Hallo,
Graag zou ik jullie hulp kunnen gebruiken bij een nieuwe samenstelling voor mijn PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een hardcore gamer, op het moment speel ik Black Desert Online (MMO) en ga ik waarschijnlijk alle grote games die binnenkort gereleased worden ook spelen. Zoals Destiny 2, Monster Hunter en etc. Ook download ik redelijk veel films en series. Heb af en toe meer dan 1 grote game geinstalleerd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op het moment heb ik een budget van 800 +/-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderdelen die ik mee neem:
H110M-S2H GIGABYTE.
Intel Core i5 6600 (neem ik mee totdat ik weer genoeg geld heb voor een upgrade).
1x HyperX 8 GB DDR4-2133 (hier wil ik graag 2x 8GB van maken)
1x Intel 330 120GB SSD
1x Hit 500 GB HDD SAT2 HDP725050 (kon geen link vinden)
pricewatch: Intel 330 120GB
pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe videokaart.
Een nieuwe voeding (oude voeding is kapot).
Een nieuw moederboard ALS dat aangeraden word.
Een HDD 1TB of SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had zelf naar wat benchmarks en mijn budget gekeken en zat te denken aan de EVGA GTX GFORCE 1070.
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0
Ik wil geen AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb 2 beeldschermen van BenQ (beiden 60hz), 1 met HDMI 1080p en 1 met DVI aansluiting zonder HDMI. Ik game op het HDMI scherm en kijk stream/films TIJDENS het gamen op me DVI scherm. Het is dus van belang dat ik zonder probleem stream kan kijken terwijl ik aan het gamen ben.
Graag zou ik ook een stille pc hebben, aangezien die nu redelijk wat lawaai maakt en ik er gek van word.
Ik ga W10 Pro gebruiken.
Ga je overklokken?
Nee, want ik heb er geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop graag dat jullie mij kunnen vertellen wat ik nodig heb en ook waarom. Is mijn moederboard wel goed/snel genoeg? Heb ik meer SSD/HDD nodig? Welke voeding heb ik nodig en hoeveel watt? Is het verstandig om een snellere i7 te halen of moet ik mijn i5 overclocken?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Joey v/d Wildenberg
Graag zou ik jullie hulp kunnen gebruiken bij een nieuwe samenstelling voor mijn PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een hardcore gamer, op het moment speel ik Black Desert Online (MMO) en ga ik waarschijnlijk alle grote games die binnenkort gereleased worden ook spelen. Zoals Destiny 2, Monster Hunter en etc. Ook download ik redelijk veel films en series. Heb af en toe meer dan 1 grote game geinstalleerd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op het moment heb ik een budget van 800 +/-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderdelen die ik mee neem:
H110M-S2H GIGABYTE.
Intel Core i5 6600 (neem ik mee totdat ik weer genoeg geld heb voor een upgrade).
1x HyperX 8 GB DDR4-2133 (hier wil ik graag 2x 8GB van maken)
1x Intel 330 120GB SSD
1x Hit 500 GB HDD SAT2 HDP725050 (kon geen link vinden)
pricewatch: Intel 330 120GB
pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe videokaart.
Een nieuwe voeding (oude voeding is kapot).
Een nieuw moederboard ALS dat aangeraden word.
Een HDD 1TB of SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had zelf naar wat benchmarks en mijn budget gekeken en zat te denken aan de EVGA GTX GFORCE 1070.
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0
Ik wil geen AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb 2 beeldschermen van BenQ (beiden 60hz), 1 met HDMI 1080p en 1 met DVI aansluiting zonder HDMI. Ik game op het HDMI scherm en kijk stream/films TIJDENS het gamen op me DVI scherm. Het is dus van belang dat ik zonder probleem stream kan kijken terwijl ik aan het gamen ben.
Graag zou ik ook een stille pc hebben, aangezien die nu redelijk wat lawaai maakt en ik er gek van word.
Ik ga W10 Pro gebruiken.
Ga je overklokken?
Nee, want ik heb er geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop graag dat jullie mij kunnen vertellen wat ik nodig heb en ook waarom. Is mijn moederboard wel goed/snel genoeg? Heb ik meer SSD/HDD nodig? Welke voeding heb ik nodig en hoeveel watt? Is het verstandig om een snellere i7 te halen of moet ik mijn i5 overclocken?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Joey v/d Wildenberg