Hallo Tweakers,
Mijn systeem op dit moment:
Sharkoon S25-W (blauwe bijgeleverde fan er uit gehaald)
Corsair Air Series SP120 (vervanging bovenstaande fan)
Corsair Air Series SP140 Hangt boven in de behuizing
Asus H170 pro-gaming, 1151 socket
Intel i5-6500 3.2 ghz (3,6 ghz turbo)
Stock CPU koeler (bijgeleverd)
2x Kingston HyperX 8gb ddr4-2133
WD black 1 TB HDD
Asus ROG strix-gtx 1060 6G
nu zit ik met het volgende: de temperatuur van mijn CPU zit rond de 60-70 tijdens het gamen, en zou dit graag wat naar beneden willen brengen naar de 40-50 graden.
Ik ben al een gaan zoeken naar cpu koelers alleen heb ik zelf niet echt een idee waar ik op moet letten bij de aanschaf hier van
(op de socket na dan)
zelf heb ik weinig ervaring met grote processorkoelers plaatsen/vervangen en zou graag willen weten of het plaatsen van deze koelers veel anders/moeilijker is dan de bijgeleverde koelers?
Ook heb ik overwogen om een andere cpu aan te schaffen met een andere koeler er bij natuurlijk alleen zou ik graag eerst te weten willen komen of het uberhaupt haalbaar is om met de specs van mijn pc op dit moment de temp. te halen van 40-50 graden.
Mijn vraag is daarom ook wat zouden jullie adviseren als nieuwe processorkoeling te gebruiken?
Budget ligt rond de 60 euro.
De fans het liefst zwart of rood vanwege de rest van mijn setup.
Mijn systeem op dit moment:
Sharkoon S25-W (blauwe bijgeleverde fan er uit gehaald)
Corsair Air Series SP120 (vervanging bovenstaande fan)
Corsair Air Series SP140 Hangt boven in de behuizing
Asus H170 pro-gaming, 1151 socket
Intel i5-6500 3.2 ghz (3,6 ghz turbo)
Stock CPU koeler (bijgeleverd)
2x Kingston HyperX 8gb ddr4-2133
WD black 1 TB HDD
Asus ROG strix-gtx 1060 6G
nu zit ik met het volgende: de temperatuur van mijn CPU zit rond de 60-70 tijdens het gamen, en zou dit graag wat naar beneden willen brengen naar de 40-50 graden.
Ik ben al een gaan zoeken naar cpu koelers alleen heb ik zelf niet echt een idee waar ik op moet letten bij de aanschaf hier van

zelf heb ik weinig ervaring met grote processorkoelers plaatsen/vervangen en zou graag willen weten of het plaatsen van deze koelers veel anders/moeilijker is dan de bijgeleverde koelers?
Ook heb ik overwogen om een andere cpu aan te schaffen met een andere koeler er bij natuurlijk alleen zou ik graag eerst te weten willen komen of het uberhaupt haalbaar is om met de specs van mijn pc op dit moment de temp. te halen van 40-50 graden.
Mijn vraag is daarom ook wat zouden jullie adviseren als nieuwe processorkoeling te gebruiken?
Budget ligt rond de 60 euro.
De fans het liefst zwart of rood vanwege de rest van mijn setup.