Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
ik heb een PI2 voorzien van Raspbian en er vervolgens Logitech mediaserver erop gezet. (ben een leek op linux gebied)
Als ik LMS wil starten dan zegt hij dat hij al loopt dus die loopt... echter krijg ik geen toegang tot de webportal van de server en geeft hij aan toegang geweigerd.
Ook als ik met Putty naar de PI wil gaan geeft hij ook aan toegang geweigerd. ik vermoed dat beide problemen dezelfde oorzaak hebben.

heeft iemand een idee?

Ik heb het hele spulletje wel werkend via LMS op windows maar ik laat liever de pi 24/7 aan dan een pc.

Ik weet niet of het uitmaakt maar ik heb dezelfde pi ook in gebruik als media-player met een vastgezet ip- adres in de xperiabox v10. alles is bedraad aangesloten aan de router en/of switch.

Ik heb hetzelfde al geprobeerd maar dan met ubuntu mate met zelfde resultaat en ik heb het internet afgestruind...

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via BlueSS50 op 24-07-2017 21:43)

Verwijderd

Als ik mij niet vergis, moet je SSH specifiek aanzetten.

https://www.raspberrypi.org/documentation/remote-access/ssh/
As of the November 2016 release, Raspbian has the SSH server disabled by default. It can be enabled manually from the desktop:
Je dient dus even het SD kaartje eruit te halen, in je pc te steken, en SSH aan te zetten.

Dit doe je door in de root van het SD kaartje een bestandje genaamd 'SSH' te zetten. Dat mag een leeg bestandje zijn.

Daarna zul je je pi via SSH kunnen benaderen. Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 15:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mij niet vergis, moet je SSH specifiek aanzetten.

https://www.raspberrypi.org/documentation/remote-access/ssh/
As of the November 2016 release, Raspbian has the SSH server disabled by default. It can be enabled manually from the desktop:
Je dient dus even het SD kaartje eruit te halen, in je pc te steken, en SSH aan te zetten.

Dit doe je door in de root van het SD kaartje een bestandje genaamd 'SSH' te zetten. Dat mag een leeg bestandje zijn.

Daarna zul je je pi via SSH kunnen benaderen. Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Nu online
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik was van mening dat ik ssh al via de terminal had aangezet. Ik zal het vanavond nogmaals proberen.

Het heeft mij nu al het hele weekend gekost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Nu online
het was de optie ssh aanvinken bij pref. deze overruled de terminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Nu online
lost overigens nog niet het LMS probleem op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, hoe wordt de boel gestart? En als je met Putty er nu bij kan, zie je ook iets van een programma draaien op de poort die het zou moeten gebruiken bij 'netstat -tlnp' uitvoer (dat is dus allemaal kleine letters)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Nu online
Als ik via taakbeheer kijk in de terminal via Putty dan zie ik de server als proces draaien. Als ik vervolgens via chrome op de server probeer in te loggen (via windowslaptop of rechtstreeks op de pi desktop) krijg ik de melding err_connection_refused .

Hij is er dus wel (anders had i m ook niet kunnen weigeren)!

Is er nog een optie in Raspbian om zoiets toe te staan? (heb de standaard installatie met alleen ssh aangezet) ik kan met de Raspbian wel gewoon in de xperiabox kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Uitgaand zal prima werken. Het gaat om inkomend. Als een service draait, maar geen poort kan openen, of deze wordt door een firewall dicht gehouden, dan kom je natuurlijk nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je wel het juiste adres en de juiste poort?

- Stel je pi heeft als adres 192.168.1.28 (ik verzin maar wat)
- Stel je hebt LMS geinstalleerd en deze draait

Dan:

zou je op een willekeurige PC in je netwerk LMS moeten kunnen benaderen door te doen:

http://192.168.1.28:9000

Let op de :9000, deze is belangrijk!

Doe eens op de commandline op je pi de volgende zaken:

code:
1
2
iptables -L
netstat -tlnp

En post de output van die twee even hier:
https://gist.github.com/

'connection refused' is overgens geen bevestiging dat er iets draait, het is juist een bevestiging dat er op die poort niets luistert.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Nu online
dit geeft i aan:
pi@Raspbian:~ $ sudo iptables -L
Chain INPUT (policy ACCEPT)
target prot opt source destination

Chain FORWARD (policy ACCEPT)

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
pi@Raspbian:~ $ sudo netstat -tlnp
Active Internet connections (only servers)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State PID/Program name
tcp 0 0 0.0.0.0:22 0.0.0.0:* LISTEN 451/sshd
tcp6 0 0 :::22 :::* LISTEN 451/sshd

met het commando TOP zie ik wel de squeezeboxserver aktief

[ Voor 4% gewijzigd door BlueSS50 op 25-07-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Nu online
Hij doet het nu. Op de site van Logitech stond een oude versie. Nieuwe erop en hij doet het!

Bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, welke versies hebben we het dan over, waarom keek je eerst op de Logitech site en waar heb je de nieuwere versie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de uitvoer van netstat, luisterde er niets op 9000 en was de server dus niet actief. Ik vermoed een ander proces per ongeluk verwart met het LMS proces, of een defunc LMS proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
TS heeft een beetje twee topics tegelijk gebruikt voor z'n probleem... zie ook de discussie in BlueSS50 in "[WA] Squeezebox" (en verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Nu online
Dit forum was eigenlijk bedoeld voor het probleem met Putty welke is verbogen naar het probleem met de LMS server.

ik had verwacht dat ik op de site van Logitech de nieuwste versie zou vinden maar bleek 7.5 te zijn ipv 7.9
de nieuwste versie is te vinden op: http://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php?ver=7.9
Pagina: 1