upgrade koeling of upgrade cpu+koeling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyface131
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 14:09
Hallo Tweakers,

Mijn systeem op dit moment:
Sharkoon S25-W (blauwe bijgeleverde fan er uit gehaald)
Corsair Air Series SP120 (vervanging bovenstaande fan)
Corsair Air Series SP140 Hangt boven in de behuizing
Asus H170 pro-gaming, 1151 socket
Intel i5-6500 3.2 ghz (3,6 ghz turbo)
Stock CPU koeler (bijgeleverd)
2x Kingston HyperX 8gb ddr4-2133
WD black 1 TB HDD
Asus ROG strix-gtx 1060 6G

nu zit ik met het volgende: de temperatuur van mijn CPU zit rond de 60-70 tijdens het gamen, en zou dit graag wat naar beneden willen brengen naar de 40-50 graden.
Ik ben al een gaan zoeken naar cpu koelers alleen heb ik zelf niet echt een idee waar ik op moet letten bij de aanschaf hier van 8)7 (op de socket na dan)
zelf heb ik weinig ervaring met grote processorkoelers plaatsen/vervangen en zou graag willen weten of het plaatsen van deze koelers veel anders/moeilijker is dan de bijgeleverde koelers? :?

Ook heb ik overwogen om een andere cpu aan te schaffen met een andere koeler er bij natuurlijk alleen zou ik graag eerst te weten willen komen of het uberhaupt haalbaar is om met de specs van mijn pc op dit moment de temp. te halen van 40-50 graden.

Mijn vraag is daarom ook wat zouden jullie adviseren als nieuwe processorkoeling te gebruiken?
Budget ligt rond de 60 euro.
De fans het liefst zwart of rood vanwege de rest van mijn setup.

Beste antwoord (via Funnyface131 op 28-07-2017 16:27)

Verwijderd

Waarom dan de 212 EVO. De 212X is de nieuwere versie met betere en stillere fan en nog goedkoper ook.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 19:53
Waarom wil je de CPU kouder hebben? 60-70*C is een temperatuur waar die niet stuk van gaat en throttled niet. Prestatiewinst zal je niet krijgen. De pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO zal er wel in passen (159mm koeler tov 167mm toegestaan in je kast), is mogelijk iets stiller, maar prestatie blijft hetzelfde.

Als je kamer nu 20 graden is, is het temperatuurverschil maximaal 50 graden (70-20). Wanneer je naar 45 graden wil, is het verschil 25 graden. Bij gelijk warmtetransport zal een andere factor moeten verdubbelen, omdat je temperatuurverschil halveerd, wat niet zomaar gedaan is, en mogelijk veel extra geluid zal produceren.

[ Voor 28% gewijzigd door Slaut op 24-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Idd wat is het idee achter die 40-50 graden? Lijkt me nogal arbitrair. Misschien kun je dat zelfs wel bereiken door gewoon de fan harder te laten draaien, maar dat is het tegenovergestelde van wat normaalgesproken wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Een van de best geteste luchtkoelers
Stil en makkelijk te plaatsen.
Ik zou dan wel je moederbord er uit halen dat werkt het makkelijkst.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 -70 graden is helemaal geen probleem voor de cpu. Je kunt beter zeggen dat je wil dat er achter het raam een mooiere cpu koeler zit ipv dat Intel prul. Een pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim is dan een prima ding. Ziet er goed uit, koelt beter dan populaire koelers als de CM 212X en Cryorig H7 https://www.eteknix.com/b...slim-cpu-cooler-review/5/ en is daarbij nog lekker stil ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyface131
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-07 14:09
ik heb toch gekozen voor de Cooler Master Hyper 212 EVO, na wat vergelijken en nadenken over wat naar mijn idee het beste in mijn systeem zou passen.
iedereen bedankt voor de tips :)

Door de goede tip van @Verwijderd toch over op de Cooler Master Hyper 212X.
Bedankt voor de reminder. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Funnyface131 op 28-07-2017 16:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dan de 212 EVO. De 212X is de nieuwere versie met betere en stillere fan en nog goedkoper ook.
Pagina: 1