Mijn vraag
Ik zit (nog) op een studentenvereniging. Voor het delen van bestanden word Dropbox gebruikt. Er wordt een gedeelde map aangemaakt, deze wordt gedeeld met de mensen waarmee er samengewerkt wordt (in een commissie of bestuur) en zo heeft iedereen de beschikking over de bestanden die nodig zijn.
Dit heeft een aantal jaar goed gelopen, maar wanneer sommigen in meerdere besturen of commissies deelnemen is de Dropbox opslagruimte te klein. Daarom zijn wij op zoek naar een alternatief. Dit is echter niet gemakkelijk. Het voordeel van Dropbox was dat iedereen een account kon aanmaken en zelf op zijn/haar emailadres toegevoegd kan worden. De mappen worden dan aan dat betreffende account gekoppeld zodat je met één account toegang hebt tot de verschillende mappen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment wordt Dropbox gebruikt. Onze website draait WordPress maar hier is geen plaats voor het stallen van x gb ruimte.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie ik een bepaalde optie over het hoofd, denk ik te moeilijk of is dit een gat in de markt?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in mijn verhaal en dat het helder is wat we zoeken.
Ik zit (nog) op een studentenvereniging. Voor het delen van bestanden word Dropbox gebruikt. Er wordt een gedeelde map aangemaakt, deze wordt gedeeld met de mensen waarmee er samengewerkt wordt (in een commissie of bestuur) en zo heeft iedereen de beschikking over de bestanden die nodig zijn.
Dit heeft een aantal jaar goed gelopen, maar wanneer sommigen in meerdere besturen of commissies deelnemen is de Dropbox opslagruimte te klein. Daarom zijn wij op zoek naar een alternatief. Dit is echter niet gemakkelijk. Het voordeel van Dropbox was dat iedereen een account kon aanmaken en zelf op zijn/haar emailadres toegevoegd kan worden. De mappen worden dan aan dat betreffende account gekoppeld zodat je met één account toegang hebt tot de verschillende mappen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment wordt Dropbox gebruikt. Onze website draait WordPress maar hier is geen plaats voor het stallen van x gb ruimte.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Stack van TransIP.
- [i]Voordelen:[/i] [list]
- Veel opslagruimte
- Gratis tot 1 TB
- Makkelijke webinterface
- [/list] [i]Nadelen:[/i] [list]
- Gebruikers moeten handmatig aangemaakt worden, en toegewezen worden aan een bepaalde map. Bij het wisselen van commissies moeten de oude door de beheerder van het account ontkoppeld worden en de nieuwe weer toegewezen worden. Dit is erg omslachtig.
- [/list]
- Sync
- Iedereen kan zelf account aanmaken, decentraal beheer. De eigenaar kan de map aanmaken (of overnemen van vorige commisie) en gebruikers toevoegen
- Meer opslagruimte als Dropbox
- Zelfde workflow als Dropbox
- Tijdelijk uitstel, 3GB erbij is na een jaar (of 2) ook vol, waarna je tegen hetzelfde probleem aanloopt
- [/list]
- Dropbox Plus
- Zelfde workflow
- Meer opslagruimte
- Iedere gebruiker moet voor zichzelf betalen, gebruikers zijn dus minder geneigd om belangrijke bestanden te delen;
- Prijzig, 100 euro per jaar of 10 euro per maand is te duur.
- [/list]
Zie ik een bepaalde optie over het hoofd, denk ik te moeilijk of is dit een gat in de markt?
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben in mijn verhaal en dat het helder is wat we zoeken.