[Outlook 2010] CryptoAPI Private Key popup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Recent is mijn PC gereimaged, en dus heb ik mijn private certificate opnieuw moeten installeren. Dat ging prima vanaf de backup, en dus heb ik mijn mail, net als hiervoor, ingesteld om al mijn mail te ondertekenen met mijn digital signature. Echter, telkens wanneer ik een mail wil sturen krijg ik de volgende melding:

CryptoAPI Private Key popup

En dus moet ik telkens mijn wachtwoord invoeren om een mail te kunnen sturen. Erg vervelend, en dit was voorheen niet het geval. Hoe kan ik hier omheen? Ik heb al e.e.a. gezocht op het Internet maar kom er niet uit. Heb bv. reeds enkele keren mijn certificaat opnieuw geïnstalleerd vanuit Windows Explorer zoals hier en daar op websites gesuggereerd werd, echter baat dat niets.

Alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 24-07-2017 15:15 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Anyone please? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mogelijk heb je bij het importeren van de .pfx gekozen voor hoge security. Dan moet inderdaad iedere keer als het certificaat wordt gebruikt een bevestiging worden gegeven. Met een iets lagere security-setting (en er zijn er maar twee) neemt Outlook aan dat diegene die een mail typt ook diegene is van wie het certificaat is.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Jester-NL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:31:
Mogelijk heb je bij het importeren van de .pfx gekozen voor hoge security. Dan moet inderdaad iedere keer als het certificaat wordt gebruikt een bevestiging worden gegeven. Met een iets lagere security-setting (en er zijn er maar twee) neemt Outlook aan dat diegene die een mail typt ook diegene is van wie het certificaat is.
Helaas, bij het invoeren heb ik niet de optie om het aan te passen:

CryptoAPI Private Key popup

Wanneer ik op "Set Security Level" klik kan ik alleen een wachtwoord specificeren, en niet het level lager zetten :(