Advies gevraagd: eenvoudige betaalbare printer voor senior.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxford bastard
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10-2021
Mensen, ik ben op zoek naar een simpele printer voor mijn vader. 1tje die alleen print in zwart als dat kan. Zo min mogelijk gezeik met die cartridges. Voorkeur draadloos maar die moet wel echt goed werken. Hij print niet zoveel dus ik weet niet of er tegenwoordig anti uitdrogings cartridges zijn ofzo? Ook hoeft de printer niet heel snel te printen. Prijs maximaal 200 euro. Alle suggesties zijn welkom. Bvd

...

...

Beste antwoord (via oxford bastard op 24-07-2017 17:57)

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 13:39

pmeter

Poes!

Ik zou voor een instapmodel laserprinter gaan. Die vallen binnen het budget, raken niet uitgedroogd en zijn het goedkoopst per A4.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 14:35
Suggestie 1: categorie: Printers

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• pmeter

pmeter

Poes!

Ik zou voor een instapmodel laserprinter gaan. Die vallen binnen het budget, raken niet uitgedroogd en zijn het goedkoopst per A4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

pmeter schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:18:
Ik zou voor een instapmodel laserprinter gaan. Die vallen RUIM binnen het budget, raken niet uitgedroogd en zijn het goedkoopst per A4.
Dat wilde ik ook adviseren.
Alleen wist niet zeker of toners konden uitdrogen dus was aan het zoeken gegaan.

edit:
Het ligt er aan of u een toner in gebruik heeft in de printer of in bewaring heeft als reserve.
Een toner is maximaal één jaar houdbaar wanneer u deze buiten de printer bewaard. In gebruik hangt het af van de frequentie van het gebruik. De toner functioneert alleen als de rubberen rollen en tandwielen goed werken en draaien. Deze belangrijke onderdelen van de toner doen dit zolang ze vochtig van de inkt blijven. Wanneer deze indrogen gaat u merken dat de toner niet meer goed functioneert.
bron: http://www.dekantoorvakha...ridges-en-toner-houdbaar/

[ Voor 46% gewijzigd door Technomania op 24-07-2017 16:28 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb goed ervaringen met Brother instap laserprinters. Verbruikskosten vallen erg mee, nieuwe toner kost tussen de 10 en 30 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmeter

pmeter

Poes!

Voor zover ik weet is toner gewoon poeder en dat droogt niet uit. Het hierboven weergegeven bericht van de kantoorvakhandel kan ik daarom niet volgen.
Mijn indruk is dat een toner-cassette ook bij weinig gebruik blijft werken tot het ding leeg is. Ik zit nu zelf op 2,5 jaar met dezelfde toner.

[ Voor 19% gewijzigd door pmeter op 24-07-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
Xinix03: dankjewel voor de link. Scheelt heel wat zoekwerk en geklik..
Jouw suggestie ga ik gebruiken nadat ik de adviezen van de rest heb gelezen:)

Kijk, meteen de juiste antwoorden op mijn vragen.

Techno: ik zie op die site ook staan dat de laser toners niet kunnen uitdrogen dus das dubbel duidelijk. Had al zon brother printer in gedachte die je veel op kantoren ziet. Allemaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@oxford bastard is een kleurenprinter echt "teveel poespas"? Wellicht vindt je vader het leuk om zo af en toe eens een familiefoto uit te printen. Dat zelf kunnen is minder werk dan het naar een fotodienst brengen/mailen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 10:14

FeaR

In GoT we trust

CEA is niet de plek voor printers, printers vallen onder Harde waren

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943161

Het beste advies is al gegeven; een instap-laserprinter. Dat verhaal dat toner 1 jaar houdbaar zou zijn, is quats. De 12 jaar oude laserprinter die ik uit de nalatenschap van m'n ouders kreeg, en al 5 jaar op zolder stond, werkte nog steeds prima.

