Western Digital Sata connector ziet er vreemd uit

Pagina: 1
Acties:

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hello! Enige tijd geleden hebben we bij een klant een nieuwe QNAP geplaatst met daarin 4x Western Digital Red edition 4TB schijven. Nu is er een schijf uit de RAIDset gevallen dus die hebben wij vervangen voor een nieuwe. Nu we de disk testen lijkt het alsof er helemaal niets mis is met die disk die we eruit hebben gehaald.

Wat me wel opvalt is dat de Sata connector er wat vreemd uit ziet, weet iemand of dat hoort of dat dit gewoon een productiefoutje is? Het lijkt mij dat ie minder goed contact maakt als ie niet 100% recht zit.

Afbeeldingslocatie: http://metallicelmo.com/Pictures/Sata-WD.png

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:21
Hoort zo, zie er niets bijzonders aan! :)

My favorite programming language is solder.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik zie hier inderdaad niets vreemds aan. Maar als je het zeker wilt weten kan je deze natuurlijk naast een van de andere disks houden. (wel even wachten tot het rebuilden klaar is voordat je er nog 1 uit haalt ;) )

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• metallicelmo
Ja die Sata connectoren van oudere disken zien er fysiek anders uit. de pinnetjes zijn iets breder namelijk

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:21
De verschillende lengte pinnen is voor hot-swap/hot-plug.

My favorite programming language is solder.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
metallicelmo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:41:
Ja die Sata connectoren van oudere disken zien er fysiek anders uit. de pinnetjes zijn iets breder namelijk
Die van de meeste disken ziet er meer uit als de power connector kwa contact puntjes bedoel je? De sata kabel of de connector waar je de disk indrukt gaat ver genoeg over de connector heen om te voorkomen dat dit scheef kan gaan zitten.

Daarbij zitten de disks in een houder\slede dus scheef inserten is onmogelijk?!

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• metallicelmo
Dan zal het wel goed zitten, we melden de disk voor de zekerheid maar aan voor garantie, 5 jaar zit er op

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

metallicelmo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:07:
Dan zal het wel goed zitten, we melden de disk voor de zekerheid maar aan voor garantie, 5 jaar zit er op
Een WDC aanmelden voor garantie? Bedoel je nou dat je de disk vervangen wil hebben? Zonder aanwijsbare reden, zal WDC die claim niet aannemen.

Wat is er precies mis met de disk, hoe is dat geconstateerd en op welke manier denk je hierop garantie te kunnen aanmelden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• metallicelmo
MAX3400 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:09:
[...]

Een WDC aanmelden voor garantie? Bedoel je nou dat je de disk vervangen wil hebben? Zonder aanwijsbare reden, zal WDC die claim niet aannemen.

Wat is er precies mis met de disk, hoe is dat geconstateerd en op welke manier denk je hierop garantie te kunnen aanmelden?
Ja dat is een goede vraag, de QNAP gaf aan disk error replace disk. We hebben voor de zekerheid een nieuwe besteld en die erin gezet omdat de data belangrijk is. Oude schijf meegenomen maar hier aan een pc gekoppeld en geformatteerd, lijkt niets mis mee te zijn..... Idee was om deze disk aan te melden en de disk die je terug krijgt als reserve in de serverruimte te leggen voor het geval er ooit nog een disk uitvalt

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
WD diag draaien en full test laten doen. Kan zomaar alleen komen door een bad sector die inmiddels replaced is waardoor het probleem is opgelost.

Crystal Disk info geeft ook SMART waardes weer.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
metallicelmo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:22:
[...]

Ja dat is een goede vraag, de QNAP gaf aan disk error replace disk. We hebben voor de zekerheid een nieuwe besteld en die erin gezet omdat de data belangrijk is.
Iets in deze zin vertelt mij dat er GEEN BACKUPS worden gemaakt. Klopt dit? Zo ja, ga dat eens heul snel doen!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TommyboyNL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:54:
[...]

Iets in deze zin vertelt mij dat er GEEN BACKUPS worden gemaakt. Klopt dit? Zo ja, ga dat eens heul snel doen!
Iets vertelt me ook dat er geen monitoring is; als er 2 disks tegelijk uitvallen of binnen een kort interval (weekendje stroomstoring), dan is ook alles weg en ligt die ene disks mooi op de plank onnodig stof te vangen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1