnetisch afgeschremd zijn (maar uit economische overwegingen kunnen ze dat wel eens "vergeten" zijn).

Mocht hij niet speciaal voor de PC zijn gemaakt dan zal de subwoofer niet magnetisch afgeschermd zijn.

• ubermaestro
Op maandag 09 juli 2001 00:28 schreef BlackOmega het volgende:

[..]

Die 5.1 (Creative zeker?) zijn magnetisch afgeschermd. Dat is speciaal gedaan om ze naast monitoren te kunnen plaatsen. Als die subwoofer bij de set hoort dan zal deze vast ook magnetisch afgeschremd zijn (maar uit economische overwegingen kunnen ze dat wel eens "vergeten" zijn).

Mocht hij niet speciaal voor de PC zijn gemaakt dan zal de subwoofer niet magnetisch afgeschermd zijn.
Jep Creative :) (toevallig naar me system specs gekeken ?)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 00:54 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Jep Creative :) (toevallig naar me system specs gekeken ?)
Nope...niet naar je specs gekeken, maar die 5.1 speakerset van Creative is volgens mij 1 van de best verkochte en dus bekenste speakersets voor de PC.
Pagina: 1