Anders kun je ook een matrixprinter overwegen. Afhankelijk van het type lint, drogen die ook niet uit.

pricewatch: Epson LX-350 EU 220V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
Jorgen schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:44:
@oxford bastard is een kleurenprinter echt "teveel poespas"? Wellicht vindt je vader het leuk om zo af en toe eens een familiefoto uit te printen. Dat zelf kunnen is minder werk dan het naar een fotodienst brengen/mailen.
Ik bedoel meer dat kleuren cartridges vaak onnodig zijn. Aangezien hij alleen het broodnodige print en ik hem voor geen mogelijkheid krijg uitgelegd hoe je printvriendelijk moet printen.Sommige dingen dringen gewoon niet door weet je wel;) En een toner is veel makkelijker. Had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@oxford bastard Je kunt overigens in je printerinstellingen standaard de boel op eco-modus zetten. Als je in Word ook nog standaard een besparend lettertype kiest, dan heb je die zorgen al niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
@Jorgen klopt. Maar gewoon geen kleur:)

Edit: @ mods. Sorry las Consumenten Aankoopadvies lol.

Zit niet heel vaak in dit gedeelte zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@oxford bastard Niet dat ik hem perse aan de kleurenprinter wil helpen hoor ;) maar als je het gemakkelijk kunt maken voor hem, wordt het misschien wel een optie. Ouders die ineens zelfstandig iets kunnen op de pc, die zijn hartstikke blij en dankbaar. Ik heb het gezien met mijn eigen moeder. Een tijdje geholpen en ineens kon ze zelf mailen, sms'en en skypen.

Ik weet niet of het 1-instelling-for-all is, maar wellicht is het zo in te stellen dat in Word altijd alles in zwart-wit-eco is; inclusief het lettertype en dat in zijn favoriete fotoviewer de printstand standaard netjes in kleur is. Dan hoeft hij daarna niks meer te doen en dat is fijn.

Als dat niet lukt; inderdaad lekker bij de zwart-witprinter blijven, of helpen waar nodig.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Anoniem: 943161 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:56:

Anders kun je ook een matrixprinter overwegen. Afhankelijk van het type lint, drogen die ook niet uit.

pricewatch: Epson LX-350 EU 220V
Dat die nog gewoon te koop zijn 🙈

Zou overigens wel overwegen om eentje te nemen die via WiFi of UTP kam verbinden en misschien ook wel scan/kopieer functie geeft.

Dat laatste is mooi meegenomen en dat eerste zorgt ervoor dat je ook vanaf mobiele apparaten kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Sethro schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:38:
[...]

Dat die nog gewoon te koop zijn 🙈

Zou overigens wel overwegen om eentje te nemen die via WiFi of UTP kam verbinden en misschien ook wel scan/kopieer functie geeft.

Dat laatste is mooi meegenomen en dat eerste zorgt ervoor dat je ook vanaf mobiele apparaten kan printen.
Industrie ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

26779

Ik ga helemaal mee met het advies om voor een instap Brother laserprinter te gaan.
pricewatch: Brother HL-L2340DW heeft daarbij ook nog de mogelijkheid om via WiFi te printen. Als jij dat voor hem installeert, dan heeft je vader er geen omkijken meer naar.
Iets meer mogelijkheden heeft de pricewatch: Brother DCP-L2540DN
Die kan ook scannen en heeft daarbij ook nog een bekabelde netwewrk adapter. Die laatste heb ik zelf al 2+jaar tot alle tevredenheid staan.
Bij 123-inkt is een toner voor ongeveer 30Euro te koop. Ik ben na ruim 2 jaar net aan mijn 2e toner toe.

[ Voor 7% gewijzigd door 26779 op 24-07-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
@Jorgen Dat wil je wel haha. Ik snap helemaal wat je zegt hoor. Ik heb hem o.a met veel plezier leren internetten. Computer aan, op internet komen, computer uit. Laten we het niet moeilijker maken dan nodig is.

@Sethro Wifi is erg handig idd. Draadloos en usbkabel ondersteuning zou nog beter zijn. Maar we houden het alleen bij printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@oxford bastard :) goed zo

Pagina: 1