Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat mijn Sony Xperia Z2 inmiddels ruim 3 jaar is ben ik al een aantal maanden op zoek naar een vervanger. De 2 belangrijkste zaken die het toestel moet hebben zijn dual-sim en waterdicht (ip68) zijn.
- Waarom waterdicht? Wegens mijn werk en vrije tijd veel met water te maken. Dit is de reden waarom de Z2 het al zolang doet.
- Waarom dual-sim? Geen behoefte om 5 dagen in de week met 2 toestellen in mijn broekzak rond te lopen (werk & privé nummer).
Overige wens is minimaal 5,2" scherm en rond de €500,-. Niet te lage specs zodat die ook 2 a 3 jaar mee kan.

Na zoeken krijg je dus wel een aantal toestellen zoals de Samsung s7 edge dual en Sony Xperia XZs dual, maar de combo waterdicht (met IP68) en dual-sim is vrij zeldzaam.

Heeft 1 van jullie advies of het liefste zelfs ervaring ermee?
Ik hoor het graag van jullie!

Grtz, Steven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 17:25 ]

Alle reacties

Verwijderd

De S7 is waterdicht. Die van mij heeft heel vorig zomervakantie onder water in zee en zwembad gezeten, zonder problemen. En die is er in dual sim.

De S8 is/komt er ook in dual sim.

Sony heb ik al een tijd niet meer bijgehouden, maar als dat zo'n 'waterdicht met klepjes' geval is zou ik hem dood nog niet willen hebben.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
S8 dual sim is er al hoor

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:42:
De S7 is waterdicht. Die van mij heeft heel vorig zomervakantie onder water in zee en zwembad gezeten, zonder problemen. En die is er in dual sim.

De S8 is/komt er ook in dual sim.

Sony heb ik al een tijd niet meer bijgehouden, maar als dat zo'n 'waterdicht met klepjes' geval is zou ik hem dood nog niet willen hebben.
De Sony Z2 die ik nu heb is inderdaad waterdicht met klepjes, maar werkt prima tot op heden. De klepjes bij de Sony Z3 van mijn vrouw hebben het echter al wel begeven.

Ik zat zelf al te neigen naar Samsung S7, maar in die tijd (met de Samsung S4 en S5) stond er verschrikkelijk veel bloatware op die niet uit te zetten was... hoe is dat inmiddels? Wat ik lees overal is dat de appjes los van elkaar uit te schakelen zijn, maar de "saus" van Samsung kan niet uit.

Verwijderd

Samsung gebruikt inderdaad afwijkende vormgeving. Alleen kun je je dan afvragen wat afwijkend is. Voor zover ik weet is Samsung op het gebied van Android toestellen ruimschoots marktleider. Wijkt Samsung dan af, of de rest?

Wat er aan bloatware opstaat is meer van je provider afhankelijk, en is altijd vanaf te komen middels custom roms.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:15:
Samsung gebruikt inderdaad afwijkende vormgeving. Alleen kun je je dan afvragen wat afwijkend is. Voor zover ik weet is Samsung op het gebied van Android toestellen ruimschoots marktleider. Wijkt Samsung dan af, of de rest?

Wat er aan bloatware opstaat is meer van je provider afhankelijk, en is altijd vanaf te komen middels custom roms.
Voor de Z2 had ik een Samsung Nexus welke heel goed beviel. Die bleef ook snel na een paar jaar en de nieuwe Android versies. Nog altijd jammer dat hij zijn waterdoop niet heeft overleefd...

Provider afhankelijk word de nieuwe in ieder geval, zit bij Simyo op dit moment.
Custom Rom hoeft dan ook weer niet, als het maar niet hinderlijk is of duidelijk vertraging merkbaar is. Aan de andere kant, alles is sneller dan die Z2 die ik nu heb.

Het is trouwens wel bijzonder dat de S7 Dual-Sim niet in de Pricewatch staat ;)

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
LG G6

Zelf (en vele anderen op tweakers.net) net gekocht via: https://www.eglobalcentral.eu/ voor zo'n € 370,-

IP 68, dualsim + imo erg mooie telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door P107 op 24-07-2017 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
P107 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:46:
LG G6

Zelf (en vele anderen op tweakers.net) net gekocht via: https://www.eglobalcentral.eu/ voor zo'n € 370,-

IP 68, dualsim + imo erg mooie telefoon.
Bedankt voor de tip, deze had ik nog niet langs zien komen. Ook een leuk bedrag!
Alleen jammer dat er een Snapdragon 801 in zit, welke niet op de support lijst van Android Nougat staat... Als ik er weer zoveel jaar mee wil doen, wil ik niet met een achterstand beginnen..

• P107
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:29:
[...]

Bedankt voor de tip, deze had ik nog niet langs zien komen. Ook een leuk bedrag!
Alleen jammer dat er een Snapdragon 801 in zit, welke niet op de support lijst van Android Nougat staat... Als ik er weer zoveel jaar mee wil doen, wil ik niet met een achterstand beginnen..
Het heeft een snapdragon 821, geen 801. Geen idee of dat dan wat uitmaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
P107 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:50:
[...]

Het heeft een snapdragon 821, geen 801. Geen idee of dat dan wat uitmaakt :)
Oke, te snel beoordeeld... de review op tweakers gaf dat aan... maar bij de specs en op de site van LG is het idd de 821. Verder is het een mooi ding die LG G6 h870ds.

Ik moet zeggen dat bij die eGlobalCentral wat alarmbellen gaat rinkelen... ruim 100 euro goedkoper dan waar dan ook en je word dood gegooid met pop-ups... en de stortvloed met negatieve reviews helpt ook niet echt...

• P107
Kijk de topics hier op de site over de G6. Daar vind je veel positieve reacties van andere tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een aantal mooie opties gezien.. Jammer dat ze allemaal zo slecht te leveren zijn via erkende betrouwbare nederlandse (web)winkels...
Alleen dmv import door sites die allemaal niet al te beste reviews hebben.
Pagina: 1