Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe en oude game PC samenstellen...?

Pagina: 1
Acties:

• DP18Joey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo,

Graag zou ik jullie hulp kunnen gebruiken bij een nieuwe samenstelling voor mijn PC.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een hardcore gamer, op het moment speel ik Black Desert Online (MMO) en ga ik waarschijnlijk alle grote games die binnenkort gereleased worden ook spelen. Zoals Destiny 2, Monster Hunter en etc. Ook download ik redelijk veel films en series. Heb af en toe meer dan 1 grote game geinstalleerd.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Op het moment heb ik een budget van 800 +/-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderdelen die ik mee neem:

H110M-S2H GIGABYTE.
Intel Core i5 6600 (neem ik mee totdat ik weer genoeg geld heb voor een upgrade).
1x HyperX 8 GB DDR4-2133 (hier wil ik graag 2x 8GB van maken)
1x Intel 330 120GB SSD
1x Hit 500 GB HDD SAT2 HDP725050 (kon geen link vinden)

pricewatch: Intel 330 120GB

pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H

pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe videokaart.
Een nieuwe voeding (oude voeding is kapot).
Een nieuw moederboard ALS dat aangeraden word.
Een HDD 1TB of SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had zelf naar wat benchmarks en mijn budget gekeken en zat te denken aan de EVGA GTX GFORCE 1070.
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0

Ik wil geen AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb 2 beeldschermen van BenQ (beiden 60hz), 1 met HDMI 1080p en 1 met DVI aansluiting zonder HDMI. Ik game op het HDMI scherm en kijk stream/films TIJDENS het gamen op me DVI scherm. Het is dus van belang dat ik zonder probleem stream kan kijken terwijl ik aan het gamen ben.

Graag zou ik ook een stille pc hebben, aangezien die nu redelijk wat lawaai maakt en ik er gek van word.

Ik ga W10 Pro gebruiken.

Ga je overklokken?
Nee, want ik heb er geen verstand van.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop graag dat jullie mij kunnen vertellen wat ik nodig heb en ook waarom. Is mijn moederboard wel goed/snel genoeg? Heb ik meer SSD/HDD nodig? Welke voeding heb ik nodig en hoeveel watt? Is het verstandig om een snellere i7 te halen of moet ik mijn i5 overclocken?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Joey v/d Wildenberg

Verwijderd

Moederbord is prima voor die cpu.

Alle mainstream videokaarten zijn op dit moment erg oninteressant geprijsd. De door jou aangegeven kaart is niet eens leverbaar wat geldt voor alle GTX 1070 kaarten. Een normale prijs is rond de €450,-. Als je ziet dat een populaire MSI pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G al ruim boven de 600 zit vind ik het eind zoek. De meest interessante koop is op dit moment een nieuwe GTX 1050 Ti of een gebruikte GTX 970 voor <€200,-. De rest is veel te duur.

Als voeding is voor een systeem met GTX 1070 een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W voldoende. Wil je wat hogere kwaliteit dan kom je bij een pricewatch: Corsair Vengeance 400W uit. Iets meer vermogen en goede kwaliteit heb je met een pricewatch: Corsair TX550M V2.

Welke software gebruik je voor streamen?

Welke behuizing heb je?

• DP18Joey
Maar hoelang zal een 1050 ti / gtx 970 langer meegaan dan een 1070 gaming? Ik zou namelijk wel minimaal 2 jaar mee willen gaan met de games.

Hoelang zal het duren voordat de 1070 goedkoper word?

Zelf stream ik niet maar kijk ik wel graag stream/films tijdens het gamen op me tweede scherm.

Dit is de behuizing die ik heb:
https://www.alternate.nl/...zing/html/product/1185283

Verwijderd

Die kaarten gaan niet langer mee dan een 1070, integendeel. Hoeft ook niet want ze kosten minder dan 1/3 van de 1070.

Een 1070 wordt pas weer goedkoper als de miners uitgemined zijn en de voorraden weer op peil.

2e scherm lekker aansluiten op het moederbord. De igpu zit anders toch maar te niksen. Wel de igpu op enable zetten in het bios.

• DP18Joey
Oh damn je kan een scherm op de moederboard aansluiten dat wist ik niet! Handig! Hmm zou het verstandig voor mij zijn om te wachten tot de prijzen zijn gedropped?

Verwijderd

Voor een GTX 1060/1070 is dat wel aan te raden.

• DP18Joey
Een vriend heeft me net deze kaart aangeboden Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming - OC Edition voor 350 euro. Is dat een goede kaart? Zit er veel verschil in tussen die en de 1070 MSI?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
De 1070 G1 Gaming is best prima. Het is niet dé stilste 1070 die er is maar er is verder weinig mis mee.

Verwijderd

Prima kaart, mooie prijs. Meteen doen.

• DP18Joey
Zit er veel verschil in kwa performance tussen de kaarten?
Pagina: 1